2015-04-08, 16:30
Medlem
Var kan man låna pengar bäst och billigast, dvs med låg ränta? Någon föreslog ICA Banken. En annan Swedbank. Vad har ni för erfarenheter? Det rör sig om ett belopp på 20.000:- ungefär. Har sneglat mot kontokrediter, men då blir man låst vid ett kort och kan exempelvis inte betala räkningar.

Tacksam för svar.
Senast redigerad av LFMAO 2015-04-08 kl. 16:35.
Citera
2015-04-08, 17:04
Medlem
Brokenbacks avatar
Om du är med i facket så brukar många fackförbund ha sk medlemslån som brukar vara förmånliga.
Citera
2015-04-08, 17:12
Medlem
Men alltså. Vad räknas egentligen som ett bra lån? Säg att jag enbart vill låna 20.000:-, vilket är en rätt liten summa egentligen. Vad kan räknas som en fin ränta? Och säg att jag delar upp betalningen på 3 år och i det stora hela måste betala tillbaka 23000:-, är inte det bra?
Citera
2015-04-08, 17:16
Medlem
DemocracyNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFMAO
Men alltså. Vad räknas egentligen som ett bra lån? Säg att jag enbart vill låna 20.000:-, vilket är en rätt liten summa egentligen. Vad kan räknas som en fin ränta? Och säg att jag delar upp betalningen på 3 år och i det stora hela måste betala tillbaka 23000:-, är inte det bra?

Det är en årsränta på ungefär 5%, så det låter väl bra.
Citera
2015-04-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemocracyNow
Det är en årsränta på ungefär 5%, så det låter väl bra.

Ja, det tycker jag också. Men sen finns det ju 100 stycken olika företag som erbjuder lån, så frågan är väl där om det är något som man ska föredra före andra och tvärtom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in