Citat:
Ursprungligen postat av
fiskarens
Hur ändrar jag abonnemangsform på Telenor? Jag kan inte hitta något om att ändra abonnemang, bara köpa helt nytt.
Vill byta från 12gb surf till 24gb.
Hur gör jag?!
Det där är trendigt nu för tiden och tillämpas av alla teleoperatörer. Det går utmärkt att ändra och lägga till tjänster på internet, men inte ta bort. Fruktansvärt fult måste jag säga. Telia motiverar tilltaget med att "vi vill veta varför våra kunder säger upp tjänster så vi kan lära oss och bli ännu bättre i framtiden". Rent jävla skitsnack med andra ord, givetvis vet operatörerna att de tjänar på att det är krångligt för kunden att säga upp tjänster. Man ska gärna behöva sitta i telefonkö i en timme, avdelningen som har hand om uppsägningar är medvetet underbemannad för att köerna ska bli långa. Dagens tips, om ni ska säga upp något, välj något helt annat ärende i den automatiska växeln, så kommer ni fram mycket fortare.
Edit: Ser nu att du faktiskt ville byta till en dyrare tjänst. Det var märkligt, den typen av ärenden brukar vara högt prioriterad att kunna göra enkelt och smidigt på internet. Det måste bero på ett tillfälligt tekniskt fel.