2023-02-16, 17:45
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Nu vaknade tidningen Dagen och skriver om Tommy Dahlmans plagiat:

https://www.dagen.se/nyheter/2023/02/16/bjorn-ranelid-tommy-dahlman-har-helt-klart-stulit-mina-texter/

Fyllot ska predika på fredag, kan bli riktigt roligt att se.... han lär vara aspackad..... Att RANELID kritiserar Tommy är förödande för honom....
Citera
2023-02-16, 18:54
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

https://www.dagen.se/nyheter/2023/02/16/bjorn-ranelid-tommy-dahlman-har-helt-klart-stulit-mina-texter/

Helt perfekt. Kan man kanske få en liten sammanfattning för oss som inte prenumererar på Dagen? 🤏
Citera
2023-02-16, 19:08
Medlem
Citat:

Äntligen!!!
Citera
2023-02-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Helt perfekt. Kan man kanske få en liten sammanfattning för oss som inte prenumererar på Dagen? 🤏

Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Äntligen!!!
Praktarslet kommenterar inte anklagelserna eftersom källan är en "förhatlig trollfabrik", full av lögner. 😉
Citat:
Tidningen Dagen fortsätter sin koppleriverksamhet med trollfabriker på de sociala medierna. De vet inte varifrån de får sin information och de frågar heller aldrig vad de representerar. Dessa troll har en enda uppgift tror de; att sänka mig. Men det kommer aldrig att lyckas.

Idag rapporterar Dagen att undertecknad avböjt att kommentera. Men det är ännu en gång en lögn. Jag har skrivit motsvarande till journalist Thomas Österberg .

Men det kom aldrig med.
Citera
2023-02-16, 20:32
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Praktarslet kommenterar inte anklagelserna eftersom källan är en "förhatlig trollfabrik", full av lögner. 😉

Hoppas Ranelid gör kaos med honom! Och i rubriken stod det att det gällde fler upphovsmän? Har de kontaktats med?
Citera
2023-02-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Hoppas Ranelid gör kaos med honom! Och i rubriken stod det att det gällde fler upphovsmän? Har de kontaktats med?
Eftersom flera av dem numera tillbringar sin tid i en ekologisk etta med jordvärme så är de aningen svåra att kontakta, men de som förvaltar deras rättigheter är kontaktade liksom de som fortfarande lever.
Citera
2023-02-16, 21:44
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Eftersom flera av dem numera tillbringar sin tid i en ekologisk etta med jordvärme så är de aningen svåra att kontakta, men de som förvaltar deras rättigheter är kontaktade liksom de som fortfarande lever.

Tack för info. Skall se om jag kommer till ett bibliotek så man kan bidra lite i trollfabriken. Ruskigt effektiva har ni varit! Eloge!
Citera
2023-02-17, 07:50
Medlem
mesefils avatar

Amo Palyaço granskar
”Det är viktigt att låta alla komma till tals. Tommy Dahlman upplever själv att han igår inte fick möjlighet att uttala sig när Tidningen Dagen rapporterade att han stulit andra författares texter och publicerat dem som sina egna, bland annat i sin bok ”Visst gör det ont när hjärtan brister”.

Dahlman ville uppmärksamma att Tidningen Dagen bedriver ”koppleriverksamhet” tillsammans med sidan Amo Palyaço granskar, dvs. att vi främjar eller på ett otillbörligt sätt utnyttjar att någon har sex mot betalning.

Jag förstår varför Tidningen Dagen valde att inte publicera det.”

Och så har Amo klistrat in den här skärmdumpen från Morgonstånd 2.O:

Morgonguld 2.O
”Tidningen Dagen fortsätter sin koppleriverksamhet med trollfabriker på de sociala medierna. De vet inte varifrån de får sin information och de frågar heller aldrig vad de representerar. Dessa troll har en enda uppgift tror de; att sänka mig. Men det kommer aldrig att lyckas.

Idag rapporterar Dagen att undertecknad avböjt att kommentera. Men det är ännu en lögn. Jag har skrivit mitt svar till journalist Thomas Österberg .

Men det kom aldrig med.”

