Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-13, 10:44
  #5161
Medlem
HomoHitlers avatar
Jag gissar att Tommy Dahlmans synder som ständigt dyker upp här måste reta alkoholisten enormt, han kommer inte undan med att spela religiös eller anständigt så länge han dessutom lägger till nya saker som han gör....

Snart lär säkert mamsen dö och då tar fogden huset, vart ska han flytta då? Kanske han och Runar kan dela en liten 2:a i söderort?

Vården behöver folk Tommy! Slätt det religiösa nu, ingen kommer låta dig predika igen, du är bränd, välj en annan karriär.
Citera
2024-04-13, 15:21
  #5162
Medlem
Rimberts avatar
Man får ändå uppskatta Tommy på sitt sätt, då han aldrig ger upp och fortfarande drömmer om den stora come-backen.
Många män i hans situation hade gett upp för länge sedan och hade accepterat en situation som en fullfjädrad parkbänksalkis, men inte vår Tommy, som fortfarande siktar mot höjderna.
Citera
2024-04-14, 22:46
  #5163
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Man får ändå uppskatta Tommy på sitt sätt, då han aldrig ger upp och fortfarande drömmer om den stora come-backen.
Många män i hans situation hade gett upp för länge sedan och hade accepterat en situation som en fullfjädrad parkbänksalkis, men inte vår Tommy, som fortfarande siktar mot höjderna.

Jag håller med. Hatten av för alkisen som aldrig ger upp! 🎩

Jag förstår varför han fortsätter. Han sitter där i mammas källare. Går han upp till mamma gnäller väl hon om att han måste skotta gången eller dammsuga sitt rum. Skönast att stanna i källaren och lägga upp texter på Facebook.

Då får han åtminstone lite uppskattning! Då kan han drömma sig tillbaka till tiden då han hade ett jobb med lön och fick vara med i TV. Eller i alla fall kristen närradio med bild (Kanal 10).

Här är några av kommentarerna på Tommys förvirrade fågeltext:


”Åh så bra formulerat och tänkt Tommy. ❤️ Så insiktsfullt. Ja tänk så viktigt det är att lyssna på rätt "ton" i livet. 🎶 att ha kompassen inställd rätt. Tack finaste Tommy för ett så viktigt fb-inlägg. Gud välsigne dig rikligt 🙏❤️”



”En tumme upp för dina delningar, Tommy Dahlman . Du har en fantastisk gåva i att skriva på det sätt du gör!👏”



”𝙳𝚎𝚝 𝚑𝚊̈𝚛 𝚟𝚊𝚛 𝚜𝚊̊𝚊̊𝚊̊ 𝚋𝚛𝚊 𝚊𝚝𝚝 𝚓𝚊𝚐 𝚑𝚘𝚙𝚙𝚊𝚜 𝚍𝚞 𝚐𝚘𝚍𝚔𝚊̈𝚗𝚗𝚎𝚛 𝚊𝚝𝚝 𝚓𝚊𝚐 𝚍𝚎𝚕𝚊𝚛.
𝙳𝚒𝚗𝚊 𝚒𝚗𝚕𝚊̈𝚐𝚐 𝚊̈𝚛 𝚞𝚙𝚙𝚕𝚢𝚏𝚝𝚊𝚗𝚍𝚎, 𝚑𝚓𝚊̈𝚛𝚗𝚋𝚎𝚑𝚘̈𝚟𝚊𝚗𝚍𝚎 𝚋𝚛𝚊 𝚑𝚎𝚕𝚝 𝚎𝚗𝚔𝚎𝚕𝚝. ❤️🙏👍”



”Nu har jag lärt mig en fågelart till, googlade på denna du beskrivit i texten, så intressant. Du är makalöst bra på, att skriva liknelser till vår andliga sida. Jag tar mig friheten att dela också.”



”Takk for visdomsord. Tanker til ettertanke 🙏”



”Vakkert skrevet! ❤️🙏🏻”



”Broder o vän Tommy!

Det är detta du ska göra som huvud sysselsättning!

Reflektera över livet och livsfrågorna!
Från naturen, Från Bibeln!
Från din kunskaps törst!

-Du är en briljant ordets o iakttagarens och berättare!

-Många läser dina reflektioner
med stor behållning!

Från hjärtat
Lalle”
Citera
2024-04-15, 12:42
  #5164
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Jag håller med. Hatten av för alkisen som aldrig ger upp! 🎩

Jag förstår varför han fortsätter. Han sitter där i mammas källare. Går han upp till mamma gnäller väl hon om att han måste skotta gången eller dammsuga sitt rum. Skönast att stanna i källaren och lägga upp texter på Facebook.

Då får han åtminstone lite uppskattning! Då kan han drömma sig tillbaka till tiden då han hade ett jobb med lön och fick vara med i TV. Eller i alla fall kristen närradio med bild (Kanal 10).

