2018-11-23, 22:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Vad fan skulle han dit att göra? Han borde ha läst på lite hur vildar behandlat missionärer genom århundradena.

Han var fullt införstådd med riskerna, men enligt hans dagbok så hade han fått för sig att Jesus och Gud skulle skydda honom eftersom han var där för att missionera.

Tji fick han.
Citera
2018-11-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Är det bara jag som roar mig med tanken att tekniskt sett om det nu är så att dessa människor har varit isolerade från andra människor i denna ö i cirkus 60000 år kan dem nästintill ha en helt annan genetisk "makeup" än från resten av människor och vara en helt unik typ av ras typ från människan ? Kanske till och med är nära besläktade med en människa man inte vet någonting om?

Det ända jag också tänker på är att om det kanske är lite för kort tid emellan för att det ska hinna utveckla drastiska skillnader genetisk men 60000 år är inget att skämta om.

Sedan, hur i fasiken lyckades dem ta sig till ön ända från 60000 år sedan ? Det är väl en makalös insats, jag förstår att jordens land var annorlunda och kanske vattnet var tillräckligt grunt för att kunna gå igenom ? Men tvärs över Atlanten känns aningen tvek men har ej lyckats hitta en bra källa som skulle förklara hur dem lyckades ta sig till ön. Länkar uppskattas enormt denna sen kväll

Sedan, kan inte dem dö utav att komma i närkontakt med amerikanen ? I och med att han har nog väldigt mycket bakterier runtomkring hela sin kropp som är helt okända för dem, eller kanske om han tog med sig nåt, sin telefon etc
Se karta - "SE Asia and Australia – 50-60,000 Years Ago – Migration Routes "
https://www.abroadintheyard.com/mapping-mankinds-trek-ancient-coastlines-land-bridges/

Världen såg lite annorlunda då för 60 00 år sedan
Citera
2018-11-23, 22:13
Medlem
Atmosfaers avatar
Här har ni ett klipp på Jarawa stammen som dessa sentineleser är väldigt nära besläktade med. Dessa har dock börjat komma i kontakt med civilisationen. Nu åker människor in med bilar för att filma och ta kort på dem.

https://www.youtube.com/watch?v=NdvlO6bPG60
Citera
2018-11-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej, verkligen inte. Du ska få logiken här:

Infödingarna är inte så korkade som vissa tror. Dom anser ibland att gåvor, som kokosnötter är vita mäns försöka att lura dom till vänskap, för att sedan ska den vita mannen döda dom. Då agerar indianerna i självförsvar. Det gäller att döda först än att dödas.

Sen tycker även indianer det är pinsamt att vara nästan naken då vita är påklädda.
Det är också vanligt att indianer tror vita människor är döda människor och farliga.

Jag tycker generellt den här amerikanen fick skylla sig själv. Faran var så pass uppenbar. Ihjälskjuten av en inföding av en pil på en strand, ja jisses. Alltid något unikt att säga till Sankte Pär vid pärleporten

Aha, riktigt dåligt ex skulle tippa att dessa förmodligen aldrig träffat en vit man under hela sin existens, inte ens missionären var vit. Missionären verkar också inte den smartaste i sin jakt på att omvända folk. Tydligen hade han vart där 2 dagar innan och blivit bortjagad.
Dom har ingen aning hur andra folkslag funkar då dom inte tillåter någon kontakt.

Varför kan man bara spekulera om.

Det betyder inte att dom ska få frikort att döda folk.

Förstår inte att folk vill försvara mördare och jag skiter i om dom är en unik folkslag som har levt isolerat.
Citera
2018-11-23, 22:14
Medlem
4rtemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag fatta inte varför det är så jävla viktigt att låta dessa isolerade stammar få göra vad dom vill. När dom slaktar folk hur som helst.
Det är fan inte okej, sen kan man tycka att missionären får skylla sig själv. Han måste blivit varnad ett antal gånger innan han landa på ön.

Jag tänker på stackars fiskar och andra som råkar hamna där.

Vad skulle man annars ha gjort?

Dom är inte en del av civilisationen och skyddar sitt revir mot invasion, precis som människan gjort i alla år.

Tänkte du att de ska stå inför rätten och dömas till fängelse eller?
Citera
2018-11-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Men nu pratar vi om ett "stenåldersfolk" som redan fått en familj kidnappad & reducerad så ditt #det är inte samma sak faller platt.
Ganska klart (och förståeligt) att de hyser agg mot utbölingar..

Återigen... vi pratar om ett stenåldersfolk, man kan inte begära västerländska värderingar med metoo, refuges welcome & feminism.

Var står det att dom har sin fått familj kidnappad och reducerat?
Tyckte min ex var slående likt.

