2018-02-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodigprutt
Har själv lirat sen den fulla versionen släpptes, köpte det för nåt år sedan men har väntat fram till nu och fy satan vilket underbart spel! Glider runt i en liten u-båt och stöter på nya saker hela tiden ! Vad tycker ni andra? Jag är mycket nöjd iallafall.

Det har väl funnits ett par grejer jag inte gillat.

Bland annat har Dive Reel varit skapligt trasig sen dag 1. Jag önskar att man kunde "fästa" tråden på mer än ett ställe så att man slapp ha en tråd som gick genom botten, berg etc.

Grottorna är på tok för upplysta. Jag vill ha MÖRKA grottor där man måste använda inte bara ficklampa utan även lina för att ens ha en chans att hitta ut i tid.

Jag gillar en förändring som kom i senare uppdateringar. Nämligen att varje tub är individuell. Från början adderades all tid i tuberna och man slapp mer eller mindre ha koll på luften. Nu om man dyker i grottor eller vrak så kör jag med "klassisk" grottdykningsformula. Dvs 1/3 på väg 1, 1/3 på väg ut och 1/3 i nödfall. Har varit någon gång jag virrat bort mig och bara hade 1/3 i en tub och några andetag kvar i den jag hade på mig just då. Var helt övertygad om att jag skulle gå under den gången men jag klarade mig med nöd och näppe

Jag har spelat Subnautica sen tidig Early Access, och det har dykt upp nya grejer hela tiden men trots det har spelet känts otroligt välgjort och jag kan inte minnas att jag haft en enda krashbugg under hela upplevelsen. Dock har man ju stött på "slutet" ett par gånger. Dvs de har inte hunnit längre så att man inte kan komma vidare förrän nästa uppdatering kom. Vet inte hur många gånger jag startat om spelet från scratch nu...

Skulle gärna pröva det här i VR men har inte gjort det än.
Citera
2018-02-02, 10:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Det har väl funnits ett par grejer jag inte gillat.

Bland annat har Dive Reel varit skapligt trasig sen dag 1. Jag önskar att man kunde "fästa" tråden på mer än ett ställe så att man slapp ha en tråd som gick genom botten, berg etc.

Grottorna är på tok för upplysta. Jag vill ha MÖRKA grottor där man måste använda inte bara ficklampa utan även lina för att ens ha en chans att hitta ut i tid.

Jag gillar en förändring som kom i senare uppdateringar. Nämligen att varje tub är individuell. Från början adderades all tid i tuberna och man slapp mer eller mindre ha koll på luften. Nu om man dyker i grottor eller vrak så kör jag med "klassisk" grottdykningsformula. Dvs 1/3 på väg 1, 1/3 på väg ut och 1/3 i nödfall. Har varit någon gång jag virrat bort mig och bara hade 1/3 i en tub och några andetag kvar i den jag hade på mig just då. Var helt övertygad om att jag skulle gå under den gången men jag klarade mig med nöd och näppe

Jag har spelat Subnautica sen tidig Early Access, och det har dykt upp nya grejer hela tiden men trots det har spelet känts otroligt välgjort och jag kan inte minnas att jag haft en enda krashbugg under hela upplevelsen. Dock har man ju stött på "slutet" ett par gånger. Dvs de har inte hunnit längre så att man inte kan komma vidare förrän nästa uppdatering kom. Vet inte hur många gånger jag startat om spelet från scratch nu...

Skulle gärna pröva det här i VR men har inte gjort det än.

Det fetade är väl sånt som brukar få mig att hålla mig undan rätt många Early Access-spel som jag tycker ser bra ut, men inte vill börja spela förrns dom är tillräckligt stora för att hålla ett tag. Gillar inte att starta om hela tiden utan vill kunna köra en spelomgång som sträcker sig över ett par veckor

Hur länge ungefär brukar en genomspelning ta för dig innan du kommit till "slutet"?
Citera
2018-02-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Det fetade är väl sånt som brukar få mig att hålla mig undan rätt många Early Access-spel som jag tycker ser bra ut, men inte vill börja spela förrns dom är tillräckligt stora för att hålla ett tag. Gillar inte att starta om hela tiden utan vill kunna köra en spelomgång som sträcker sig över ett par veckor

Hur länge ungefär brukar en genomspelning ta för dig innan du kommit till "slutet"?

Oj, bra fråga... jag brukar sällan köra linjärt från början till slut utan kör mycket på att utforska och leta efter saker. Så en "genomspelning" kan ta ett bra tag för mig.

Om man vet vart saker och ting finns och man koncentrerar sig på att hitta allt man behöver för att ta sig igenom spelet så snabbt som möjligt så kommer det ju gå fortare, men det är ändå en hel del letande och byggande.

Vill man sen köra hard core så kan det vara riktigt hårigt
Citera
2018-02-02, 12:26
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Oj, bra fråga... jag brukar sällan köra linjärt från början till slut utan kör mycket på att utforska och leta efter saker. Så en "genomspelning" kan ta ett bra tag för mig.

Om man vet vart saker och ting finns och man koncentrerar sig på att hitta allt man behöver för att ta sig igenom spelet så snabbt som möjligt så kommer det ju gå fortare, men det är ändå en hel del letande och byggande.