Här är några av kommentarerna på Tommys förvirrade fågeltext:


”Åh så bra formulerat och tänkt Tommy. ❤️ Så insiktsfullt. Ja tänk så viktigt det är att lyssna på rätt "ton" i livet. 🎶 att ha kompassen inställd rätt. Tack finaste Tommy för ett så viktigt fb-inlägg. Gud välsigne dig rikligt 🙏❤️”



”En tumme upp för dina delningar, Tommy Dahlman . Du har en fantastisk gåva i att skriva på det sätt du gör!👏”



”𝙳𝚎𝚝 𝚑𝚊̈𝚛 𝚟𝚊𝚛 𝚜𝚊̊𝚊̊𝚊̊ 𝚋𝚛𝚊 𝚊𝚝𝚝 𝚓𝚊𝚐 𝚑𝚘𝚙𝚙𝚊𝚜 𝚍𝚞 𝚐𝚘𝚍𝚔𝚊̈𝚗𝚗𝚎𝚛 𝚊𝚝𝚝 𝚓𝚊𝚐 𝚍𝚎𝚕𝚊𝚛.
𝙳𝚒𝚗𝚊 𝚒𝚗𝚕𝚊̈𝚐𝚐 𝚊̈𝚛 𝚞𝚙𝚙𝚕𝚢𝚏𝚝𝚊𝚗𝚍𝚎, 𝚑𝚓𝚊̈𝚛𝚗𝚋𝚎𝚑𝚘̈𝚟𝚊𝚗𝚍𝚎 𝚋𝚛𝚊 𝚑𝚎𝚕𝚝 𝚎𝚗𝚔𝚎𝚕𝚝. ❤️🙏👍”



”Nu har jag lärt mig en fågelart till, googlade på denna du beskrivit i texten, så intressant. Du är makalöst bra på, att skriva liknelser till vår andliga sida. Jag tar mig friheten att dela också.”



”Takk for visdomsord. Tanker til ettertanke 🙏”



”Vakkert skrevet! ❤️🙏🏻”



”Broder o vän Tommy!

Det är detta du ska göra som huvud sysselsättning!

Reflektera över livet och livsfrågorna!
Från naturen, Från Bibeln!
Från din kunskaps törst!

-Du är en briljant ordets o iakttagarens och berättare!

-Många läser dina reflektioner
med stor behållning!

Från hjärtat
Lalle”
När det kommer till frikyrlighet i Sverige finns en lång och stark tradition av att behöva bli bekräftad. Det beror på att så många vigt sitt liv åt kyrkan och försakat så mycket av "livets goda" att de till slut inte kan backa. När vanliga människor går på konsert, bio, krogen eller ut och dansa, stannar de väldigt kristna hemma. När kollegorna träffas på AW och dricker öl tar den väldigt kristne avstånd och stannar hemma, medan den mer liberale kristne säger "jag dricker också öl", följer med och tar en mellanöl och åker hem efter en halvtimma. Det är bäst så. När de icke kristna svär, röker och drar en fräckis, kommer de på sig själva och ber den kristne om ursäkt för att de förargat dem. Den väldigt kristne säger att det itne gör någonting, blir kränkt och går hem.

Någonstans halvvägs in i livet upptäcker många väldigt kristna att de sitter fast. De umgås bara med likasinnade och går till kyrkan för att få kraft till ännu en vecka. Deras barn gifter sig alldeles för tidigt med vännernas barn. Cirkeln sluts. Tills en icke-kristen blir frälst. Då får de inte bara vatten på sin kvarn. De får en hel insjö över sig. De hade rätt trots allt. Är det dessutom en kändis, ja då vet nåden ingen ände.

Herr Skalman vet precis hur en slipsten ska dras. Han tar någon slags populärvetenskalig mumbo jumbo, dribblar lite med korten och vips, så kryddar han med ett random bibielord och så är han hemma. Senast skrev han att någon fågelart i Australien hade ett hemligt språk med sina ungar så de kunde putta ut gökungarna. Det enda som var sant var att den där fågeln lärde sig kommunicera med sin egen art redan i ägget. Men det finns inga gökar i Australien. Han hittade på det så det skulle passa med sitt eget martyrskap. Han är en stackars syndare som kommit till frälsning, det är budskapet. Se mig, förlåt mig, ta in mig. Och som de tar in honom. De här Jesustanterna som skriver halleluja och amen. De bryr sig inte om fakta. De tror i sin dumhet att Skalman är någon slags Strindberg som bekräftar deras egna små torftiga liv. I själva verket är han en ulv i fårakläder som enbart hittar på sagor för att få likes och bekräftelse. Det är allt han har kvar. Så fort han tackat var och en (hans egna inlägg räknas också som inlägg och då ser det ut som att det är dubbelt så många som hyllat honom) öppnar han en flaska och börjar kröka. Sedan sitter han och vräker ur sig lite här och där på nätet. Som den tangentbordsriddare han tror att han är.
Citera
Idag, 13:39
  #5165
Medlem
mesefils avatar
Tommy har skrivit ett inlägg på Facebook som han tycker är så bra att han gjort det till fastnålat inlägg. Fastnålat inlägg innebär att det ligger överst på hans sida.

