Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-15, 21:35
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Enligt honom själv (han ställde dumt nog upp på en intervju) i Nerikes Allehanda rör det sig om när han sålde villan ute i ödemarken. Men det ska röra sig om två tre miljoner så det måste vara något mer än reavinstskatten? Sedan gissar jag att han inte heller har betalat underhåll för sina barn under några år. Kanske är han skönstaxerad också? Säkert ett antal poster kan man tänka.

Det var förresten i samma intervju som geniet berättade att han visst råkade nämna ordet alkoholism i en intervju för länge sedan och efter det blev han stämplad och hans barn råkade illa ut. Vad han ville säga var att han inte var alkoholist utan en finsmakare, som gärna dricker ett glas gott vin till måltiden. Vad han glömde berätta var att han för några år sedan skrev en bok om sin alkoholism och var på turné där han berättade om sitt missbruk...

Det låter som en ganska hög summa, om man nu inte har fått jätteskulder när ens företag har gått i KK eller så. Han verkar ju ha svårt med sanningen så att det rör sig om en villaförsäljning verkar väl inte särskilt troligt, om han nu inte bodde väldigt flott.

Han talade ut om sin alkoholism, som då skulle ligga bakom honom, i slutet av 2019. När gjorde han intervjun i NA? Det är så snabba kast i hans liv, svårt att hänga med.
Citera
2021-12-15, 21:43
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det låter som en ganska hög summa, om man nu inte har fått jätteskulder när ens företag har gått i KK eller så. Han verkar ju ha svårt med sanningen så att det rör sig om en villaförsäljning verkar väl inte särskilt troligt, om han nu inte bodde väldigt flott.

Han talade ut om sin alkoholism, som då skulle ligga bakom honom, i slutet av 2019. När gjorde han intervjun i NA? Det är så snabba kast i hans liv, svårt att hänga med.

Ha ha, ja det går undan när man tagit Fan i båten.

Han bodde visserligen väldigt flott, men den spekatkulära villan låg ju någonstans i spenaten i Dalsland, vill jag minnas. Långt från ära och redbarhet. Men några miljoner fick han kanske för den. Men det kanske var vad han hittade på? Hans eget bolag har inte varit aktivt på många år. Det var hans exfru som hade någon klädimport. Men den firman konkade precis nyligen, enligt Murvelkott. Omsättningen där torde ha varit 0 de sista åren. Intervjun i NA var i somras. Artikeln är tyvärr låst.
Han kan ju i och för sig haft stora lån på huset och sedan sålt det med förlust? Det var tydligen bråttom.
Citera
2021-12-15, 21:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ha ha, ja det går undan när man tagit Fan i båten.

Han bodde visserligen väldigt flott, men den spekatkulära villan låg ju någonstans i spenaten i Dalsland, vill jag minnas. Långt från ära och redbarhet. Men några miljoner fick han kanske för den. Men det kanske var vad han hittade på? Hans eget bolag har inte varit aktivt på många år. Det var hans exfru som hade någon klädimport. Men den firman konkade precis nyligen, enligt Murvelkott. Omsättningen där torde ha varit 0 de sista åren. Intervjun i NA var i somras. Artikeln är tyvärr låst.
Han kan ju i och för sig haft stora lån på huset och sedan sålt det med förlust? Det var tydligen bråttom.

Enligt hitta.se bodde han fram till 2016 i en villa utanför Trollhättan:
https://www.hitta.se/tommy+dalman/billingsfors/person/zRZs4444mO

Den ska ha sålts för 3 230 000 kronor i september 2016:
https://www.booli.se/slutpriser/torp+haga/561849

Han kan knappast ha fått miljonskulder på grund av skatt efter den försäljningen.
Citera
2021-12-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Enligt hitta.se bodde han fram till 2016 i en villa utanför Trollhättan:
https://www.hitta.se/tommy+dalman/billingsfors/person/zRZs4444mO

Den ska ha sålts för 3 230 000 kronor i september 2016:
https://www.booli.se/slutpriser/torp+haga/561849