——————————————————
Jag tror Tommy har en egen definition av vad det betyder att ”sänka” honom.

Nej, ingen kommer någonsin få honom att sluta med dumheterna. Det finns ingen ände på dem.

Jo, Tommy Dahlman är sänkt. Han sänkte sig själv som författare genom att sno andras texter, och nu har Amo Palyaço granskar och Tidningen Dagen uppmärksammat det. Inget förlag kommer vilja ta i honom med tång, någonsin.
Senast redigerad av mesefil 2023-02-17 kl. 08:09.
Citera
2023-02-17, 12:10
Medlem
Det här är oerhört intressant läsning med tanke på T.D. Mitt i prick!

https://teraply.se/narcissism
Citera
2023-02-17, 12:40
Medlem
Citat:

Amo Palyaço granskar
”Det är viktigt att låta alla komma till tals. Tommy Dahlman upplever själv att han igår inte fick möjlighet att uttala sig när Tidningen Dagen rapporterade att han stulit andra författares texter och publicerat dem som sina egna, bland annat i sin bok ”Visst gör det ont när hjärtan brister”.

Dahlman ville uppmärksamma att Tidningen Dagen bedriver ”koppleriverksamhet” tillsammans med sidan Amo Palyaço granskar, dvs. att vi främjar eller på ett otillbörligt sätt utnyttjar att någon har sex mot betalning.

Jag förstår varför Tidningen Dagen valde att inte publicera det.”

Och så har Amo klistrat in den här skärmdumpen från Morgonstånd 2.O:

Morgonguld 2.O
”Tidningen Dagen fortsätter sin koppleriverksamhet med trollfabriker på de sociala medierna. De vet inte varifrån de får sin information och de frågar heller aldrig vad de representerar. Dessa troll har en enda uppgift tror de; att sänka mig. Men det kommer aldrig att lyckas.

Idag rapporterar Dagen att undertecknad avböjt att kommentera. Men det är ännu en lögn. Jag har skrivit mitt svar till journalist Thomas Österberg .

Men det kom aldrig med.”

——————————————————
Jag tror Tommy har en egen definition av vad det betyder att ”sänka” honom.

Nej, ingen kommer någonsin få honom att sluta med dumheterna. Det finns ingen ände på dem.

Jo, Tommy Dahlman är sänkt. Han sänkte sig själv som författare genom att sno andras texter, och nu har Amo Palyaço granskar och Tidningen Dagen uppmärksammat det. Inget förlag kommer vilja ta i honom med tång, någonsin.
Antingen insåg han det själv eller att någon annan påpekade det, men hans märkliga drapa mot Dagen och "trollfabriken" försvann i morse. Enligt hans alternativa persona ska Dagen bäva då man kommer stämma skiten ur dem (kommentarer under inlägget på Dagens facebooksida), vilket får ses som ett desperat skrik efter uppmärksamhet - mer än så blir det nämligen inte.
Citera
2023-02-17, 15:01
Medlem
Tommy skriver så märkliga kommentarer på UV nu. Han verkar veta att per, steffo, jonte och allt vad de heter är en och samma person men att vi och han ska låta dom/han hållas.

Är han ekonomiskt oberoende och håller på med det håller på med bara för att trolla, förvirra eller ja....så märkligt! Vad håller han på med?? Han låter ju helt nöjd när han kommenterar...
Senast redigerad av Alltid42 2023-02-17 kl. 15:07.
Citera
2023-02-17, 16:03
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Tommy skriver så märkliga kommentarer på UV nu. Han verkar veta att per, steffo, jonte och allt vad de heter är en och samma person men att vi och han ska låta dom/han hållas.

Är han ekonomiskt oberoende och håller på med det håller på med bara för att trolla, förvirra eller ja....så märkligt! Vad håller han på med?? Han låter ju helt nöjd när han kommenterar...
En teori är ju att han numera trollar i maskopi med ytterligare en person. Möjligen Yvonne som han nu verkar ha smort igen. Han är där just nu nämligen. Inte ens Tommys mamma verkar palla med honom längre. Då gömmer han sig bakom låtsaskompisar för att skydda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in