2015-04-08, 18:35
Medlem
Hej.

Jag har redan ett konto på Handelsbanken, ett Allkonto. Har för mig att det är en avgift på 100-200 kr per år eller nåt sånt men eftersom att jag är student slipper jag den avgiften. Nu till problemet, har ca 1500 kr på ett paypal konto som varit låst i ca 180 dagar. Nu verkar det som jag kan ta ut pengarna men självklart har paypal spärrat mitt bankkonto för att jag använt det på nåt annat paypal konto (ren bullshit, det har aldrig använts på något annat förutom det jag försöker ta ut pengarna ifrån, jag har inte tid eller pengar för att ringa till deras kontor i Irland).

Problemet är alltså att mitt bankkonto kopplats och använts av ett annat paypal konto (vilket det inte gör) så jag undrar om jag kommer förbi detta genom att skapa ett nytt Allkonto hos Handelsbanken och på så vis få ett nytt kontonummer för det kontot och på samma gång slippa betala för Allkontot?

Är piss fattig student så varenda krona betyder mycket för mig .

Alla tips och råd välkomnas. Har funderat på att överföra pengarna till min brors konto, tror ni det funkar?
Citera
2015-04-09, 18:11
Medlem
gniff754s avatar
Tar de betalt för ett extra konto bör du fundera på att byta bank, finns många banker som inte tar betalt för konton, däremot kan de ta betalt för att ha ett kort kopplat till kontot.

Kolla med Handelsbanken, chansen är nog stor att de inte tar extra betalt för att du har fler konton.
Citera
2015-04-09, 18:43
Medlem
Har för mig att jag har 4 allkonton, bara de med kort har jag avgift på så go for it.
Citera
2015-04-10, 00:06
Medlem
Bara ring paypal och ta ett snack med de så löser det sig. Hur enkelt som helst
Citera
2015-04-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
jag har inte tid eller pengar för att ringa till deras kontor i Irland).

Citat:
Är piss fattig student så varenda krona betyder mycket för mig .
De två uttalandena verkar inte riktigt gå ihop med varandra. Om du är pissfattig student borde du kunna ta den tiden för att få ut dina pengar. Om du är orolig för samtalsavgiften till Irland så ring med skype eller liknande. Mycket billigare.

Citat:
Alla tips och råd välkomnas. Har funderat på att överföra pengarna till min brors konto, tror ni det funkar?

Jag tror det kommer leda till massvis med mera stök än du redan har. Att ha olika fysiska personer bakom olika kopplade konton är en stor röd varningsflagga i alla finansiella system, så det kommer ifrågasättas.

Citat:
jag undrar om jag kommer förbi detta genom att skapa ett nytt Allkonto hos Handelsbanken
Kanske. Men då måste du ju gå igenom hela KYC processen en gång till och bevisa att du står bakom det nya kontot etc etc. Istället för att försöka lura systemet, lyft luren och ring till paypals kundtjänst och fråga hur ni kan lösa detta lättast. Om du beter dig som en lurendrejare så kommer du behandlas som en.

Du är garanterat inte den första eller enda som haft detta problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in