Vill man sen köra hard core så kan det vara riktigt hårigt

Ahh okej, så det är alltid samma karta man spelar på, den är inte random för varje spelomgång? Tog för givet att en ny genereras för varje playthrough, typ som i Minecraft och liknande spel, men om det alltid är samma karta är det nog något som får mig att låta det här ligga kvar i Wishlist ett tag till
Citera
2018-02-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ahh okej, så det är alltid samma karta man spelar på, den är inte random för varje spelomgång? Tog för givet att en ny genereras för varje playthrough, typ som i Minecraft och liknande spel, men om det alltid är samma karta är det nog något som får mig att låta det här ligga kvar i Wishlist ett tag till

Kartan har förändrats mellan uppdateringarna. Vissa saker inom varje zon är random men själva kartans grundlayout är densamma mellan spelningarna ja.

Det till trots har jag helt klart fått värde för pengarna jag lade ner i det. Jag skulle helt klart skaffa det. Spelvärdet är fortfarande högt i mitt tycke.
Citera
2018-02-03, 22:59
Medlem
Koodas avatar
Jag har snöat in på min seabase, kan bygga upp en enorm bas. Sen ångra mig och riva ner allt för att flytta den en bit åt höger! Stå framför en vägg i en kvart och försöka få in tre väggskåp helt symmetrisk.

Kul spel, rekommenderas!
Citera
2018-02-03, 23:12
Medlem
Korders avatar
Citat:

Det är nog smått omöjligt att få till en så pass atmosfärisk och intressant värld genom procedural generation.

Med dagens teknik, dvs.
Citera
2018-02-10, 14:14
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Spelet verkar roligt, tyvärr är utvecklarna SJWs. De sparkar en av deras utvecklare av politiska skäl.

SUBNAUTICA DEVS CAPITULATE TO SJWS, FIRES EMPLOYEE FOR CONSERVATIVE VIEWS

"Unknown Worlds has fired the sound designer at the company for making politically incorrect comments and cohorting with Infowars’ Paul Joseph Watson."

https://www.oneangrygamer.net/2018/02/subnautica-devs-capitulate-sjws-fires-employee-conservative-views/50890/

INCEL CORNEREXCLUSIVE: Leftist Twitter Rage Mob Gets Gaming Developer Fired for Retweeting Conservatives

Subnautica developer and sound designer Simon Chylinski became the target of a social justice-driven hate mob on Twitter after he shared tweets by conservative journalist Paul Joseph Watson.

https://www.dangerous.com/41119/subnautica-game-developer-fired-conservative-views/

Man bör ej stödja politiska vänsterextremister ekonomiskt.
Citera
2018-02-10, 21:56
Medlem
Ruggeugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Spelet verkar roligt, tyvärr är utvecklarna SJWs. De sparkar en av deras utvecklare av politiska skäl.

"Unknown Worlds has fired the sound designer at the company for making politically incorrect comments and cohorting with Infowars’ Paul Joseph Watson."

https://www.oneangrygamer.net/2018/02/subnautica-devs-capitulate-sjws-fires-employee-conservative-views/50890/

INCEL CORNEREXCLUSIVE: Leftist Twitter Rage Mob Gets Gaming Developer Fired for Retweeting Conservatives

Subnautica developer and sound designer Simon Chylinski became the target of a social justice-driven hate mob on Twitter after he shared tweets by conservative journalist Paul Joseph Watson.

https://www.dangerous.com/41119/subnautica-game-developer-fired-conservative-views/

Vad gör jag om jag redan köpt spelet? :S
Citera
2018-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggeugglan
Vad gör jag om jag redan köpt spelet? :S
Skriv en negativ recension på steam
Citera
2018-02-11, 13:06
Medlem
Tyvärr har jag redan köpt spelet innan jag såg att de sparkade honom.

Hursomhelst, ni som spelat lite längre in i spelet, kör ni med mat och vatten eller har ni valt bort det? Det blir ju lite repetitivt efter ett tag, tycker ni det är fel att bara köra exploration game?
Citera
2018-02-11, 20:46
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III

Lite knepigt. Å ena sidan ger jag inte mycket för utvecklarnas patetiska uttalanden rörande representation etc, och SJW's i allmänhet är väldigt tröttsamma, men å andra sidan är PJW och hans gelikar precis lika patetiska clowner, så det är svårt att bli butter över att något miffo fick sparken över att ha stöttat denna typ av pajasar.

Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Tyvärr har jag redan köpt spelet innan jag såg att de sparkade honom.

Hursomhelst, ni som spelat lite längre in i spelet, kör ni med mat och vatten eller har ni valt bort det? Det blir ju lite repetitivt efter ett tag, tycker ni det är fel att bara köra exploration game?

Jag kör med mat och vatten. När man kommit en liten bit in i spelet är det bagatellartat att fixa krubb, så jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det känns som en rätt onödig funktion, men samtidigt har jag inget emot den eftersom den som sagt är så simpel.

Spoiler om några items man skaffar för att göra mat & vatten-samlande simpelt. Sätter spoiler utifall att det finns puritaner som vill upptäcka allt själva (är sådan själv).

Med andra ord; nej, det är väl knappast "fel" att köra exploration med tanke på att det inte ens förändrar upplevelsen nämnvärt. Det gör ju helt klart early game lättare och snabbare att köra exploration, men i mid- och late har det ingen större betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in