Citat:
Ursprungligen postat av
Zeldmir
hej! Undrar lite om detta med intensivutbildningen på körskolan. Om det är några här som gjort den och tyckte den var bra? Nu är det så här att jag har kört lite innan men inte så mycket då jag inte har nån nu att övningsköra med. Jag vet hur man kör. Det är bara att jag har problem med vissa saker men det lär man sig väl?
Måste man ha kört mycket innan?
Är det svårt?
Hur är upplägget?
Klarade ni uppkörningen och teoriprovet efter intensivutbildningen?
Jag har dragit på körkortet i två år nu och jag och min sambo bor med vår dotter lite utanför stan så det blir stressigt för min sambo att behöva köra oss/mig överallt och så vill jag ha körkort nu med.
Känns som om det aldrig kommer bli av annars.
Hur mycket kostade det för er?
Tacksam för svar!

Jag gjorde den för drygt 2 månader sedan... Å som L.E.D skriver är det just "intensivt" du behöver ta ledigt ja från hela livet i typ 2 veckor.. Jag hade 2st körningar varje dag i 10 dagar + teorilektioner 2 timmar + plugga själv.. Så kunde altså en dag se ut.. Å sen givetvis halkan å risk 1an kursen
Har hört om skolor som kräver att vist man inte kört något så skal man test köra i en vecka innan själva utbildningen börjar.. Så var det altså inte där jag gick.. Var olika, vissa hade aldrig kört, medan vissa kunde mängdtränna tex under helgen .. Hur mycket du behöver lägga ut beror ju självklart på hur mycket du redan kan.. Själv blev min slutsumma på runt 30.000 med alt... Då tillägger jag att jag inte blev klar efter dom 2 veckorna å var tvungen att åka tilbax å ta minst 20 lektioner till.. Alt som alt blev ja färdig på ca 1 månad..
Kom også ihåg att även om du blir färdig på dessa 2veckor så ingår inte uppkörning eller skrivning under den tiden.. Utan detta måste du tilbax och göra under tex vecka 3 eller till å med vecka 4 beroende på om det fins tider till uppkörning/skrivning... Har sett på trafikvärkets sida att det redan nu börjar bli ont om tider då det snart är sommar å fler statistiskt sett kör upp nu/då
Sist kan ja tillägga att även om jag tog längre tid på mig så klarade jag både teori å uppkörning på första försöket..

Min lärare var sträng å ville inte släppa mig förän hon kände att det satt ordentligt.. Så JA det är ett bra sett att ta körkortet på om du behöver det fort å inte orkar dra ut på det månad efter månad, men va berädd på att det kommer att vara intensivt med läsningar,prov å körning, att det kan kosta mer än du beräknat samt ta längre tid än 2 veckor
Lycka till!