2015-04-08, 09:39
Medlem
KpJohans avatar
Tjena, har sedan länge tränat Thaiboxning och BJJ och ett problem som jag ofta stöter på är e här med tejp. Jag har testat en del olika sporttejp och de mesta av det är rent skit.... jag håller fortfarande på leta efter den ultimata och bästa tejpen men ännu int hittat något.
Vad har ni för erfarenheter av just sporttejp?
Är de någon som lyckats hitta den helig gralen av tejp?
Citera
2015-04-08, 11:10
Medlem
Flyer6s avatar
...hur exakt är det skit då...?

Coachtejp ftw.
Citera
2015-04-10, 09:45
Medlem
KpJohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
...hur exakt är det skit då...?

Coachtejp ftw.
att den inte sitter kvar ett helt pass, släpper, dåligt klister, tål inte svett. o.s.v.
ar du några tips på en riktigt bra tejp?
Citera
2015-04-10, 10:10
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KpJohan
att den inte sitter kvar ett helt pass, släpper, dåligt klister, tål inte svett. o.s.v.
ar du några tips på en riktigt bra tejp?

Just tejp har jag dålig koll på annat än vid skador. Som sagt så nyttjar jag själv Coachtejp en del, men den släpper vid svettningar (beror ju lite på tejpning mm självklart, men har jag med kring handlederna när jag gymmar så lossnar den tillslut pga svett.) så det är ju som det är. Annars har du ju den där bruna tejpen jag inte har en aning om vad den heter som är en sorts skadetejp. Den släpper igenom fukten/svetten bättre & sitter kvar där den ska. Så om du inte kikat på det så kolla den kanske? Inte den billigaste, men men. Bör finnas i en vanlig sportbutik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in