• 1
  • 2
2015-04-10, 00:10
Medlem
Imponerads avatar
Det är inte ny men den har blivit stor kanske inte Skype nivå men allt fler har börjat använda den har jag märkt.
Hört att den blev det för Facebook köpte WhatsApp men det låter inte som hela sanningen.

Använder ni Telegram och hur har den kunnat skapa sig ett namn bland alla messenger appar som KiK Messenger, Skype, Line, Tango, Whatsapp och Viber?

Hur skulle ni gradera Telegram jämfört med de andra? eller är det bara en tillfällig trend?
Citera
2015-07-09, 10:11
Medlem
telegram och liknande appar - hur säkra är dom egentligen?

Många som använder telegram pratar om hur säkert det är att använda denna app, att den är krypterad och allt möjligt. Vissa påstår t.om att inte ens polisen skulle kunna läsa vad som skrivs via appen om dom skulle hålla koll på luren som det skrivs ifrån.
Detta låter ju som skitsnack i mina oinsatta öron, men är det någon av er som har bättre koll i ämnet som vet hur det fungerar?
Förklara gärna i detalj isåfall
Citera
2015-07-09, 15:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tråd sammanfogad med den lilla trådstarten som redan finns om appen Telegram
//Moderstor
Citera
2016-02-27, 22:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Verkar gå bra för Telegram, 350 000 ansluter sig dagligen och totalt har 100 miljoner användare, enligt Nya Dagbladet
http://nyadagbladet.se/it-overvaknin...ner-anvandare/
Citera
2016-02-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Många som använder telegram pratar om hur säkert det är att använda denna app, att den är krypterad och allt möjligt. Vissa påstår t.om att inte ens polisen skulle kunna läsa vad som skrivs via appen om dom skulle hålla koll på luren som det skrivs ifrån.
Detta låter ju som skitsnack i mina oinsatta öron, men är det någon av er som har bättre koll i ämnet som vet hur det fungerar?
Förklara gärna i detalj isåfall

Telegram i "vanligt" läge är inte särskilt säkert. Detta eftersom applikationen normalt baseras på påloggning med telefonnummer. Bara för polisen att fånga ett påloggnings-SMS till användaren och läsa användarens lagrade innehåll som finns i molnet - bilder, meddelanden m.m.

Dock har appen också ett "säkert" läge, där ett nyckelutbyte görs med den part man ska chatta med. Har man initierat en sådan session, träffat sin polare och verifierat att nycklarna överensstämmer, så kan troligen inga myndigheter avlyssna den chatten utan stora insatser.

Men den graden av säkerhet stämmer oftast inte i praktiken: de flesta användare har sina telefoner kopplade till molnkonton (Google/AppStore), och telefonerna kan därför helt fjärrstyras. I det fallet räcker det med att blåljusmyndigheter har samarbete med Google/Apple så kan de bara smyga in en trojan som avlyssnar precis allt som händer på telefonen.
Citera
2016-02-27, 22:33
Medlem
Raggarspinns avatar
Telegram verkar inte ha den säkerhet som många tror. I vart fall inte när "vanligt läge" används.
http://www.theregister.co.uk/2015/11..._telegram_app/
Citera
2018-04-15, 18:30
Medlem
jay.simpsons avatar
Är telegram ett bra alternativ idag? Ska ta bort WhatsApp helt och raderade min Facebook förra året. Visst vet Facebook och Google allt om mig redan men det betyder inte att jag behöver fortsätta använda deras tjänster.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-04-15 kl. 18:36.
Citera
2018-04-15, 18:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Är telegram ett bra alternativ idag? Ska ta bort WhatsApp helt och raderade min Facebook förra året. Visst vet Facebook och Google allt om mig redan men det betyder inte att jag behöver fortsätta använda deras tjänster.

Jag tycker då att telegram funkar bra.

Och smidigt att kunna köra det i datorn när jag är hemma.
Citera
2021-01-30, 00:18
Medlem
GretaEpsteins avatar
Juden Marc Ginsberg och hans CSW, som förra veckan krävde att Apple ska tvingas ta bort Telegram från App store, har nu lämnat in en liknande stämningsansökan mot Google.

https://www.nordfront.se/nu-pressas-...a-telegram.smr
Citera
2021-01-30, 23:54
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson

Telegram fungerar bra, men jag skulle hellre rekommendera Signal.
Citera
2021-02-01, 15:11
Medlem
jontebulas avatar
Telegram är bra, dom ägs inte av nåt judeföretag som Whatapp skitet ! Signal är också säkert dock använder jag bara Telegram. Dom vägrade ju ge ut säkerhetsnycklarna till ryska myndigheter vill jag minnas.
Citera
2021-02-02, 00:56
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaEpstein
Juden Marc Ginsberg och hans CSW, som förra veckan krävde att Apple ska tvingas ta bort Telegram från App store, har nu lämnat in en liknande stämningsansökan mot Google.

https://www.nordfront.se/nu-pressas-...a-telegram.smr

Citat:
Ursprungligen postat av jontebula
Telegram är bra, dom ägs inte av nåt judeföretag som Whatapp skitet ! Signal är också säkert dock använder jag bara Telegram. Dom vägrade ju ge ut säkerhetsnycklarna till ryska myndigheter vill jag minnas.

Väldigt mycket trams om religion i denna tråd!

Signal, WhatsApp och Telegram duger alla tre alldeles utmärkt för vanlig konversation mellan privatpersoner. Är man väldigt paranoid, kanske man ska träffas långt ute i en skog och prata, och inte använda telefoner öht.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in