Lokaltidningen Båstad/Laholm skriver ang valfusk/fulspel i omvalet där endast det nya partiet Direktdemokraterna blivit berörda på ett gäng ställen.
http://bastad.lokaltidningen.se/valsabotage-polisanmalt-/20150507/artikler/150509763/1065
Det intressanta är att inga andra eller åtminstone få andra partier har drabbats i alls samma utsträckning.. Nån enstaka annan affisch enligt uppgift och det känns tydligt vilka som verkar vara måltavlor.
Varför tror ni det är så och vilka grupperingar spekulerar ni i kan ligga bakom?
Direktdemokraterna säger sig representera allas åsikter och välkomnar vad jag har hört även människor med så kallade SD-åsikter, de gör inte skillnad på folk så vad tror ni kan vara motivet?
Detta lilla parti kan väl inte hota något annat parti på denna ort? De ställde ju inte ens upp i det vanliga valet?
Ja, jag vet att nerrivna affsicher hör till vanligheterna då jag hängt med ett par år så låt mig slippa suckandet och stönandet att intet nytt, fundera istället på vem och varför?