2015-04-09, 08:26
Medlem
Var ska man ha sin bilförsäkring dessa dagar?

Vilket är billigast samt vilka är bäst..

Men finns så många, så det ska vara en bilförsäkring hos någon av företagen som är bra och verkligen är bra och ingen krångel..

LF, Folksam?

IF behöver ni ej ens skriva ngt om, de företaget kan hoppa någonstans och aldrig visa sig igen...

Den handlar om att försäkra en vw caddy årsmodell ca -11 eller -13

Är 21år..

Kommer ha bilen på företaget men vill så klart ha den billigaste MEN den bättre försäkringen...

Alla tips och sådant som kan hjälpa mig med detta..

I behov av försäkringen illa kvikt!

Ha de bra!
Citera
2015-04-09, 09:05
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballe22

Det som är billigast för en person behöver ju nödvändigtvis inte vara det för en annan person.

Priser på bilförsäkringar kan ju variera rejält från person till person.

För mig personligen så har alltid Länsförsäkringar varit billigast men jag har å andra sidan aldrig någonsin behövt använda mig av försäkringen i något skadeärende så jag vet ju inte hur det är med "krångel".
Citera
2015-04-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleballe22

Men finns så många, så det ska vara en bilförsäkring hos någon av företagen som är bra och verkligen är bra och ingen krångel..

LF, Folksam?

IF behöver ni ej ens skriva ngt om, de företaget kan hoppa någonstans och aldrig visa sig igen...

Den handlar om att försäkra en vw caddy årsmodell ca -11 eller -13

Är 21år..

Kommer ha bilen på företaget men vill så klart ha den billigaste MEN den bättre försäkringen...

Alla tips och sådant som kan hjälpa mig med detta..

I behov av försäkringen illa kvikt!

Ha de bra!

Även vi nyttjar LF till bilförsäkring, både privat och till företaget.
Om du kollar priset på respektive bolags sidor, notera att priset för en juridisk person och en fysisk kan avvika påtagligt, även självrisker är annorlunda. Har du en enskild firma blir det sålunda enklare.
Citera
2015-04-09, 09:17
Medlem
zoombos avatar
Frågan är felställd.
Det är lika yxigt som att fråga vilka skor som är bäst. Ja det beror givetvis på vad de ska användas till, vad man själv tycker är viktiga egenskaper och hur mycket man vill betala.
Sen kan man rent generellt säga att ju högre pris desto bättre produkt (generösare villkor).
Dessutom varierar priserna friskt mellan olika bolag beroende på ålder, körsträcka, självrisk osv.
Det finns alltså inget enkelt svar på detta utan man får vackert jämföra olika försäkringar mellan diverse bolag. Det som är viktigt för mig kanske inte är det för dig osv.

Det finns minst två sökmotorer för att jämföra försäkringar, compricer och insplanet. Börja där. Men glöm heller inte de mindre, "nischbolagen" som kan ha bra priser och villkor och som inte nödvändigtvis finns med när sökmotorerna jobbar. Eller de riktigt stora, som också kan vara utanför av olika skäl.
Hitta rätt försäkring kan ta tid men det kan löna sig att lägga ner några timmar på detta.
Citera
2015-04-09, 09:24
Medlem
Jag kan iaf säga att jag har länsförsäkringar på hem och bil. Har haft vattenskador i lägenhet och krockat bilen. Varenda gång har det gått smidigt och allt har känts bra. Hade trygghansa innan och där blir jag aldrig kund igen.
Citera
2015-04-09, 09:57
Medlem
chaoswithins avatar
När jag ringde runt och skulle fixa försäkring fick jag bäst premie, självrisk och villkor hos Länsförsäkringar Södermanland. Har numera både bilen och kombinerad hem och olycksfallsförsäkring hos dom.
Citera
2015-04-09, 11:25
Medlem
Även jag vill tala mig varm för LF.
Vi har fyra djur, hemförsäkring samt två bilförsäkringar.
Mest ekonomiskt för oss blev att ha hemförsäkring samt djuren i Folksam och bilarna i LF även när man räknade på mängdrabatter.
Nu kollade jag aldrig upp lågprisbolagen då jag haft dem förr och de var visserligen trevliga så länge betalningarna skedde från mig till dem. När det blev omvänt förhållande så var de inte lika kul.

Min erfarenhet av nättjänster är att man får några värdelösa förslag och sedan ringer en telefonförsäljare upp med ett bättre förslag som säkert många nappar på. Men bästa förslagen har jag alltid fått när jag räknat på bolagens egna sidor eller än bättre, ringt runt.
Citera
2015-04-09, 11:37
Medlem
Jag har precis köpt en andrahand bil och jag skulle betala ci 780-800 kr för helförsäkring med länsförsäkringar och Folksam (deras priser är väldigt nära).

Men sen fick jag veta att om man har hemförsäkring på Folksam (det har jag) då får man ett speciellt erbjudande. Nu jag ska betala 300 kr för 6 månader på Folksam. Efter sex månader kan jag byta till ett annat bolag.

Så grejen är att om du har nån slags försäkring på ett försäkringsbolag då fråga ditt bolag först om de ger ett speciellt erbjudande till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in