2015-04-12, 20:50
Avslutad
Finns några trådar som bör bytas ut där tycker jag. T.ex Gibson vs rekordet ingen som skrivit där i 2.5 år. De 3 nedersta som har blivit låsta kan ju bytas ut. Friends quiz och scrubs quiz kan ju också bort( jag såg att det skrevs i scrubstråden i dag) men 2 serier som gått ur tiden. Fotbollsquiz kan ju flyttas över till fotbollsforumet, ingen har skrivit där på cirka 1 år.Känns som fel forum för denna tråd.

Vilka trådar bör ligga där? Vilka bör vi ta dit istället? Vilka trådar tycker ni att det ska tas bort? Vilken tråd som du har skapat tycker du hör dit?

Vilket land skulle du vilja förinta kan jag nominera från mig själv:P

Jag tycker bedöm signaturen kan åka dit,
stora rövslickar tråden,
tillägna låtar till andra medlemmar,
kanske när var du senast en evighetsdiskussion det också sist men inte minst
beröm/ge personen ovanför en komplimang.
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-12 kl. 21:07.
Citera
2015-04-12, 20:58
Medlem
LilithSkovdes avatar
Jag håller med dig i allt du skriver.
Citera
2015-04-12, 21:30
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag tycker själv allt mer att Evigheten kanske har spelat ut sin roll.

Anledningen till att den fanns var att långa trådar - läs Knytby och Sover Alla - skulle läggas nånstans så att de inte tog upp hela första sidan när man väljer Nya Inlägg (där man alltså filtrerade bort Evigheten, om jag minns rätt.)

Nu har vi en annan variant - Aktuella ämnen - och där är det ytterst sällan gamla trådar som de som finns i Evigheten finns med, så problemet finns inte längre.

Men, jag skall dryfta lite med kollegorna - och fortsätt gärna att argumentera för och emot förändringar i Laidbacks struktur.

/Mod
Citera
2015-04-12, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Anledningen till att den fanns var att långa trådar - läs Knytby och Sover Alla - skulle läggas nånstans så att de inte tog upp hela första sidan när man väljer Nya Inlägg (där man alltså filtrerade bort Evigheten, om jag minns rätt.)

Nu har vi en annan variant - Aktuella ämnen - och där är det ytterst sällan gamla trådar som de som finns i Evigheten finns med, så problemet finns inte längre.

Men, jag skall dryfta lite med kollegorna - och fortsätt gärna att argumentera för och emot förändringar i Laidbacks struktur.

/Mod

Finns många bra trådar

bedöm mig rate mig
ställ fem frågor
bildtråden
det ni inte visste om mig
sant eller falskt
idag är jag glad
idag är jag ledsen
vad lyssnar du på just nu
och vad dricker du just nu kan få vara kvar resten kan skrotas

Edit glömde fråga modsen också en bra tråd som kan vara kvar

edit 2 föreslår 3 omröstningar.Nr 1 vilka som ska bort, nr 2 nominera trådar nr 3 slutröstning vilka som ska in
Senast redigerad av captengrogg 2015-04-12 kl. 21:59.
Citera
2015-04-12, 21:49
Medlem
Moramannens avatar
Citat:

/Mod
Jag tycker systemet funkar som det gör idag, men jag kan tycka att några av de kortare evighetstrådarna flyttas tillbaka till Laidback eller också att några längre laidbacktrådar flyttas över.
Citera
2015-04-12, 22:35
Medlem
Ruskigbusss avatar
Alltså, missförstå mej rätt, jag menar inte att några av de befintliga trådarna skall försvinna, bara att de skall alla finnas i Laidback.

Men, finns det bra argument för att ha kvar Evigheten så lyssnar jag och mina kollegor gärna på dem.
Citera
2015-04-12, 22:38
Avslutad
Citat:
Alltså, missförstå mej rätt, jag menar inte att några av de befintliga trådarna skall försvinna, bara att de skall alla finnas i Laidback.

Men, finns det bra argument för att ha kvar Evigheten så lyssnar jag och mina kollegor gärna på dem.

Tycker evighetsforumet har sin charm, tycker det finns några trådar som förtjänar ett sådant forum. Så att de ej försvinner i laidback djungeln. Men som sagt minst hälften kan bytas ut.
Citera
2015-04-12, 22:38
Medlem
gato12s avatar
Har aldrig riktigt förstått varför man ska ha både Laidback och Evighetsdiskussioner faktiskt, för mig kan ni gärna slå ihop dem.
Citera
2015-04-12, 22:42
Medlem
Ruskigbusss avatar
Bara för att testa så har jag nu flyttat alla Evighetstrådar med färre än 5000 inlägg till Laidback, och alla Laidbacktrådar med fler än 5000 inlägg till Evigheten.
Citera
2015-04-12, 22:45
Avslutad
Citat:
Bara för att testa så har jag nu flyttat alla Evighetstrådar med färre än 5000 inlägg till Laidback, och alla Laidbacktrådar med fler än 5000 inlägg till Evigheten.

I got the power

Nemen bra initiativ ska bli intressant hur det utvecklas
Citera
2015-04-12, 22:54
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
I got the power

Nemen bra initiativ ska bli intressant hur det utvecklas

Om nu alla trådar hade legat i samma forum, så kunde man lätt fått fram evighetstrådarna genom att sortera på antalet svar i listan.
Citera
2015-04-14, 08:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
För att få fler åsikter så flyttar jag tråden till Flashback.

Frågan är egentligen alltså - skall vi pensionera Evigheten och flytta alla trådarna till Laidback?

Laidback --> Flashback
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här