2015-04-08, 11:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muscleheads
Jag har aldrig hört någon tjej/kvinna uttrycka detta. Jag fantiserar inte om andra tjejer och skulle ta vilken kille som helst framför en tjej. Bara orden "sjukt fin tjej" får mig att fundera på vilken sorts fjortisfest du var på?

Snälla beskriv typen av människor (ålder, "klass", nationalitet, utbildningsgrad osv). Jag vill gärna få mina fördomar bekräftade.

Måste medge att jag har samma fördomar;

18-22 år, lägre medelklass eller övre underklass, på sin höjd avklarat gymnasiet och där sprit-fredag är höjdpunkten för hela veckan .
Citera
2015-04-08, 14:12
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
En stor del av dessa menade vidare på att större delen tjejer i Sverige faktiskt skulle vilja prova sex med en tjej, fantiserar(t) om det eller är bisexuella. Hur mycket substans ligger det i detta?

En hel del. Tabulocket är helt av, män blir sällan svartsjuka eller avtända när sexhistoriken bockas av, tvärtom ett plus med potentiella MFF. "Go girl!"-feminism och SATC-invasionen har inspirerat till våta drömmar och spänningssökeri som antingen stannar vid kyssar och hångel eller går vidare till 69-or, dildos och dominanslekar. Har själv inte erfarenheten att det skulle ha med varken promiskuitet eller low class-tjejer att göra; allt ifrån skötsamma girls-next-door till mer småkaxiga och på ytan mer självsäkra kvinnor med både intellekt och kropp i behåll.
Citera
2015-04-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamazow
En hel del. Tabulocket är helt av, män blir sällan svartsjuka eller avtända när sexhistoriken bockas av, tvärtom ett plus med potentiella MFF. "Go girl!"-feminism och SATC-invasionen har inspirerat till våta drömmar och spänningssökeri som antingen stannar vid kyssar och hångel eller går vidare till 69-or, dildos och dominanslekar. Har själv inte erfarenheten att det skulle ha med varken promiskuitet eller low class-tjejer att göra; allt ifrån skötsamma girls-next-door till mer småkaxiga och på ytan mer självsäkra kvinnor med både intellekt och kropp i behåll.

Exakt denna erfarenheten har jag med, men hur utbrett är fenomenet?
Citera
2015-04-08, 15:45
Medlem
Citat:
Sen det där "en kille kan aldrig slicka fitta lika bra som en tjej"
Utan att generalisera allt för mycket men myt eller sanning?

Jag tror på motsatsen. Män är mycket bättre på att ge än att ta.
Sen att kvinnor generellt är mer kompatibla med varandra än män tror jag är för att det är en form av sexuell överenskommelse. "Jag kliar din rygg så kliar du min"...

Tycker tjejer idag är pinsamt ointresserade av sex.
Citera
2015-04-08, 16:08
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvtAnonym

Vad har du träffat på för tjejer egentligen? Att tjejer skulle vara ointresserade av sex har jag svårt att tro. Kan det inte bara vara så att de är ointresserade av sex med dig?
Citera
2015-04-08, 16:48
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Exakt denna erfarenheten har jag med, men hur utbrett är fenomenet?

Klart mer utbrett än vid sekelskiftet åtminstone enligt några halvseriösa polls jag slöläste mig igenom(10%----->40-60%)men jag blir inte förvånad om det ligger där någonstans. Musik-och filmbranschen ok-ar det samtidigt som det bara är ett av tecknen på "frigörelse" bland ffa unga kvinnor. Man vågar mer och kan ta för sig mer på de flesta plan än tidigare, inget nytt. Nu tror jag att FF-eskapader ofta stannar i tjejgängsgarderoben om det inte är förhållandekillar eller KK's som får ta del av dem. I allmänhet har kvinnor förmodligen blivit mer dirty och kinky med viss porrinspiration och tantsnusk, men är å andra sidan mer benägna att vara petigare med att hitta rätt killar/män/kvinnor att leva ut sina fantasier med.
Citera
2015-04-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvtAnonym
Jag tror på motsatsen. Män är mycket bättre på att ge än att ta.
Sen att kvinnor generellt är mer kompatibla med varandra än män tror jag är för att det är en form av sexuell överenskommelse. "Jag kliar din rygg så kliar du min"...

Hur menar du att män är bättre att ge än ta i sexsammanhanget?!
Citera
2015-04-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
övre underklass
Den klassen var ny för mig!
Citera
2015-04-08, 21:48
Medlem
Hur knullar en brud en brud, ena könet måste ju in i det andra?
Citera
2015-04-08, 21:53
Medlem
deathbycannabiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Vad har du träffat på för tjejer egentligen? Att tjejer skulle vara ointresserade av sex har jag svårt att tro. Kan det inte bara vara så att de är ointresserade av sex med dig?
Vad är skillnaden utifrån hans perspektiv?
Citera
2015-04-08, 21:55
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis

Skillnaden blir vem som egentligen är "pinsam", han eller tjejerna som är ointresserade av sex (med honom).
Citera
2015-04-08, 22:10
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis

Att han inte kan dra slutsatsen att tjejer är ointresserade av sex när det handlar om att de är ointresserade av sex med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in