Citat:
Ursprungligen postat av
Daudodidi
Snus är svårt att dosera. Du riskerar att hoppa upp och ner, vilket inte kommer att vara gynnsamt. Nedtrappningen bör ske så jämnt och långsamt som möjligt. Över flera år, om så behövs.
Prova någon nikotinprodukt som du kan dosera enkelt. Cigg är dåligt eftersom det går in och ut snabbt, och det är krångligt att röka en halv.
Nikotinplåster kan du dela enkelt med en sax, tuggumin kan du bita av halva på, e-cigg kan du enkelt bara röka ett enda bloss utan problem.
Men om du promt måste hålla dig till snus så tycker jag att du ska sprida ut det över dagen istället för att koncentrera allt mitt på dagen. Överväg pckså lössnus eftersom du enkelt kan dosera det också. Ser inte hur berg-och dalbana-metoden skulle underlätta.
Anej så svårt är det inte!
jag slutade tvärt och höll upp i 3 månader utan problem.
Anledningen till att jag började var att jag fortfarande var singel och hade grovjobb, så jag tänkte, just nu lever jag de ultimata ungkarlslivet och fan, då måste jag snusa de e ju rätt gott
Var alltså inte så svårt, tycker du överdriver nu.
Vad jag undrar mer är, (förlåt om de inte framgick)
är de så skadligt med bara 5 prillor om dagen?
Blir det NÅGOT enklare att sluta sen för kroppen?
Alltså, jag utsätter mig för de här snussuget rätt ofta, ibland kan jag vara utan 1 dag osv.
Så jag vänjer mig vid att inte ha hela tiden