Citat:
Ursprungligen postat av
yggdrazil
Varför måste dessa vara raser? Jag "tävlar" gärna mot andra individer på olika nivåer. Ibland uppdelat efter jobb eller utbildning, men ofta bara person mot person.
det finns ett godhjärtat värde i att bevara och bygga vidare på dom olikheter som naturen redan skapat. - Om vi bara har ett enda stort folk så tappar
individen oundvikligen känslan samt praktiskt sammanfogning till direkt inflytande via likasinnade.
Man förlorar även känslan av samhörighet när man inte har nått som särskiljer människan, mer än ekonomin och hur många sub-kulturer man lyckats intressera sig för den pågångna månaden...
personligen är jag dock öppen för alternativa zoner/kolonier, där blandning förekommer. Men då ska detta vara avsett till detta ända-målet med vissa regler osv.
Men om vi urvattnar den mångfald som naturen redan påbörjat åt oss, så tappar vi känslan av väsentlig gemenskap och att individen får direkt inflytande. Och istället går vi mot ett samhälle som styrs av några få etniska familjer som köper upp mer och mer inflytande så att dom kan på-sikt säga vad vi ska äta, dricka och göra.
Vi kommer även förlora alla sanna kulturer och konservativa värderingar som tidigare i historien uppkommit naturligt.
Människan förtjänar sann frihet. Och via global nationell rasblandning så kommer vi inte kunna få tillbaka den frihet som i stort sätt aldrig infunnits i det nutida moderna samhället.
Får jag då fråga dig istället; vad du har emot rena etniciteter och att att varje nation ska få ha rättighet till oberoende självbestämmande.
och framförallt, varför måste din egocentriska tävling med tex afrikaner och kineser betyda folk och kultur-slakt.
- Varför inte ha båda delar?