2015-04-09, 00:30
Medlem
Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket surf jag behöver.

Jag har WIFI hemma så jag brukar ansluta mig så fort jag kommer hem.

Just nu har jag telenor och 12GB surf, men jag tänker byta operatör, och jag såg att tele2 erbjuder 20GB, och Comviq erbjuder 6GB.

Jag brukar lyssna på spotify dagligen. Ser ganska sällan på youtube klipp, kanske 1-3 gånger i veckan. Dock brukar jag surfa ganska mycket på webben.

Det har hänt ganska ofta att syrrans surf tar slut så hon vill att jag ska dela med henne. Också när jag var på ett hotell, och där strulade deras WIFI, så jag var tvungen koppla mig till datorn eftersom jag ville kolla på film.

Om jag kollar hur mycket jag använde surf förra månaden så visar det 5GB.

Comviqs 6GB blir jätte billigt för mig eftersom jag är student. Tele2's 20GB låter utmärkt tycker jag, men det blir alldeles för dyrt för mig.

Jag vågar inte köra på 6GB. Tror ni på att det räcker? Trots att jag ibland brukar dela surf med syrran, och som då på hotellet så strulade WIFI och jag var tvungen att dela för att kolla på film, på datorn. Tar det mycket när jag delar med datorn och kollar på film?

Vad säger ni? Tackar för alla tips!
Citera
2015-04-09, 00:38
Medlem
Louises avatar
6 GB låter helt hysteriskt mycket. Det går utmärkt att leva ett fullvärdigt mänskligt liv med en limit på 1 GB. Jag antar att du bor i Sverige, och där finns det ju hur som helst wifi-hotspots överallt.
Citera
2015-04-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
6 GB låter helt hysteriskt mycket. Det går utmärkt att leva ett fullvärdigt mänskligt liv med en limit på 1 GB. Jag antar att du bor i Sverige, och där finns det ju hur som helst wifi-hotspots överallt.

Haha, jag bor i Sverige ja.

Jag tänkte just på spotify. Jag brukar ju lyssna dagligen i flera timmar t.o.m
Citera
2015-04-09, 07:45
Medlem
Jag lyssnar på radio play varje dag från och till jobbet, kollar mycket streams, lite youtube ibland, ganska mycket surf med safari. Jag har 6gb och det har hänt några gånger att 6gb tagit slut runt den 20e. Jag har wifi hemma.
Citera
2015-04-09, 11:04
Medlem
Du kan ju synka listorna när du har wifi sen lyssna offline på spotify
Citera
2015-04-10, 08:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tele - allmänna diskussioner --> Tele - operatörer
/Moderator
(inte helt solklar placering men då det är operatörerna som står för surfmängden placerar jag den här)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2015-04-10 kl. 08:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in