2015-04-10, 15:49
Medlem
(Detta har egentligen inget med specifikt poker att göra, men tänkte att ni borde ha koll)

Köpte en kortlek precis, för att det alltid är trevligt att ha när man har kompisar på besök eller ska hänga i en park och så. När jag öppnade kortleken märkte jag dock att de var jättehala och konstiga. Dels jättehårda så det var jättesvårt att blanda dem, dessutom glider de bara omkring. Alltså har man dem i en hög och petar lite på dem glider de bara iväg huller om buller. Ska det vara så eller blir de normala efter ett tag? har aldrig stött på en kortlek med sån "konsistens" har jag råkat köpa någon konstig?
Citera
2015-04-10, 16:19
Moderator
easy_dans avatar
Vilket märke är det på korten? Vissa billigare kort kan vara rätt konstiga när man precis öppnat leken men efter några blandningar försvinner det.
Citera
2015-04-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyduck123
(Detta har egentligen inget med specifikt poker att göra, men tänkte att ni borde ha koll)

Köpte en kortlek precis, för att det alltid är trevligt att ha när man har kompisar på besök eller ska hänga i en park och så. När jag öppnade kortleken märkte jag dock att de var jättehala och konstiga. Dels jättehårda så det var jättesvårt att blanda dem, dessutom glider de bara omkring. Alltså har man dem i en hög och petar lite på dem glider de bara iväg huller om buller. Ska det vara så eller blir de normala efter ett tag? har aldrig stött på en kortlek med sån "konsistens" har jag råkat köpa någon konstig?

De är inte avsedda att spela med på bord utan heltäckande duk. Styvheten ger med sig en aning med tiden och blandningen är till stor del en vanesak. Sök på Youtube så borde du hitta videos med bra blandningstekniker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in