Tycker att det är väldigt många skämt som är simpla och tråkiga. Jag tycker inte att oneliners är särskilt roliga. Jag måste verkligen klaga på att det har kommit en fluga inom humorn idag som är utomordentligt tråkigt.
Skämt utan någon mening. Till exempel så är Det var två tomater som var ute och gick, så blev den ena påkörd så sa den andre: kom nu ketchup så går vi.
Kanske dåligt exempel men på svenska har den ju egentligen ingen betydelse. Det är på engelska den är rolig. (Catch up)
Men jag kommer med ett bidrag.
En långtradarchaffis var ute och åkte. Så såg han en nunna som stod och liftade. Han plockade upp nunnan och började småprata lite.
Efter en stund tänkte chaffisen: "Fan, det är en fin dag och jag mår bra, jag kanske har turen med mig." och frågade sedan nunnan om hon var sugen på lite rajtan tajtan.
- Ja, svarade nunnan, men bara om du kör mig i göten.
- Det går finfint, svarade chauffören och körde på.
Efter umgänget så kände sig chauffören lite illa till mods, hon var ju ändå en nunna. Så då frågade han, hörru, fan, jag känner mig lite illa till modsl. Berätta bara vad du heter och vart du ska så kör jag dig hela vägen!
- Erik heter jag och jag ska på maskerad bara några hus bort.
Den är roligare på Danska då chaförren hela tiden säger "jaj heter kaj å jaj kör på min vaj" då sägger nunnan efter att kaj frågar vad hon heter "jaj heter knud, o jaj har klett maj ud!"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!