Vi dödar alla som sätter sin fot här, precis vad dom gör. Alla nötter som ändå kommer hit får skylla sig själv. Är man ond så förtjänar man att dö. Ond är man när man dödar folk hur som helst.
Citera
2018-11-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
INGEN tror att de är safe när de åker till den här ön. Eftersom alla vet om att det är farligt. Vad är det du inte förstår?

Han trodde inte heller att han var safe, han hade skrivit i brev till sina föräldrar att de skulle förlåta gud och dem på ön om han blev dödad

Vad är det du inte fattar? När jag dra ett ex om en katastrof som du inte kan rå över och behöver fly till en ö. Dom flesta har ingen aning vilken ö dom simmar till när dom håller på att dö.
Jag tror inte när du tacka gud för att blivit räddad när du ser ön att du aha det är den ön där dom dödar folk vid ankomst, jag tar och dränker mig själv.
Citera
2018-11-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det GJORDE de också, Första dagen han var där.. Men sedan så bestämde sig den kristna mentalcancern att försöka IGEN, varpå han blev dödad.

Sjukt att det sitter folk här och försvara mord.
Citera
2018-11-23, 22:21
Medlem
Atmosfaers avatar
Citat:
Var står det att dom har sin fått familj kidnappad och reducerat?
Tyckte min ex var slående likt.

Vi dödar alla som sätter sin fot här, precis vad dom gör. Alla nötter som ändå kommer hit får skylla sig själv. Är man ond så förtjänar man att dö. Ond är man när man dödar folk hur som helst.

Kanske är detta han syftar på? och jag tror att detta fall lever kvar om världen utanför hos sentineleserna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sentinelese

''In 1880, in an effort to establish contact with the Islanders, British naval officer Maurice Vidal Portman, who was serving as a colonial administrator to the Andaman and Nicobar Islands at the time, led a group of Europeans to North Sentinel Island. Upon the arrival of the armed group, Islanders fled into the treeline but, after several days ashore, Portman's men were ultimately able to capture six individuals, an elderly man and woman and four children.

The man and woman died shortly after or before their arrival in Port Blair, likely from disease, and so Portman attempted to befriend the surviving children by giving them gifts before returning them to North Sentinel Island, in hopes that the children would help village elders realise the British were friendly. The attempt was unsuccessful, likely due to the aggressive manner of Portman's visit to the island and the fact that his efforts resulted in the deaths of two Sentinelese people.[11][26] Additionally, due to differences in culture, the children might not have recognised the gifts as such.'''
Citera
2018-11-23, 22:58
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Aha, riktigt dåligt ex skulle tippa att dessa förmodligen aldrig träffat en vit man under hela sin existens, inte ens missionären var vit. Missionären verkar också inte den smartaste i sin jakt på att omvända folk. Tydligen hade han vart där 2 dagar innan och blivit bortjagad.
Dom har ingen aning hur andra folkslag funkar då dom inte tillåter någon kontakt.

Varför kan man bara spekulera om.

Det betyder inte att dom ska få frikort att döda folk.

Förstår inte att folk vill försvara mördare och jag skiter i om dom är en unik folkslag som har levt isolerat.

Haha är du helt dum i huvudet? Detta är grottmänniskor och kan i samma kategoriseras som "djur" när det kommer till moral. Om ett lejon hade mördat din dotter hade du då suttit här och och sagt samma sak? För detta folk har noll förankring till den verklighet som vi lever i. Kom igen för fan!

Du kan gå helt fredligt och fint i skogen, ser en björn dig så lär han fortfarande attackera, för att den inte vet vad du är rädd för dig, samma sak här.
Senast redigerad av fittslem 2018-11-23 kl. 23:02.
Citera
2018-11-23, 22:58
Medlem
Citat:
Vad är det du inte fattar? När jag dra ett ex om en katastrof som du inte kan rå över och behöver fly till en ö. Dom flesta har ingen aning vilken ö dom simmar till när dom håller på att dö.
Jag tror inte när du tacka gud för att blivit räddad när du ser ön att du aha det är den ön där dom dödar folk vid ankomst, jag tar och dränker mig själv.

Förstår inte hälften av din text.
Inte fattat att vi befinner oss i din fantasivärld då jag diskuterat en verklig händelse, en verklig ö och jag fick frågan hur jag hade känt om det var jag och min familj som blev dödade och det gav jag ett svar på, svarar igen kortfattat - är vi så jävla dumma och vistas där får vi skylla oss själva.

Hur jag skulle hantera situationen i din fantasi har jag inget svar på
Citera
2018-11-23, 23:01
Avslutad
Citat:
Och då förtjänar man att slaktas för att killen är trögfattad indoktrinerad kristen som tror att han kan frälsa mordiska vildar.

Nej han var inte så trögfattad som man kan tro, han hade lämnat ett meddelande till de efterlevande att förlåta öborna om han blev dödad.
Senast redigerad av pe11e 2018-11-23 kl. 23:02. Anledning: Rättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in