2015-04-12, 00:41
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det står inget om Downs syndrom i den artikeln .. och skall man utgå från bilden så har han inte downs eftersom han på intet sätt har de drag som karaktäriserar människor med downs..

http://www.arbetarbladet.se/blaljus/har-nagon-sett-21-ariga-sirak

En normal afrikan med i sammanhanget med normal IQ med tanke på ursprunget?

Minns ni "järnrörsnegern" som slog ihjäl en äldre dam och en ung tonårspojke?

Även han hade med ett för oss otänkbart beteende.

Citera
2015-04-12, 00:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
En normal afrikan med i sammanhanget med normal IQ med tanke på ursprunget?

Minns ni "järnrörsnegern" som slog ihjäl en äldre dam och en ung tonårspojke?

Även han hade med ett för oss otänkbart beteende.

En lågutbildad som har begränsad insikt i kausalitetsförhållanden brukar inte klassas som psykisk störd på samma sätt som någon med bristande kognitiv förmåga eller i psykostillstånd.
Citera
2015-04-12, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
En normal afrikan
Kan du expandera på det ämnet?
Citera
2015-04-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte om jag skulle säga att "allvarlig psykisk störning" och förståndshandikappad är samma sak...jag tänker mig att förståndshandikappad är någon defekt som är medfödd eller inträffar senare genom externt trauma eller stroke eller något. ..."allvarlig psykisk störning låter som annan typ av diagnos..
...förhoppningsvis hade han tillgång till tolk som bemödade sig om att förstå hans inställning.
Nedsatt intellektuell förmåga räknas inte som en psykisk störning, vilket inte heller medborgarskap i Eritrea gör, även om den genomsnittliga intelligenskvoten där understiger kriterierna för utvecklingsstörning enligt ICD-10.

Hans inställning är rimligtvis att han kan göra vad han vill mot en person som inte har möjlighet att försvara sig. Offrets kognitiva förmågor har inte framgått, och jag tänker osökt på den onda apan i Family Guy som regelbundet dyker upp för att plåga Chris Griffin, vilket ingen annan tror på. Eller kanske trodde hon att övergreppen var någon form av obehaglig rutin som hon helt enkelt behövde uthärda. Hur i helvete kan detta hända vid upprepade tillfällen?
Citera
2015-04-12, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockespindel
Nedsatt intellektuell förmåga räknas inte som en psykisk störning, vilket inte heller medborgarskap i Eritrea gör, även om den genomsnittliga intelligenskvoten där understiger kriterierna för utvecklingsstörning enligt ICD-10.

Hans inställning är rimligtvis att han kan göra vad han vill mot en person som inte har möjlighet att försvara sig. Offrets kognitiva förmågor har inte framgått, och jag tänker osökt på den onda apan i Family Guy som regelbundet dyker upp för att plåga Chris Griffin, vilket ingen annan tror på. Eller kanske trodde hon att övergreppen var någon form av obehaglig rutin som hon helt enkelt behövde uthärda. Hur i helvete kan detta hända vid upprepade tillfällen?

....intelligenskvot understiger kriterierna för utvecklingsstörning?!?! Kan man vara för korkad för att vara utvecklingsstörd...eller tappades ordet "inte" bort någonstans i ditt inlägg. Personer med lågt IQ är ofta klassade som utvecklingsstörda av den.anledningen men det behöver inte vara just det som är utvecklingsstörningen.
Citera
2015-04-12, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
....intelligenskvot understiger kriterierna för utvecklingsstörning?!?! Kan man vara för korkad för att vara utvecklingsstörd...eller tappades ordet "inte" bort någonstans i ditt inlägg. Personer med lågt IQ är ofta klassade som utvecklingsstörda av den.anledningen men det behöver inte vara just det som är utvecklingsstörningen.
Det hänsyftade kriteriet för utvecklingsstörning är ett IQ under 70 vilket understigs av medeleritreanen, vilket givetvis inte utesluter andra utvecklingsstörningar.
Citera
2015-04-12, 03:55
Medlem
Klossmongos avatar
När jag låg på psyket vaknade jag på natten av att det var en manlig medpatient inne i mitt rum som höll på att rota runt. Det var en dement gubbe med rullator, så ingen fara på taket så. Men personalen hade inte ens märkt att han var ute på nattpromenad. Att smyga sig in i en annan patients rum nattetid är jätteenkelt om man skulle vilja. Dessutom tar de flesta tunga sömntabletter och sover som stockar. Tyckte alltid att det kändes olustigt att man inte kunde låsa dörren in till sitt rum, lr in till toaletten

