2015-04-10, 08:04
Medlem
Völunds avatar
Tjena Flashback,

Jag har ett problem här. Som vi alla vet så är vintern i Göteborg helt värdelös. Däremot bor jag i stan och är sugen på att ta körkortet för snöskoter. Det ingick i B-körkort före år 2000, men sådan tur har inte jag. Nu till min fråga: Finns det något ställe där man kan ta skoterkörkortet i Göteborg eller i närheten?

Jag har Googlat men hittade gamla trådar från 2012 och det kändes inte som så värst aktuell information. Fast det kanske är likadant nu...
Citera
2015-04-10, 08:52
Medlem
Superlemons avatar
tror inte det finns söderut när snön är borta på det felsta ställen . då 3 timmars grupp körning ska ingå i det hela blir det svårt med asfalt och gräs. Tror det blir bäst om du tar en helg i Norrbotten då det tar 3 dagar att ta kortet. enklaste körkortet som finns att ta . symaskins körkortet man blev tvingad att ta när man gick i grund skolan är svårare hehe
Citera
2015-04-10, 09:51
Medlem
Völunds avatar
Jag hittade ett ställe i Södertälje som höll i kurser, men det är samma sak där, det är såklart säsongsberoende. Jag funderar på att kolla hur det ser ut i Arjeplog, men det blir först nästa säsong i sådana fall. Fan, jag ville ha det klart tills jag drar till de lappländska fjällen nästa påsk. Får väl offra ett par dagar i värsta fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in