Citat:
Ursprungligen postat av
HomoHitler
Så är det. För psykopater och narcissister existerar bara de själva, de skiter i allt och alla, deras egna barn skiter de i hur de mår. Fråga hur Mr Dees barn mår....
Jag kan hälsa att Tommys tjejer mår bra. De är vuxna nu och lever egna bra liv. De festar, knullar och reser. Den ena är riktigt snygg och ser inte alls ut som Tommy. Kanske han skulle kolla upp det? Eller så tar man sig en festhelg i Trollis och charmar dem.
Tommy Dee predikade igår. Det är för bedrövligt. Han ser ut som en sliten parkbänkar, trots kavajen från Dressman. Hela hans beteende är en inövad variant av sig själv. Han upprepar allt fyra fem gånger, vilket inte tyder på utan bevisar att han har en störning i hjärnan. Tvångsmässig upprepning är en slags Tourette.
Tanken verkar ha varit att han skulle predika om David. Men han hittar ju på och förvränger hela historien. Det är som att han skiter i själva grunden och målar upp en David som bara finns i hans fantasi. David var ingen känd krigsman eller general. Han blev det. Men på den här tiden fanns inga fältslag och krigslister. Israel var inte en "nation". Israel var en klan som slogs mot andra klaner. När de lurpassade på filistéerna hade de inte ens vapen. Judarna kunde inte ens göra vapen. De hade inte tillgång till metall nämligen. Så det var drängslagsmål och ett och annat stulet svärd de kunde hantera.
David kunde spela luta förvisso. Men det var för att han hade ihop det med Sauls son som han fick jobbet att dämpa Sauls panikångest med sitt spel. Det var visst att han sänkte Goliat som gjorde honom folkkär. Det var inte alls folket som valde Saul, det var Gud. Gud erkänner att han gjorde ett misstag. Tommy skarvar och ljuger så han blir blå i ansiktet. Och så måste han ibland kasta in ett svårt ord han so vanligt inte vet riktigt hur han ska använda, men han vill ju verka bildad. Om han började med att läsa Bibeln kanske han skulle verka trovärdig. Nu är han värsta sortens brännvinsprdeikant.
Ännu roliga är att han ägnar nästan tio minuter åt Amos. En påhittad karaktär som avslöjar sanningar om Tommy och hans gäster. Det var det bästa i hela predikan när han håller upp en bild på Amos och säger att det finns ingen som heter Amos i norge som jobbar på en fiskefabrik, jag har ringt och kollat! Jag låg på golvet och vred mig i en skrattattack. Det bästa är att Amos efternamn betyder clown! Allt han säger är dessutom sant! Tommy måste vara galen som inte kan räkna ut vem det är. Amos lär ju få bra många fler följare efter det där.
Han hävdar att deras sändningar har flera tusen unika besökare. Samtidigt som alla kan se att det var sjutton som följde predikan igår. Tio var "fiender", en var hans mamma och så några sedvanliga jesustanter från Samhall som älskar vad han än säger. Antagligen var han hemma och sände från en sådan igår. Skönt för honom att få komma hemifrån en smula. Kanske fick han ligga också?