2015-04-12, 21:54
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag ska byta mobil och samtidigt gå från Tre till Tele2, tror jag.

Tele2 skriver om "Portering" : Det får inte finnas någon bindningstid kvar på det gamla abonnemanget.

Vad betyder det? Innebär det att jag måste säga upp mig hos Tre först, så att folk inte kan ringa till mitt nuvarande nummer som jag skaffat hos dem? Bindningstid i betydelsen "säga till innan om man ska byta operatör" vet jag inte om jag har på mitt gamla abonnemang hos Tre, hur får man reda på det?

Det enda jag vet är att "mitt" abonnemang hos Tre inte går att teckna idag Det är väl från 1999 eller nåt. Billiga samtal till fasta telefoner, men dyrt till allt annat och inget internet. Tänkte byta till rörligt med 0.5 GB surf hos Tele2.
Citera
2015-04-12, 22:06
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Tele2 skriver om "Portering" : Det får inte finnas någon bindningstid kvar på det gamla abonnemanget.

Vad betyder det?
Har du bindningstid kvar skulle du ju behöva betala dubbla abonnemangsavgifter om du väljer att portera (flytta) numret innan bindningstiden löpt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Bindningstid i betydelsen "säga till innan om man ska byta operatör" vet jag inte om jag har på mitt gamla abonnemang hos Tre, hur får man reda på det?
Ring kundtjänst och hör med dem om du har bindningstid.

Mer information hittar du här.
Citera
2015-04-12, 22:35
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Har du bindningstid kvar skulle du ju behöva betala dubbla abonnemangsavgifter om du väljer att portera (flytta) numret innan bindningstiden löpt ut.

Ring kundtjänst och hör med dem om du har bindningstid.

Mer information hittar du här.

Tack, läste det. Det var krångligt för det stod att måste avsluta och inte ha några räkningar kvar hos den gamla operatören. Men Tre brukar släpa rätt rejält, upp till en månad innan det jag använt ska betalas. Jag bryr mig egentligen inte om ifall det blir lite dubbelt, Tre kostar ju bara 69 kr per månad och Tele2 49 kr. Det svåra var snarare att det stod hos webbutiken som säljer mobilen jag ska köpa som är bunden till Tele2 att det inte g å r att överlappa. Det borde vara mitt huvudbry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in