Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Till TS vill jag säga att det är dryga doser. I min värld kan en sådan blandning vara lämplig. Ffa invänder jag mot stående dubbeldos Stilnoct, tolerans och andra problem inträffar, ev sömnapnéer. Samma invändning mot Stesolid. I kombination dessutom korstolerans. Tänk på att Lamotrigin minskar drastiskt koncentrationen på Seroquel (quetiapin).
Avgiftning och kanske nedtrappning av Lamotrigin, om den senare används som stämningsstabilisering och inte som antiepileptikum, kanske kan vara något? Prata med läkaren. Mat och motion, dagvakenhet.
Jag är bipolär 2, har GAD, panikångest, social fobi och lite till. Kan ju inte ta bort speciellt mycket av det jag har? Vet inte hur stora förändringar läkaren är med på och jag är rädd för att bli sämre och bli inlagd igen. Men nåt måste jag förändra.
Dietist har jag träffat och fått ok när det gäller maten, motionen går lite upp och ner men jag gör mitt bästa. Terapi har jag prövat i många år. Jag har förmiddagsaktiviteter fyra dagar per vecka och jag kämpar verkligen för att ta mig dit men det går sådär. När jag väl kommer dit är jag helt handlingsförlamad och får kämpa för att inte somna sittande och får även kommentarer om detta.
Tack för svar och förslag, återkommer med läkarens "nej jag tycker inte att vi behöver förändra nåt" eller nåt liknande svar.