2015-04-07, 14:57
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Hej!

Som alla vet så har Swedbanken slutat att ta emot småmynt och dylikt och satt in såna där instättningsautomater, men såna finns ju inte överallt.Jag har småmynt för över 7000 kr nu.Så min fråga är hur funkar en sådan automat? skickar en bild på insättningsautomaten

http://www.anony.ws/image/DUMB till vänster är för mynt

Enligt kundtjänst så ska man stoppa in sitt kort Mastercard eller dylikt, sen trycka in Pinkoden och sen kommer min fråga som hon inte visste om att blanda mynten i skåran.

Kan man blanda mynten eller måste det vara 10 kr för sig och en 1 kr och 5 kr för sig eller känner maskinen av detta? Och efter att man är klar med mynten så ska man ju trycka på OK eller Klar? Sen går mynten direkt till ditt konto och du kan trycka ut ditt kvitto
.

Hjälp en som har aldrig använt en sådan insättningsautomat
Citera
2015-04-07, 15:04
Medlem
Jag är osäker på Swedbank men åk till något ica maxi om du har nära dig, de brukar ha myntmaskiner där man bara kastar ner allt i en salig röra.
Citera
2015-04-07, 15:08
Medlem
Pungspark..s avatar
Nu var det iofs ett tag sedan jag använde en sån, men då kunde iallafall jag blanda alla mynt. Hade en påse med blandade mynt som jag hällde ner bara.
Citera
2015-04-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Jag är osäker på Swedbank men åk till något ica maxi om du har nära dig, de brukar ha myntmaskiner där man bara kastar ner allt i en salig röra.

Då funkar det säkert också med en salig röra på Swedbank, ICA Maxi tar 5 % av intäkterna, jag tänkte mest på Swedbanks egen insättningsautomat hur en sådan funkar
Citera
2015-04-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungspark..
Nu var det iofs ett tag sedan jag använde en sån, men då kunde iallafall jag blanda alla mynt. Hade en påse med blandade mynt som jag hällde ner bara.

Tack så mycket
Citera
2015-04-07, 15:46
Medlem
Bara hälla i alla mynt, behöver inte sortera. men räkna med att stå där en jävla stund då dom är värdelösa, brukar skicka ut mycket i returen så man får stå o hälla tillbaks flera gånger
Citera
2015-04-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeroz86
Bara hälla i alla mynt, behöver inte sortera. men räkna med att stå där en jävla stund då dom är värdelösa, brukar skicka ut mycket i returen så man får stå o hälla tillbaks flera gånger

Tack då vet jag nu, det ska bli en ny utmaning att testa detta spektakel sen eftersom bankerna har blivit sämre, förut så var det bara att gå till närmaste bank och slänga fram mynten till bankpersonalen, sen gjordes det om att man skulle lägga mynten i rören ett tag, nu så får man leta efter insättningsautomater som inte finns överallt heller, snart så kommer ju 2 kronors mynten också
Citera
2015-04-08, 02:44
Medlem
Bbobis avatar
Är den där i Stockholm? Enda jag kände till var i Solna centrum men den försvann när dom byggde om. Jag har dock inte varit där sen dess. Kanske är tillbaks.

Bankomat.se eller vad den nu heter suger ju kuk. Där verkar boxarna räknas som insättning då många bankomater markeras som insättning enbart med den eller så har just insättningsautomaterna varit bankbundna.

Har en 2008års wacken-seidel fylld till toppen med mynt jag slängt i varje gång jag fått växel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in