Han kan knappast ha fått miljonskulder på grund av skatt efter den försäljningen.
Nej knappast. Enligt intervjun i NA ska krysset ha fått det mesta och han (underförstått) tagit lånen. Riktigt ödmjukt av honom att ge ex-frun skulden för att han själv klantat till det. Finns nog mer än en gravad hund här, som i allt han tar sig för.
Citera
2021-12-16, 09:42
Medlem
Sune-Sverre-Ls avatar
Inget som dom två skojarna i Jönsonligan säger är sanningen, men underhållande för dom som följer denna tråd. Sanning är att Tommy besökte en hora och att polisen tog honom. Tommy nekade först men när polisen hotade med att sända kondomen dom hittat på DNA analys erkände han och fick böter. Nu var dom höga på grund at tidigare inkomster så Tommy var tvungen att ta en rättegång för att få ner bötesbeloppet. Eftersom Lekerdal inte ville betala och halskedjan gick inte att pantsätta för den var inte äkta så var det nödvändigt och gjorde att Tommys horbesök blev offentligt. Tommy blev ju ledsen och dränkte sorgerna i alkohol. Detta gjorde att när Lekerdal skulle ha honom att sluta för att kunna vara i bild så kom abstinensen och det döpte dom till hjärtkirurgi. Remissen till Salgrenska fick heta hjärntumör på ett sjukhus i Europa. Giftemålet somTommy skulle ingå uteblev på grund att att flickan i fråga upptäckte alla lögner. Tommy läser detta och blir fly förbannad för att han inte kan svara eller strypa mig.
Med vänliga hälsningar
Sune Sverre Lyckholm
Citera
2021-12-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune-Sverre-L
Inget som dom två skojarna i Jönsonligan säger är sanningen, men underhållande för dom som följer denna tråd. Sanning är att Tommy besökte en hora och att polisen tog honom. Tommy nekade först men när polisen hotade med att sända kondomen dom hittat på DNA analys erkände han och fick böter. Nu var dom höga på grund at tidigare inkomster så Tommy var tvungen att ta en rättegång för att få ner bötesbeloppet. Eftersom Lekerdal inte ville betala och halskedjan gick inte att pantsätta för den var inte äkta så var det nödvändigt och gjorde att Tommys horbesök blev offentligt. Tommy blev ju ledsen och dränkte sorgerna i alkohol. Detta gjorde att när Lekerdal skulle ha honom att sluta för att kunna vara i bild så kom abstinensen och det döpte dom till hjärtkirurgi. Remissen till Salgrenska fick heta hjärntumör på ett sjukhus i Europa. Giftemålet somTommy skulle ingå uteblev på grund att att flickan i fråga upptäckte alla lögner. Tommy läser detta och blir fly förbannad för att han inte kan svara eller strypa mig.
Med vänliga hälsningar
Sune Sverre Lyckholm
Faktum är att han nekade ända tills DNA-analysen var gjord, först då insåg han att han inte kunde snacka sig ur det hela. Där och då bestämde han sig för att gå med på strafföreläggande, i tron att det inte skulle bli offentligt. Därefter sket han i att betala, och på så sätt blev gick det till tingsrätten för "avgörande på handlingar" (ingen rättegång alltså), då han numera lever ur hand i mun.
I övrigt är din beskrivning i princip korrekt.
Citera
2021-12-16, 11:31
Medlem
Sune-Sverre-Ls avatar
Murvelkott, ibland överträffar verkligheten dikten som här.
Citera
2021-12-16, 12:18
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Och jag antar att den legendariska kondomen är den du har på din bild!

Nä, artikeln i NA är dessvärre låst och jag minns inte på rak arm allt bs han hittade på där. Det var väl mest damage control från de tidigare artiklarna som avslöjade DFM som ett bedrägeribolag. Tommy kunde inte motstå frestelsen att putsa lite på sitt eget cv där ifall han fick sparken.

Det är rätt märkligt att han fått så stora skulder så snabbt. Om nu det är sant. Han kanske bara hittar på för att göra sig intressant? Men Tommy är ju rätt korkad så en möjlighet är att han har byggt villan till oerhört dåliga villkor och lån. När han sen knullar bort familjen försökte han hyra ut den i andra hand via Facebook. På den tiden han ännu hade ett konto där. Men jag tror inte det gick så bra, så han fick nog sälja villan i panik. Alternativt att den blev utmätt? Kort därpå kom en notis om att Tommy sålt morsans villa till henne för en krona. Så på något sätt hade väl mamman skrivit över sin egen villa på Tommy, men om Kronis skulle vilja ha sina pengar hade de utmätt villan. Då hade Tommy lyckats med konststycket att få både sig själv och morsan att bo på gatan. Men det lyckades han avstyra på något sätt.

Andra alternativ är nog att han måste ha tagit stora lån någonstans. Han har ju en missbrukarpersonlighet, så det är väl inte omöjligt att han har spelskulder? Kanske måna sms-lån? Tänk att få se Tommy skälla ut programledarna i Lyxfällan "Jag ska knäcka era ryggar, rent metaforiskt alltså". Det hade varit en nåd att stilla bedja om.
Citera
2021-12-16, 12:28
Medlem
Citat:

Nä, artikeln i NA är dessvärre låst och jag minns inte på rak arm allt bs han hittade på där. Det var väl mest damage control från de tidigare artiklarna som avslöjade DFM som ett bedrägeribolag. Tommy kunde inte motstå frestelsen att putsa lite på sitt eget cv där ifall han fick sparken.

