2015-04-13, 21:25
Medlem
Ska träffa min psykiatriker imorgon och vill vara förberedd men just nu står det stilla i huvudet. Detta är mina mediciner:

400 mg lamictal
400 mg seroquel
300 mg aurorix
20 mg stilnoct
20 mg stesolid vid behov

Jag sover hela natten och sen sover jag hela förmiddagen och kan även sova på eftermiddagen utan problem. Känner mig så trött. Prövat sänka seroquelen till 100 mg, hände ingenting förutom att det blev svårare att somna. Haft seroquel länge utan att bli jättetrött av den. Nån som har nåt förslag på vad jag kan ändra? Mina två stora problem just nu är tröttheten och så ångest.
Citera
2015-04-13, 23:06
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag tar:
50 mg Valdoxan
250 mg Lyrica
460 mg Magnesium
10 mg Brintellix

Ångest och trötthet är bättre än med t ex Mirtazapin, benzo eller SSRI
Citera
2015-04-14, 00:11
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ska träffa min psykiatriker imorgon och vill vara förberedd men just nu står det stilla i huvudet. Detta är mina mediciner:

400 mg lamictal
400 mg seroquel
300 mg aurorix
20 mg stilnoct
20 mg stesolid vid behov

Jag sover hela natten och sen sover jag hela förmiddagen och kan även sova på eftermiddagen utan problem. Känner mig så trött. Prövat sänka seroquelen till 100 mg, hände ingenting förutom att det blev svårare att somna. Haft seroquel länge utan att bli jättetrött av den. Nån som har nåt förslag på vad jag kan ändra? Mina två stora problem just nu är tröttheten och så ångest.

Du verkar ju bli ganska kraftigt behandlad. Tror standard ar att gradvis trappa ner pa dessa under lang tid. Fraga om du kanske kunde prova melatonin-agonister i slutet av din nedtrappning ?
Citera
2015-04-14, 07:12
Medlem
khomenis avatar
Hur ofta tar du stesoliden?
Citera
2015-04-14, 07:44
Medlem
Till TS vill jag säga att det är dryga doser. I min värld kan en sådan blandning vara lämplig. Ffa invänder jag mot stående dubbeldos Stilnoct, tolerans och andra problem inträffar, ev sömnapnéer. Samma invändning mot Stesolid. I kombination dessutom korstolerans. Tänk på att Lamotrigin minskar drastiskt koncentrationen på Seroquel (quetiapin).

Avgiftning och kanske nedtrappning av Lamotrigin, om den senare används som stämningsstabilisering och inte som antiepileptikum, kanske kan vara något? Prata med läkaren. Mat och motion, dagvakenhet.
Citera
2015-04-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag tar:
50 mg Valdoxan
250 mg Lyrica
460 mg Magnesium
10 mg Brintellix

Ångest och trötthet är bättre än med t ex Mirtazapin, benzo eller SSRI

Det låter bra. Valdoxan hjälpte tyvärr inte mig alls och lyrica orsakade bara snabb toleransökning och slutade verka.
Citera
2015-04-14, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Du verkar ju bli ganska kraftigt behandlad. Tror standard ar att gradvis trappa ner pa dessa under lang tid. Fraga om du kanske kunde prova melatonin-agonister i slutet av din nedtrappning ?

Såg förresten att jag skrivit fel på aurorix, har 600 mg.
Jag har lite mediciner jämfört med när jag varit inlagd och de lastat på massa nya. Tror inte läkaren har några planer på att jag ska trappa ner. Jag har flera diagnoser och läkaren anser inte att jag kommer att bli "frisk".
Citera
2015-04-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khomeni
Hur ofta tar du stesoliden?

Kanske en eller två ggr per vecka? Försöker genomlida ångesten istället och tycker ändå inte att stesoliden hjälper så den senaste veckan har det nog inte blivit nån alls.
Citera
2015-04-14, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Till TS vill jag säga att det är dryga doser. I min värld kan en sådan blandning vara lämplig. Ffa invänder jag mot stående dubbeldos Stilnoct, tolerans och andra problem inträffar, ev sömnapnéer. Samma invändning mot Stesolid. I kombination dessutom korstolerans. Tänk på att Lamotrigin minskar drastiskt koncentrationen på Seroquel (quetiapin).

Avgiftning och kanske nedtrappning av Lamotrigin, om den senare används som stämningsstabilisering och inte som antiepileptikum, kanske kan vara något? Prata med läkaren. Mat och motion, dagvakenhet.

Jag är bipolär 2, har GAD, panikångest, social fobi och lite till. Kan ju inte ta bort speciellt mycket av det jag har? Vet inte hur stora förändringar läkaren är med på och jag är rädd för att bli sämre och bli inlagd igen. Men nåt måste jag förändra.

Dietist har jag träffat och fått ok när det gäller maten, motionen går lite upp och ner men jag gör mitt bästa. Terapi har jag prövat i många år. Jag har förmiddagsaktiviteter fyra dagar per vecka och jag kämpar verkligen för att ta mig dit men det går sådär. När jag väl kommer dit är jag helt handlingsförlamad och får kämpa för att inte somna sittande och får även kommentarer om detta.

Tack för svar och förslag, återkommer med läkarens "nej jag tycker inte att vi behöver förändra nåt" eller nåt liknande svar.
Citera
2015-04-14, 08:41
Medlem
10 mg abilify har jag också! Mitt minne är obefintligt. Min läkare älskar neuroleptika tror jag, fick seroquel för att bli trött och sen abilify för att bli piggare... (plus mot racing thoughts).
Citera
2015-04-14, 09:47
Medlem
khomenis avatar
Jag känner igen mig i din berättelse. Sover också väldigt mycket på dagarna. Jag äter: 5 mg abilify, 30 mg inderal, 300 mg venlafaxin. 30 mg buspiron, 50 mg seroquel depot, om dagen. ...och oxascand 10 mg vid behov, antabus varannan dag. Theralen vid behov 1 ml högst 3 gånger om dagen.
Citera
2015-04-14, 11:58
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq

400 mg lamictal
400 mg seroquel
300 mg aurorix
20 mg stilnoct
20 mg stesolid vid behov

Nu såg jag längre ner att du tar 600mg av Aurorix, men hur upplever du moklabemid? Den låter bra i produktbeskrivningen, men jag har knappt läst att någon tycker den är särskilt potent. Detsamma skriver flertalet läkare, som mer eller mindre kallar moklabemid för ett sockerpiller. Någon läkare läste jag var uppe i en dos på 2400 mg under en period med en patient. Inte ens då fann han någon effekt av värde. Samtidigt har jag läst andra farmakologer som säger att i doser på 900 eller kanske till och med 1200mg så skall även dopaminet hämmas så någon effekt borde den ju ha då? Delar du den negativa kritiken?
Lamictal hade jag också under ett par år, ingen negativ effekt alls, men den funkade en del för mitt pendlande humör. Otroligt många potentiella biverkningar både under insättning, under behandlingen och under utsättningen enligt vad jag minns att Fass målade upp. Märkte inte dessa överhuvudtaget. Slutade "cold turkey" efter ett par år och det gav absolut inga symptom alls. På mig då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in