Om en patient är diagnosticerad med psykos och kommer springande och berättar att denne just blivit våldtagen, finns det ju stor risk att personalen inte ens tror på det. Sen är väl alla inte så verbala om de för närvarande faktiskt är i en psykos/lr tungt medicinerade heller..
Citera
2015-04-12, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
När jag låg på psyket vaknade jag på natten av att det var en manlig medpatient inne i mitt rum som höll på att rota runt. Det var en dement gubbe med rullator, så ingen fara på taket så. Men personalen hade inte ens märkt att han var ute på nattpromenad. Att smyga sig in i en annan patients rum nattetid är jätteenkelt om man skulle vilja. Dessutom tar de flesta tunga sömntabletter och sover som stockar. Tyckte alltid att det kändes olustigt att man inte kunde låsa dörren in till sitt rum, lr in till toaletten

Om en patient är diagnosticerad med psykos och kommer springande och berättar att denne just blivit våldtagen, finns det ju stor risk att personalen inte ens tror på det. Sen är väl alla inte så verbala om de för närvarande faktiskt är i en psykos/lr tungt medicinerade heller..

Har aldrig varit inlagd på någon psykiatrisk klinik men tänker mig att avgiftningsavdelning och behandlungshemmet är liknande dock utan medicinering av patienterna. Där delade man ibland rum (inte män och kvinnor) men det gick inte heller att låsa om sig (jo, toalett och duschrummen gick att låsa men gick lätt att öppna utifrån ifall någon skulle dippa ordentligt och försöka ta bort sig). Men precis som du säger man kan gå rätt obehindrad mellan rummen.
Citera
2015-04-12, 17:24
Medlem
Grisen fick stanna i sverige för att migrationsverket inte skötte sitt jobb.
Fy f.n
Citera
2015-04-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du har rätt. Jag vet inte varifrån jag fick Downs. Enligt artikeln är han förståndshandikappad och kan inte tala. Jag vet inte på vilket sätt han är förståndshandikappad, eller om det stämmer att han är det. Jag kan inte dra några slutsatser av hans foto heller eftersom jag vet att alla som Downs syndrom inte ser likadana ut men jag kan hålla med dig om att han inte har det typiska utseendet för en person med Downs syndrom.

Vad jag undrar över hur det kommer sig att det inte framgår av domen att han är förståndshandikappad och hur kan han ha "hörts" i målet om han inte kan tala.
Har sett en del med downs syndrom i mina dar och nog är det så att de har mycket distinkta ansiktsdrag, även om alla är unika naturligtvis så ser man om en person har ett normalt kromosomantal eller inte.

Personer med Downs syndrom är också kortvuxna och det är inte ovanligt med dvärgväxt, de har ofta även muskelsvaghet och är knappast fysiskt förmögna att våldta en vuxen kvinna.
Citera
2015-04-12, 19:38
Medlem
irishrages avatar
Det står att hon blivit förgripen både vaginalt och analt.
Citera
2015-04-12, 20:17
Medlem
Ganonitos avatar
Negern hann bara vara här i drygt en månad innan han började begå grov brottslighet. Skicka hem avskrädet till djungeln omedelbart, verkställdhetshinder eller ej.

Dessutom, vadfan är 930161 för födelsedatum? Mig veterligen har januari ingen 61a dag eller någon annan månad heller för den delen.
Senast redigerad av Ganonito 2015-04-12 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in