2015-04-14, 11:44
Medlem
Det innebär alltså att INGEN kommer att hitta en lag eller ett bud i bibeln som ni kan döma mig efter. Som sagt, trögfattade idioter, Gud UPPHÄVER människors dom över mig och straffar ER i stället. Varför? För att JAG räknas som rättfärig, inte de oförståndiga som förföljer mig.
Citera
2015-04-14, 11:50
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det innebär alltså att INGEN kommer att hitta en lag eller ett bud i bibeln som ni kan döma mig efter. Som sagt, trögfattade idioter, Gud UPPHÄVER människors dom över mig och straffar ER i stället. Varför? För att JAG räknas som rättfärig, inte de oförståndiga som förföljer mig.

Är detta ett försök att bli världsmästare i självgodhet?
Citera
2015-04-14, 11:53
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Tur att vi kan döma dig efter ickebibliska lagar och bud.
Citera
2015-04-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Är detta ett försök att bli världsmästare i självgodhet?
Nej, det är faktiskt apostlarnas undervisning att vi INTE är under lag utan under Guds nåd.
Citera
2015-04-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Tur att vi kan döma dig efter ickebibliska lagar och bud.
Inte när ni gör förtryckande lagar. Som sagt, då UPPHÄVER Gud människors dom över mig och straffar ER i stället. Alltså även MYNDIGHETERS (demokratiska, mänskliga) dom Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2015-04-14, 12:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, det är faktiskt apostlarnas undervisning att vi INTE är under lag utan under Guds nåd.

Citat:
Inte när ni gör förtryckande lagar. Som sagt, då UPPHÄVER Gud människors dom över mig och straffar ER i stället. Alltså även MYNDIGHETERS (demokratiska, mänskliga) dom Hur är det med läsförståelsen?

Vilka "förtryckande lagar"? Vill du ha privilegier?
Citera
2015-04-14, 12:56
Medlem
Citat:
Man kan direkt döma dig för brott som du begått, och gud kommer också att döma dig efter gärningar.
Citera
2015-04-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Undisputed
Man kan direkt döma dig för brott som du begått, och gud kommer också att döma dig efter gärningar.
Du kan ju försöka och se vad som händer. Med dig. Det står i bibeln att vi INTE blir rättfärdiga genom gärningar eller laggärningar, utan vi blir rättfärdiga genom TRO. Så som sagt, INGEN kommer att hitta någon lag eller något bud i bibeln som ni kan döma mig efter. Gud upphäver människors dom över mig och dömer och straffar ER i stället.
Citera
2015-04-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilka "förtryckande lagar"? Vill du ha privilegier?
Ja, förtryckande lagar, helt godtycklig rättvisa m a o. Jag förväntar mig beröm av Gud, inte av människor. Läs vad jag skriver. Ja, den som får beröm av Gud får privilegier. Eller makt om du så vill. Jesus fick det efter sin lydnad ända till döden, och Paulus och de andra apostlarna och profeterna fick också det. Så nej, jag förväntar mig ingenting av människor.
Citera
2015-04-14, 13:09
Medlem
Svara på den här frågan: vad sa Jesus till Pilatus och varför?
Citera
2015-04-14, 13:16
Medlem
Citat:
Du kan ju försöka och se vad som händer. Med dig. Det står i bibeln att vi INTE blir rättfärdiga genom gärningar eller laggärningar, utan vi blir rättfärdiga genom TRO. Så som sagt, INGEN kommer att hitta någon lag eller något bud i bibeln som ni kan döma mig efter. Gud upphäver människors dom över mig och dömer och straffar ER i stället.
Men tro och gärningar brukar gå hand i hand, om du tror på godhet så lever du efter det också.
Att kalla sig själv kristen, men leva ett orättfärdigt liv, och tro att man automatiskt kommer till himlen är också helt fel.
Citera
2015-04-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Undisputed
Men tro och gärningar brukar gå hand i hand, om du tror på godhet så lever du efter det också.
Att kalla sig själv kristen, men leva ett orättfärdigt liv, och tro att man automatiskt kommer till himlen är också helt fel.
Men nu lever jag inte ett orättfärdigt liv. Det är de som förföljer mig som är orättfärdiga, därför straffas de i stället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in