2015-04-07, 13:59
Medlem
symers avatar
Min pappa blev uppringd av en telefonförsäljare som ville sälja han ett antal mobilabonnemang till hans företag för ca. 75 000. Han gick med på detta och var tvungen att skriva på ett avtal för att de skulle portera de 4 nummer. Enligt säljaren var det viktigt att detta hände så snabbt som möjligt och ville att han skulle singera i mobilen via scrive, min pappa har inte en smartphone och därför skickades ett sms till min mamma med en länk till signeringstjänsten scrive. Hon blev uppringd av en försäljare som ledde henne genom processen, vilket innebar att hon skulle godkänna genom att trycka på en knapp. Efter det hade hon nu via mobilen, på instruktioner av företagets säljare, signerat avtalet i min pappas namn.

Vi vill nu förklara den här underskriften ogiltlig eftersom att min mor skrivit under i mitt fars namn. Företaget menar att eftersom att mobilen står i min pappas namn spelar det ingen roll, men jag menar på att även om mobilen står i min pappas namn är det hennes telefon, söker man efter numret på t.ex. enrio kommer det även upp hennes namn.

Hur går vi vidare med det här, borde vi kontakta en jurist? Säljaren menar ju egentligen på att vem som helst med en mobil från företaget skulle kunna skriva på i min pappas namn genom tjänsten scrive då. Enligt säljaren spelar det ingen roll att min mamma signerat eftersom att min pappa har sagt till säljaren att hon kan göra det, men även med tillstånd kan man ju inte singera något i någon annans namn?
Citera
2015-04-07, 14:18
Medlem
Är det qall Telecom?
Citera
2015-04-07, 14:33
Medlem
symers avatar
I avtalet står det att min far att signerat.

Företaget hävdar att min far gett min mor en "muntlig fullmakt", men isåfall måste hon ju skriva under med sitt eget namn, vilket hon inte hade möjlighet till via scrive då signeringen endast var att trycka på "ok".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in