2026-02-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och vad är en så kallad fin flicka för dig då?

Låt mig gissa, någon kvinna som inte bejakar sin egen sexualitet utan sitter hemma ensam på kammaren oskuld och bara ändå väntar på att flashbackhunken ska komma och fria när han väl har knullat av sig ordentligt?

Fin flicka är de som säger till dig att sex är usch och de klarar sig utan.
De är trötta på män som vill ligga. Trötta på män som glor.
De är minsann inga sexsymboler.
Jag kan glömma att det blir nåt.

Sen visade det sig att det inte riktigt stämde
De låtsades vara fin flicka.
De ville visa brösten för mig.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-17 kl. 10:47.
Citera
2026-02-17, 11:06
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Sanningen är att man inte behöver det.

Man kan tex skaffa katt. Mysigt det ochså.

Jag vill inte riktigt veta vad du gör med din katt i frånvaro av en kvinna.
Citera
2026-02-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Fin flicka är de som säger till dig att sex är usch och de klarar sig utan.
De är trötta på män som vill ligga. Trötta på män som glor.
De är minsann inga sexsymboler.
Jag kan glömma att det blir nåt.

Sen visade det sig att det inte riktigt stämde
De låtsades vara fin flicka.
De ville visa brösten för mig.

Är det vanligt att kvinnor säger så enligt din uppfattning?
Jag har nog aldrig varit med om det
Citera
2026-02-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Är det vanligt att kvinnor säger så enligt din uppfattning?
Jag har nog aldrig varit med om det

Inte helt ovanligt enligt mina erfarenheter.
Där ser man.
Antar att vi alla har olika erfarenheter.
Livet ser inte likadant ut för alla människor.
Jag har t ex aldrig varit med om hur det är att åka i en Ferrari.
Det finns dom som hade äventyr med mogna kvinnor när de var unga. Det ville jag också. Men var tyvärr aldrig med om det.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-17 kl. 12:03.
Citera
2026-02-17, 11:38
Medlem
Finns också ekonomiska skäl:

Enligt en artikel i tidningen Allas sparar man 4150 kr på att vara sammanboende. Två personer sparar 8000 kr per månad. Tänk vad de kan göra med de pengarna.

https://www.allas.se/ekonomi/sa-mycket-dyrare-ar-det-att-bo-ensam/11276130

Och känslomässiga

"Enligt undersökningen är det överlag ingen skillnad på kvinnor och män, däremot visar det sig att de som bor ensamma generellt sett är lite mindre glada än de som bor med någon."

https://www.allas.se/samhalle/har-ar-aldersgruppen-som-ar-gladast/11271961

Alltså var tacksam för den partner ni har även om hon inte är perfekt så bidrar hon oftast till att ert liv blir bättre.
Citera
2026-02-17, 11:55
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Dom förutfattade meningarna om livet är ju att en kille blir ihop med en tjej, dom får barn osv. Jättemysigt. Det är inprogrammerat i våran hjärna.

Nu är det så att jag har ett förhållande där jag verkligen älskar tjejen men hon har extremt låg sexdrift så att knulla händer ju inte ofta. Jag har funderat lite på varför man egentligen har en tjej, vad är fördelarna? Om man vill ha barn så är det givetvis bra men om vi utesluter det, varför ska jag ha en flickvän som bor med mig om hon inte vill ha sex? Sex är enligt mig en stor del av ett förhållande, jag skulle ju kunna bo med en kompis lika gärna om man utesluter sexdelen.

För att spä på lite ytterligare så är det ju jag som köper presenter som tex blommor lite då och då och när vi äter ute så är det ju jag som betalar eftersom jag är man. Jag lägger ju mer pengar på henne än vad hon gör på mig mao. Vad får man tillbaka? Är det känslan att ha någon vid sin sida som enligt evolutionen har gjort att jag vill ha en tjej? Varför ska man vara ihop med en tjej, vad ska man ha henne till om hon nu inte ens gillar sex?
Jag älskar min mamma och mina syskon också men skulle aldrig vilja bo med dom, varför ska jag då bo med en asexuell tjej?

Jag var tillsammans med en tjej som i princip var assexuell i flera år under min unga tid. Det är en tid jag har förlorat som jag aldrig kommer att få igen. En tid jag istället hade kunnat varit singel och fått sexuella upplevelser med andra tjejer. Jag levde på hoppet att hon skulle ändra sig, men insåg tillslut att det inte skulle ske, så då kan man lika gärna vara kompisar istället.

Så mitt råd är till dig är att ta det tråkiga beslutet att göra slut och enbart vara kompisar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in