Nya inlägg ligger automatiskt överst, och det här är redan det nyaste men det är alltså så fantastiskt bra att det också är fastnålat:



”Energitjuvar

Många av oss har någon gång i livet upptäckt ett skal från en mussla som varit helt tomt. Hur kom musslan ut egentligen? Om du spanar noggrant hittar du ett litet hål längst upp på skalet. Det har en snigel gjort. Snigeln är ett blötdjur som har ett spröt på kroppen som fungerar som ett slags drillborr. Med detta borr kommer den in i skalet och suger så ut musslan genom öppningen, som är mindre än ett knappnålshål. Snigeln suger ut musslan bit för bit tills den är helt uppäten.

Har du träffat människor som gärna vill sluka dig. De suger energin ifrån dig. De tömmer rummet på kraft. Det tar sig in. De ockuperar allt.

Dessa snigelmänniskor ser sitt stora uppdrag till den här världen att veta och kunna allt om alla människor. De bekänner helst andra människors synder men aldrig sina egna. Är vi inte vaksamma för dessa notoriska kritiker letar de sig in i våra huvuden och dränerar oss på ljus och sanning. Därför lärde jag mig tidigt av mina mentorer att stänga av sådana röster och inte låta borren gå. De sprider olust. De ljuger likt en sämre redaktör. De skarvar om allt och alla.

I en liten församling i en mindre kommun fanns det en kvinna som hette Astrid. Hon hade en tendens att prata en hel del. En dag såg hon en annan församlingsmedlems bil stå utanför Systembolaget. Det var Bertils bil. I Astrids värld var slutsatsen snabbt konstaterad. Bertil dricker alltså. Ju mer Astrid började prata med sina vänninor om Bertil desto mer drack han och snart var han i det närmaste en alkoholist. Bertil konfronterade dock aldrig ryktena. Han försvarade aldrig sig själv verbalt. Istället kom han på en idé. En kväll parkerade Bertil sin bil utanför Astrids hus. Han låste bilen och promenerade hem.

Där lät han sin bil stå hela natten.

——————————————————————————

”Två onda kungar skall sitta vid samma bord och ljuga för varandra. Men ingen av dem får någon framgång” Dan 11:27

Bild: På bussen. April +16 grader. Vindstilla. Sol.”


Inlägget illustreras sedan av en kraftigt redigerad bild med låg upplösning på Tommy när han sitter på bussen och blickar in i selfiekameran så där sexigt som bara Tommy kan.
Citera
Idag, 14:14
  #5166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Tommy har skrivit ett inlägg på Facebook som han tycker är så bra att han gjort det till fastnålat inlägg. Fastnålat inlägg innebär att det ligger överst på hans sida.

Nya inlägg ligger automatiskt överst, och det här är redan det nyaste men det är alltså så fantastiskt bra att det också är fastnålat:



”Energitjuvar

Många av oss har någon gång i livet upptäckt ett skal från en mussla som varit helt tomt. Hur kom musslan ut egentligen? Om du spanar noggrant hittar du ett litet hål längst upp på skalet. Det har en snigel gjort. Snigeln är ett blötdjur som har ett spröt på kroppen som fungerar som ett slags drillborr. Med detta borr kommer den in i skalet och suger så ut musslan genom öppningen, som är mindre än ett knappnålshål. Snigeln suger ut musslan bit för bit tills den är helt uppäten.

Har du träffat människor som gärna vill sluka dig. De suger energin ifrån dig. De tömmer rummet på kraft. Det tar sig in. De ockuperar allt.

Dessa snigelmänniskor ser sitt stora uppdrag till den här världen att veta och kunna allt om alla människor. De bekänner helst andra människors synder men aldrig sina egna. Är vi inte vaksamma för dessa notoriska kritiker letar de sig in i våra huvuden och dränerar oss på ljus och sanning. Därför lärde jag mig tidigt av mina mentorer att stänga av sådana röster och inte låta borren gå. De sprider olust. De ljuger likt en sämre redaktör. De skarvar om allt och alla.

