2015-04-07, 00:05
Medlem
Har under flera år färgat mitt hår, haft det svart,brunt,rödbrunt osv alla möjliga färger. Jag har sedan nyår hållt på att bleka mitt hår då jag vill få min naturliga blonda hårfärg.
Som alla andra fick jag oranget hår men har haft tålamod och hållit på under en långtid, idag köpte jag en askblond, jag hade ganska ljust hår men med gula/ orangea skiftningar men nu är mitt hår mörk/grågrönt råttfärgat. Jag vill bli blond, inte platina blond men blond, har inte råd att gå till en frisör så hur ska jag gå tillväga hemma?
Citera
2015-04-07, 02:44
Medlem
Du måste göra en avfärgning.

Använd lika mycket av alla vätskor

Schampoo blekning vatten och väteperoxid

Applicera allt på längderna först låt det stå i ca 20 min sen tar du det i hårbotten

Var noga att allt hår har vätskan du märker när färgen börjar gå ut håret.
Låt det stå i ca 45-50 min. Kom ihåg att inte använda balsam innan du gör avfärgningen använd bara schampoo. Så om du använt balsam duscha igen torka håret och applicera vätskan.
När är allt klart efter 45-50min skölj håret torka och lägg fin nya färg blond på håret applicera längderna först och sedan hårbotten låt det vara i håret i ca 40 min om det är 6% väteperoxid.

Du måste använda en inpackning i håret för de är en kraftig behandling du ska göra.

Lycka till.
Citera
2015-04-07, 17:42
Bannlyst
Är det en permanent färg, lång toning eller 6-10 tvättars toning?

Är det en färg så får du tyvärr göra som ovanstående säger om du vill bli av med den snabbt, annars kan du låta ditt eget hår växa ut och kanske göra riktigt diskreta slingor för att övergången inte ska bli så kraftig? Jag hade helt blekt hår och färgade det naturligt blont nära min riktiga färg för att det inte skulle synas lika mycket när min egen färg växte ut men den färgen typ rann ur som en toning fast det skulle vara permanent så orkar du vänta lite så kan du testa att tvätta ur färgen bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in