Hej!
Jag har problem med output i min JS-fil.
Jag vill att den skall räkna ut talen man skriver in för att sedan få upp svaret i en ruta men har med hjälp av en smula självinsikt förstått att jag inte riktigt kan detta... Jag har en känsla av att det kan finnas fler fel i koden också.
Tacksam för svar!
Min HTML:
Min JS:
Jag har problem med output i min JS-fil.
Jag vill att den skall räkna ut talen man skriver in för att sedan få upp svaret i en ruta men har med hjälp av en smula självinsikt förstått att jag inte riktigt kan detta... Jag har en känsla av att det kan finnas fler fel i koden också.
Tacksam för svar!
Min HTML:
HTML-kod:
<!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Räkna</title> <meta charset="utf-8"/> <script src="js.js" defer></script> </head> <body> <form name="calcForm" id="calcForm"> <p><input type="number" name="valueA" placeholder="Värde A" /></p> <p><input type="number" name="valueB" placeholder="Värde B" /></p> <select name="arithmeticOperator"> <option value="+">Addition</option> <option value="-">Subtraktion</option> <option value="/">Division</option> <option value="*">Multiplication</option> </select> <button type="submit">Räkna ut</button> <p><output name="result" form="calcForm"></output></p> </form> </body> </html>
Min JS:
Kod:
document.getElementById('submit').onclick=function() {
num1 = parseFloat(document.getElementById('valueA').value);
num2 = parseFloat(document.getElementById('valueB').value);
arithmeticOperator = document.getElementById('arithmeticOperator').value;
switch(arithmeticOperator) {
case '+':
result = num1 + num2;
break;
case '-':
result = num1 - num2;