I en liten församling i en mindre kommun fanns det en kvinna som hette Astrid. Hon hade en tendens att prata en hel del. En dag såg hon en annan församlingsmedlems bil stå utanför Systembolaget. Det var Bertils bil. I Astrids värld var slutsatsen snabbt konstaterad. Bertil dricker alltså. Ju mer Astrid började prata med sina vänninor om Bertil desto mer drack han och snart var han i det närmaste en alkoholist. Bertil konfronterade dock aldrig ryktena. Han försvarade aldrig sig själv verbalt. Istället kom han på en idé. En kväll parkerade Bertil sin bil utanför Astrids hus. Han låste bilen och promenerade hem.

Där lät han sin bil stå hela natten.

——————————————————————————

”Två onda kungar skall sitta vid samma bord och ljuga för varandra. Men ingen av dem får någon framgång” Dan 11:27

Bild: På bussen. April +16 grader. Vindstilla. Sol.”


Inlägget illustreras sedan av en kraftigt redigerad bild med låg upplösning på Tommy när han sitter på bussen och blickar in i selfiekameran så där sexigt som bara Tommy kan.
Beskrivningen av energitjuvar passar ypperligt väl in på honom själv, men det har han inte insett. Ännu.
Citera
Idag, 14:48
  #5167
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Beskrivningen av energitjuvar passar ypperligt väl in på honom själv, men det har han inte insett. Ännu.

Jag undrar om berättelsen om kyrktanten är skriven på förekommen anledning? Nej, nej jag är inte alkis bara för att ni sett mig på Systemet vid öppningstid varje dag! Vilka elaka sniglar ni är som sprider såna rykten.
Citera
Idag, 14:55
  #5168
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Tommy har skrivit ett inlägg på Facebook som han tycker är så bra att han gjort det till fastnålat inlägg. Fastnålat inlägg innebär att det ligger överst på hans sida.

Nya inlägg ligger automatiskt överst, och det här är redan det nyaste men det är alltså så fantastiskt bra att det också är fastnålat:



”Energitjuvar

Många av oss har någon gång i livet upptäckt ett skal från en mussla som varit helt tomt. Hur kom musslan ut egentligen? Om du spanar noggrant hittar du ett litet hål längst upp på skalet. Det har en snigel gjort. Snigeln är ett blötdjur som har ett spröt på kroppen som fungerar som ett slags drillborr. Med detta borr kommer den in i skalet och suger så ut musslan genom öppningen, som är mindre än ett knappnålshål. Snigeln suger ut musslan bit för bit tills den är helt uppäten.

Har du träffat människor som gärna vill sluka dig. De suger energin ifrån dig. De tömmer rummet på kraft. Det tar sig in. De ockuperar allt.

Dessa snigelmänniskor ser sitt stora uppdrag till den här världen att veta och kunna allt om alla människor. De bekänner helst andra människors synder men aldrig sina egna. Är vi inte vaksamma för dessa notoriska kritiker letar de sig in i våra huvuden och dränerar oss på ljus och sanning. Därför lärde jag mig tidigt av mina mentorer att stänga av sådana röster och inte låta borren gå. De sprider olust. De ljuger likt en sämre redaktör. De skarvar om allt och alla.

I en liten församling i en mindre kommun fanns det en kvinna som hette Astrid. Hon hade en tendens att prata en hel del. En dag såg hon en annan församlingsmedlems bil stå utanför Systembolaget. Det var Bertils bil. I Astrids värld var slutsatsen snabbt konstaterad. Bertil dricker alltså. Ju mer Astrid började prata med sina vänninor om Bertil desto mer drack han och snart var han i det närmaste en alkoholist. Bertil konfronterade dock aldrig ryktena. Han försvarade aldrig sig själv verbalt. Istället kom han på en idé. En kväll parkerade Bertil sin bil utanför Astrids hus. Han låste bilen och promenerade hem.

Där lät han sin bil stå hela natten.

——————————————————————————

”Två onda kungar skall sitta vid samma bord och ljuga för varandra. Men ingen av dem får någon framgång” Dan 11:27

Bild: På bussen. April +16 grader. Vindstilla. Sol.”


Inlägget illustreras sedan av en kraftigt redigerad bild med låg upplösning på Tommy när han sitter på bussen och blickar in i selfiekameran så där sexigt som bara Tommy kan.
”De ljuger likt en sämre redaktör”. Det är ju Tommy. Som sen fick sparken från tidningen (vad den nu hette med sju prenumeranter) på grund av sin alkoholism. Men Tommy har säkert en tillrättalagd version?
Parkerat morsans bil utanför bolaget kan man göra. Alla vet att Tommy krökat bort körkortet så det är en dålig idé ur flera aspekter…
Citera
Idag, 14:57
  #5169
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Beskrivningen av energitjuvar passar ypperligt väl in på honom själv, men det har han inte insett. Ännu.
Psykopater (an)vänder alltid det de själva anklagats för till att gälla de som anklagar. De vet att det är sant men kommer aldrig erkänna något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback