• 1
  • 2
2015-04-13, 02:18
Medlem
Ta en del i värdepapper men det är ju ingen större summa du kan röra dig med.Men jag hade det ungefär din summa,jag kolla försäljningssidor som köp sälj bytes,samt då ser du vad kunder vill ha.tänkt dig inte dubbla pengar inom något år men du kan nog få ut efter vad du lägger ner i tid och kontakter som är det viktigaste import exportfirma och behöver ej ligga med stora lager då jag tar hem efter beställningar från kunder,på två år har jag lyckats med bara hemarbete ej heltid 07,00 16,00 vid datorn gått från 255,000till nästan det dubbla,Lycka till följ marknaden och magkänslan
Citera
2015-04-13, 02:25
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siammike
Ta en del i värdepapper men det är ju ingen större summa du kan röra dig med.Men jag hade det ungefär din summa,jag kolla försäljningssidor som köp sälj bytes,samt då ser du vad kunder vill ha.tänkt dig inte dubbla pengar inom något år men du kan nog få ut efter vad du lägger ner i tid och kontakter som är det viktigaste import exportfirma och behöver ej ligga med stora lager då jag tar hem efter beställningar från kunder,på två år har jag lyckats med bara hemarbete ej heltid 07,00 16,00 vid datorn gått från 255,000till nästan det dubbla,Lycka till följ marknaden och magkänslan

de här är något jag söker, i still med import eller tillverkning utav enkla småsaker som man kan sälja.
har funderat på om man kanske skulle importera nån vattenskoter, xenon ljus eller liknande för att sedan sälja med vinst.

dock får man ju bara göra en vinst på 50.000kr sedan måste man börja skatta för skiten.
Citera
2015-04-13, 03:05
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Dubbla på ett år? Funderat på att köra roulette?
Citera
2015-04-13, 19:54
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Är väl lika svårt att förvandla 1kr till 2kr som 1miljon till 2miljoner? Är ju fortfarande en 100% ökning.

Till TS så finns det inga enkla pengar att tjäna. Att hitta något riskfritt som garanterar 100% avkastning kan du fetglömma.
Inte om vi snackar psykologi .
Citera
2015-04-13, 20:10
Medlem
Klart du kan dubbla på ett år om du tar extremt stor risk. Men du har i princip lika stor risk att förlora allting. Tycker du verkligen chansen på 500 000 är värt risken att förlora allting du sparat ihop? Hur mycket lyckligare skulle du vara om din förmögenhet var 500 000? Sätt det sedan i relation mot ångesten i att förlora hela summan och börja om på 0. Tänk långsiktigt istället, det kommer alltid att löna sig.
Citera
2015-04-13, 22:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Du behöver en rejäl hävstång för att lyckas. Köp en bostadsrätt för lånade pengar och renovera/bygg om på ett smart sätt så kanske du kan dubbla din insats. Om du har tur och vet vad du håller med med vill säga.
Citera
2015-04-13, 23:30
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du behöver en rejäl hävstång för att lyckas. Köp en bostadsrätt för lånade pengar och renovera/bygg om på ett smart sätt så kanske du kan dubbla din insats. Om du har tur och vet vad du håller med med vill säga.

Säger man inte att det bara ger tillbaks dom investerade pengarna?

Visat kanske det finns specialfall.

Men mäklaren som värderade min bostad sa att jag absolut inte skulle renovera om.jag planerade att sälja för det tjänar.jag inget på. Men då gällde det en etta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in