Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-04-19, 21:56
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avigal
Seriöst: alkohol fråntar kroppen magnesium (bland sammanlagt 16 vitaminer och mineralämnen) och därför kan man få både ångest och sömnsvårigheter - innan kroppen får i sig magnesium igen. Så enkelt är det. Läs i tråden om magnesium (det finns två stycken här och både kan rekommenderas).
http://www.collective-evolution.com/2015/03/25/why-were-all-deficient-in-magnesium-the-many-signs-what-to-do/

Tack för informationen. Så det bästa vore kanske att börja inta magnesiumtillskott.
Jag ska kolla upp trådarna nu.
Citera
2015-04-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Tack för informationen. Så det bästa vore kanske att börja inta magnesiumtillskott.
Ja, det finns flera preparat som inte alls fungerar, dvs har ingen biologisk tillgänglighet, t-ex, -karbonater. -oxider, -hydroxider. Transdermal magnesium (olja, drar in genom huden) är mycket bra, framför allt för människor som hade haft magnesiumbrist länge.
Citera
2015-04-21, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus

Alkohol försvårar dessutom kroppens upptag av flera olika vitaminer, bla Vitamin B. Vilket i sin tur orsakar sömnsvårigheter, hudproblem och darrningar. Testa att ta tillskott av Vitamin B12 och Vitamin D3.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in