2023-01-09, 22:18
Medlem
Underhållande läsning av Tommys senaste inlägg "Politisk extremism". Han kör en klassiker: Målar världen i stora penseldrag, två diken, dikotomier, och presenterar sedan den egna kloka vägen rakt fram.
Klassisk konspirationstro. Ser världen som den "egentligen är", den dolda sanningen. Tommy ser hur världen är beskaffad. Grattis.
Citera
2023-01-09, 23:00
Medlem
Tommys senaste text är i väsentliga delar tagna från artikeln jag länkar här. Ämnet, ordvalen, exemplen, fakta. Inget av det är Tommys, utan Dan Zündels.
https://svenskamorgonbladet.se/2022/11/06/kronikor-dan-zundel-hoger-och-vanster-tva-vingar-pa-samma-fagel/
Citera
2023-01-09, 23:07
Medlem
Pianotangents avatar
I kvällens live med kvinnan så syns första meddelandet direkt, det är Ann-Christine som skriver att hon kan inte sända den 16/1.

Meddelar man inte Tommy el UV direkt?
Citera
2023-01-09, 23:14
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
är väl säkert kusinbarn eller dylikt, han brukar fixa in unga släktingar under rampljusen

Det måste vara det sämsta rampljus nån kan råka hamna i. Så fort efternamnen läcker ut måste nån be dem googla farbror Tommy.
Citera
2023-01-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Det måste vara det sämsta rampljus nån kan råka hamna i. Så fort efternamnen läcker ut måste nån be dem googla farbror Tommy.

Haha...nä du...fråga malin meme, hon tycker att det värmer riktigt gött att sitta i rampljuset hos mr T
Citera
2023-01-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Tommys senaste text är i väsentliga delar tagna från artikeln jag länkar här. Ämnet, ordvalen, exemplen, fakta. Inget av det är Tommys, utan Dan Zündels.
https://svenskamorgonbladet.se/2022/11/06/kronikor-dan-zundel-hoger-och-vanster-tva-vingar-pa-samma-fagel/

Herregud, han stjäl verkligen allt han skriver! Inte en enda unik egen tanke…
Citera
2023-01-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Herregud, han stjäl verkligen allt han skriver! Inte en enda unik egen tanke…

Författaren Dan Zündel förresten, är han släkt med förintelseförnekaren Ernst Zündel? Eller är det en pseudonym han använder för sina ”anti-globalistiska” skrifter?
Citera
2023-01-10, 05:46
Bannlyst
Tommys senaste essä är mycket bra, viktig och angeläget. Det han skriver måste sägas. Men nu hoppas jag att Tommy släpper det politiska och ägnar sig åt det han är bäst på: Att sprida Guds Ord och omvända människor. Annars kommer han själv att polarisera Guds folk och låta det han byggt upp i Uppdrag Världen (med grund i dess föregångare) gå om intet. Det vore mycket olyckligt. Uppdrag Världen behövs.
Citera
2023-01-10, 06:06
Medlem
Citat:

Bra grävt. Ja, verkligen. Tommy har bara undvikit de allra mest antisemitiska och rasistiska orden. Men ja, bekräftar hur Tommy rör sig mer och mer mot konspirationstron.
Citera
2023-01-10, 07:09
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

You nailed it!
Det är så man blir sugen att gå bakåt i tiden och kolla fler av hans sk essäer! Vilken bluff han är!
Googlar man hans text så kommer liknande upp eller har du tips?

När Malin livesände igår så ställde Ann-Christin in nästa veckas sändning i första kommentaren, jag skrev otydligt i mitt förra inlägg.
Citera
2023-01-10, 07:55
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
You nailed it!
Det är så man blir sugen att gå bakåt i tiden och kolla fler av hans sk essäer! Vilken bluff han är!

När Malin livesände igår så ställde Ann-Christin in nästa veckas sändning i första kommentaren, jag skrev otydligt i mitt förra inlägg.

Fru B3ngs har varit inne på Amos sida och läst före jul. Är Tommy säker på att hon VILL ställa upp för Uppdrag Världen?

Jag noterar att Amo Palyaço granskar sprider nyheten om Tommys senaste textstöld idag. Ut med skiten till beskådan bara!

Det ska bli känt för världen vad Tommy Dahlman och hans minisekt Uppdrag Världen gör.
Citera
2023-01-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
You nailed it!

Han har stulit en text skriven av Anders Piltz, professor i Lund och katolsk präst. Publicerad i Signum 2011 och därefter nyligen i försämrad version på Uppdrag världens sida med Tommy Dahlmans namn under. Efter att Amo Palyaço avslöjat plagiatet verkade det som om Tommy valde att använda texter som inte finns online eller texter han översatt via Google eller liknande, men nu tar han tydligen sats igen i hopp om att världen har glömt hur man googlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in