Citat:
Det har väl funnits ett par grejer jag inte gillat.
Bland annat har Dive Reel varit skapligt trasig sen dag 1. Jag önskar att man kunde "fästa" tråden på mer än ett ställe så att man slapp ha en tråd som gick genom botten, berg etc.
Grottorna är på tok för upplysta. Jag vill ha MÖRKA grottor där man måste använda inte bara ficklampa utan även lina för att ens ha en chans att hitta ut i tid.
Jag gillar en förändring som kom i senare uppdateringar. Nämligen att varje tub är individuell. Från början adderades all tid i tuberna och man slapp mer eller mindre ha koll på luften. Nu om man dyker i grottor eller vrak så kör jag med "klassisk" grottdykningsformula. Dvs 1/3 på väg 1, 1/3 på väg ut och 1/3 i nödfall. Har varit någon gång jag virrat bort mig och bara hade 1/3 i en tub och några andetag kvar i den jag hade på mig just då. Var helt övertygad om att jag skulle gå under den gången men jag klarade mig med nöd och näppe

Jag har spelat Subnautica sen tidig Early Access, och det har dykt upp nya grejer hela tiden men trots det har spelet känts otroligt välgjort och jag kan inte minnas att jag haft en enda krashbugg under hela upplevelsen. Dock har man ju stött på "slutet" ett par gånger. Dvs de har inte hunnit längre så att man inte kan komma vidare förrän nästa uppdatering kom. Vet inte hur många gånger jag startat om spelet från scratch nu...
Skulle gärna pröva det här i VR men har inte gjort det än.
! Vad tycker ni andra? Jag är mycket nöjd iallafall.