2015-04-12, 19:36
Bannlyst
Sitter lite i skiten och är i behov av hjälp. Förhållandet har krashat och tack vare detta har jag fått lov att spendera alla mina sparpengar som jag nu behöver!
Har fått en anställning i Portugal från och med 20e april men har nu inte pengar att ta mig dit.
Har inte jobbat på nästan 3 mån då jag bara säsongsjobbar ( ingen fast inkomst).
Taxerade ca 85k under 2014. Har en skatteåterbäring på ca 18k som kommer i juni.

Har fyllt i en låne ansökan till min bank (handelsbanken) på 10k och ber bara till gudarna att detta går igenom.

OM jag blir nekad, vart kan jag vända mig? Min plan är att betala tillbaka lånet med skatteåterbäringen eller min första lön alltså senast den sista juni.. Tror ni detta räcker som försäkring för banken ?

Har inga fasta utgifter förutom telefon abonemang på 220kr/mån och en klarna skuld på 3k..

Räntorna bryr jag mig inte mycket om sålänge dom inte överstiger min skatteåterbäring.
Tack fb!

E: inlägget vart lite virrigt, ber om ursäkt! Jag behöver alltså ett lån på 10 000, pengarna behöver jag senast om en vecka. Jag kan betala tillbaka hela beloppet den sista Juni men vill helst bara betala max ett par tusen i avbetalningar fram tills dess.

E2: Får även in 4000 den sista april som jag kan betala av lånet med. Tack
Senast redigerad av Firmabilen 2015-04-12 kl. 19:39.
Citera
2015-04-12, 21:30
Medlem
Glazehs avatar
för skitlån som 10k vänder du dig till santander eller bluestep inte till handelsbanken
Citera
2015-04-13, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
för skitlån som 10k vänder du dig till santander eller bluestep inte till handelsbanken

Varför? Är helt okunnig..

Ett annat problem jag har är att jag inte är skriven någonstans, jag kan alltså inte hämta ut min post.. Bluestep & santander skickar ej till co adresser.. Hur fan ska jag göra ?
Citera
2015-04-13, 18:36
Medlem
Hej, fråga din mamma om hon har pengar och betala tillbaka det så fort som möjligt.
Citera
2015-04-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
Varför? Är helt okunnig..

Ett annat problem jag har är att jag inte är skriven någonstans, jag kan alltså inte hämta ut min post.. Bluestep & santander skickar ej till co adresser.. Hur fan ska jag göra ?

Tror 30 000:- är minsta summan för att låna hos Handelsbanken.
Varför? För att det kostar dem mer att låta en bankman titta på din kreditvärdighet i 15 minuter än vad de kommer få in i ränta på ett futtigt lån på 10k.
Citera
2015-04-13, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Hej, fråga din mamma om hon har pengar och betala tillbaka det så fort som möjligt.

Haha, har tyvärr ingen att fråga! Därför jag vände mig till fb!

Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Tror 30 000:- är minsta summan för att låna hos Handelsbanken.
Varför? För att det kostar dem mer att låta en bankman titta på din kreditvärdighet i 15 minuter än vad de kommer få in i ränta på ett futtigt lån på 10k.

Kunde ansöka om 10k! Ringde upp handläggaren idag. Hon lät iaf positiv och sa att det inte borde vara några problem och att jag i värsta fall får dela upp betalningen på mer än ett år(?). Är det bara för att dom ska casha in mer ränta?
Kommer få svar imorgon fm.

Ringde även till bluestep idag och det var inga problem att fixa med lånet, enda kruxet är att dem inte skickar till CO adresser. Blir jag nekad av HB nu så får jag väl prova med en tillfällig eftersändning av posten och hoppas att papprerna hittar hit.
Senast redigerad av Firmabilen 2015-04-13 kl. 19:47.
Citera
2015-04-14, 06:00
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
Haha, har tyvärr ingen att fråga! Därför jag vände mig till fb!

Kunde ansöka om 10k! Ringde upp handläggaren idag. Hon lät iaf positiv och sa att det inte borde vara några problem och att jag i värsta fall får dela upp betalningen på mer än ett år(?). Är det bara för att dom ska casha in mer ränta?
Kommer få svar imorgon fm.

Ringde även till bluestep idag och det var inga problem att fixa med lånet, enda kruxet är att dem inte skickar till CO adresser. Blir jag nekad av HB nu så får jag väl prova med en tillfällig eftersändning av posten och hoppas att papprerna hittar hit.

Återkom gärna till tråden efteråt och berätta hur det gick, vore kul att få höra hur utfallet blev.
Citera
2015-04-17, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Återkom gärna till tråden efteråt och berätta hur det gick, vore kul att få höra hur utfallet blev.

Fick foten av HB så jag ringde till bluestep igen. Dom var lite aviga först då jag inte har någon fast inkomst men det löste sig efter att jag skickade div. uppgifter.
Skönt att detta fitthelvetes problem äntligen är över.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in