Det är rätt märkligt att han fått så stora skulder så snabbt. Om nu det är sant. Han kanske bara hittar på för att göra sig intressant? Men Tommy är ju rätt korkad så en möjlighet är att han har byggt villan till oerhört dåliga villkor och lån. När han sen knullar bort familjen försökte han hyra ut den i andra hand via Facebook. På den tiden han ännu hade ett konto där. Men jag tror inte det gick så bra, så han fick nog sälja villan i panik. Alternativt att den blev utmätt? Kort därpå kom en notis om att Tommy sålt morsans villa till henne för en krona. Så på något sätt hade väl mamman skrivit över sin egen villa på Tommy, men om Kronis skulle vilja ha sina pengar hade de utmätt villan. Då hade Tommy lyckats med konststycket att få både sig själv och morsan att bo på gatan. Men det lyckades han avstyra på något sätt.

Andra alternativ är nog att han måste ha tagit stora lån någonstans. Han har ju en missbrukarpersonlighet, så det är väl inte omöjligt att han har spelskulder? Kanske måna sms-lån? Tänk att få se Tommy skälla ut programledarna i Lyxfällan "Jag ska knäcka era ryggar, rent metaforiskt alltså". Det hade varit en nåd att stilla bedja om.
Jag har tillgång till artiklarna, och såvitt jag förstår har NA kontrollerat uppgifterna.
Citera
2021-12-16, 12:35
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Jag har tillgång till artiklarna, och såvitt jag förstår har NA kontrollerat uppgifterna.

Jag vill däremot minnas att han då nämnde något om att han skulle få skuldsanering. Kan det stämma? Dels är det rätt svårt att få skuldsanering, sedan undrar jag om man inte måste få fast arbete först? I så fall ljög ju Tommy oss alla. Det kan han väl inte ha gjort med flit?
Citera
2021-12-16, 14:10
Medlem
Citat:
Jag vill däremot minnas att han då nämnde något om att han skulle få skuldsanering. Kan det stämma? Dels är det rätt svårt att få skuldsanering, sedan undrar jag om man inte måste få fast arbete först? I så fall ljög ju Tommy oss alla. Det kan han väl inte ha gjort med flit?
Enligt väl underrättad källa kan han söka skuldsanering hur mycket han vill, så länge böterna inte är reglerade blir han nekad. Han har ju en lång historik när det gäller att snacka sig ur det mesta, och om inte det går så kör han med taktiken "anfall är bästa försvar". Enligt väl underrättad källa (även i det fallet) så erbjöds han plats på en välrenommerad rehab-klinik, en sådan där hans pladder inte skulle göra någon som helst nytta, vilket han givetvis nekade bestämt. Det hade nämligen inneburit att han hade blivit tvungen att se sig själv i spegeln, kliva av sina höga hästar (eller om det är kameler) och inse att han är och kommer att förbli en missbrukare - med allt vad det innebär. Men hade han nappat så hade han kanske kunnat rädda sin "karriär" (om än inte till den nivå som var innan), som han i princip kört totalt i botten (vem utanför DFM vill ha med terror-Tommy att göra numera?).
Citera
2021-12-16, 14:22
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Här följer ett utdrag ur den första NA-artikeln, där skulderna tas upp och "förklaras"
Citat:
Tommy Dahlman berättar att det var i samband med sin utdragna skilsmässa under 2015 och 2016 som han blev gripen av polisen för rattfylleri. Han berättar att han befann sig i en livskris, och övervägde självmord. Alkoholen blev en lösning.
– Vi bodde i en villa i Trollhättan. Jag tog bilen in till stan och drack mig rejält full. På vägen hem var det ett vägbygge där jag körde åt fel håll, berättar han om hur det kom sig att polisen stannade honom.
Idag säger Tommy Dahlman att han är helt nykter och förklarar att hans ekonomi är under utredning. De 1,8 miljonerna i skulder hos kronofogden förklarar han till del beror på skilsmässan.
– Jag är blödig när det kommer till kvinnor, säger han och berättar att han ordnade ett nytt boende till sin fru i samband med skilsmässan, men att orken sedan inte räckte till för att sälja villan på ett sätt som var gynnsamt.
Idag är han skriven hemma hos sin mamma i Dalsland och kan vara aktuell för skuldsanering.
– Det kanske blir så, men det är inte klart ännu. Min ekonomi är under utredning som sagt, säger han.

Hur ser ditt liv ut idag, har du gift om dig?
– Nej, och jag tror inte att det liv jag lever är lämpligt för det.

Träffar du kvinnor idag?
– Oh ja, det är inte alla kvinnor som skräms bort av rubriker som dem som varit om mig.

Fotnot:
Divine Favour Mission har inte kopplingar till något samfund utan är en fristående missionsrörelse.

Fotnot:
Tommy Dahlmans skulder består både av skulder till privata fordringsägare och till staten. Det finns bland annat skulder till brottsofferfonder och förfallna straffavgifter eftersom han inte betalat in skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in