2005-10-07, 10:58
Medlem
TeEsErs avatar
När jag bodde i Lund var han ett frekvent samtalsämne i kårkretsar. Han jobbade som busschaufför ett tag men fick sparken. Jag kommer inte ihåg om det var ett försök till u-sväng på fel väg (typ motorväg eller motortrafikled) eller om han "lånade" en buss som gjorde att han fick sparken. Konstig är han iallafall.

/T
Citera
2005-10-07, 12:03
Medlem
Hm... är det alltså den Jonas Dahlgren som brukar vara jävligt aktiv på ERGOs debattsidor?
Citera
2005-10-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffek
http://www.webstats4u.com/s?tab=1&link=1&id=1348752

All publicitet är bra publicitet, han skulle inte kunnat iscensätta detta på ett bättre sätt på egen hand.
Citera
2005-10-07, 13:56
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny K Ståhl
Hm... är det alltså den Jonas Dahlgren som brukar vara jävligt aktiv på ERGOs debattsidor?

Japp! Kolla in texten jag klistrade in!
Citera
2005-10-07, 19:27
Medlem
Han har även varit intagen på ett ungdomshem i unga dar
Citera
2005-10-08, 17:56
Medlem
Jag hade honnom som lärare när jag gick i 7an. Gick på en montisori (stava?) skola då. Det var hans första riktiga jobb som lärare. Innan jobbade han som busschaffis. Han är en stor fet jävla myttare (förlåt för svordommarna men de behövdes). Kan nämna den där saken med busschaffis jobbet. Han skulle tydligen ha gjort en u-sväng eller ha krockat. Kommer inte riktigt ihåg vilket förmodligen en kombination utav båda.

Vad myttade han om då?
Enligt honnom själv var att han var adopterad från Ryssland (Nu vet vi ju att det inte riktigt stämmer.). Enligt det han säger i robinson är han adopterad från ett annat land tror att det var Iran eller Iraq.

Han kunde ju även prata flytande ryska. Näsa på ryska kunde då enligt honnom vara olika beroende på vilken dag man frågade honnom. Slutsats av detta, han ljög.

Jonas får ryck
Kommer inte riktigt ihåg detta men ska försöka. En killes mobiltelefon ringer, Jonas flyger upp och rycker tag i honnom.

Jonas porrsurfar
Han var ju nyinflyttad i bygden och han bodde i en liten lya förmodligen utan flicka, och tv. Då fick ju Jonas porrsurfa på skolans datorer på kvällarna efter stängning (Inte riktigt säkert men någon hade porrsurfat efter stängning då han var våran enda manliga lärare så gissa vi att det var honnom. Alla andra lärare där var 45+ kvinnor som inte ens visste hur man satte på en dator.)

Jonas dödar björnar i norra delarna i landet med bara paraply
Förmodligen bara att han skojjade med oss. Han sa att han var i skogen med sitt paraply med sig. Han petade ut ögonen på börjen eller något sånt. Förmodligen bara som han skojjade.

Ring Ring Jonas!
E-types låt Chapion spelades på Jonas telefon, Jonas får panik reser sig från stolen snabbt som fan och kollar omkring sig, tar upp telefonen och börjar prata. Väldigt lustigt när det hände 2 gånger om dagen i 1 år.

Finns nog saker som jag har glömt.
Citera
2005-10-08, 18:00
Bannlyst
du är en stor historieberättare. det känns som att man själv var där.
ge oss mer av dessa oerhört uppseendeväckande anekdoter.
Citera
2005-10-08, 18:36
Medlem
Kom på en till rolig sak som han brukade säga. När vi skulle ha gympa så var vi tvunga att åka en bussträcka. Varje gång var Jonas vakten på bussen. Han uttryckte sig så här: Om ni inte sitter ner i bussen så ska jag suga tag i er och slänga ut er från bussen. Han sa det med sin norrlänska dialekt, fyfan va det va kul när han sa det.

Hans lärar metoder fick han förmodligen från sin befäls utbildning i lumpen, det säger väl det mesta om hur han var som lärare iaf.
Citera
2005-10-08, 19:03
Medlem
Nytt på www.jonas.se
Citat:
Dramatik utan filttofflor.

Där har varit lite småbus i lägenheter med, eller mer korrekt utan, filttofflor i området i Uppsala. Nu håller vi utkik om där är något mer bus, men det är viktigt att inte gå och bli hypokondriker i sin jakt på total tystnad i hela världen, meddelar Dahlgren (m). Då blir det olägenhet i lägenhet.

Det har varit lite småbus i området i Uppsala. Filttofflor har varit på var mans mun och det har varit lite oljud då och då.

Total tystnad i en trappuppgång, i ett boende, i ett område, ja i hela världen, är väl relativt svårt att få. Jag själv går i och för sig i filttofflor och har mattor på golvet, för man vill ändock inte löpa någon risk att störa någon eller några. Det är viktigt med grannsämja, det får inte bli olägenhet i lägenhet.

Nu ska man dock inte anklaga folk som inte har med saken att göra, för att vara orsak till oväsen. Man måste ha bra på fötterna (och då mer är tofflor), för det börjar vankas hypokondri, godtycke och inbillning om man blir för kategorisk. Två fel gör inte ett mindre. Att folk drabbats av oljud, löser man inte med att peka ut oskyldiga att föra oljud. Sådant samband kallas nollsamband och då har man noll koll. Har man valt att bo i lägenhet med gemensam trappuppgång, är det olämpligt att vara så överkänslig på ljud. Nu ska vi dock gemensamt hålla utkik, eller mer korrekt höra med alla öron vi har, för att hitta boven i dramat. Vi följer filttoffeldramatiken i alla områden nära oss. Ett par filttofflor till den som kommer på något mer i saken.

Jonas Dahlgren.
Deltagare i Robinson 2005.
Citera
2005-10-09, 22:25
Medlem
http://www.aftonbladet.se/atv/playe...amp;clipID=3077

Killen är ju helt klart psykiskt sjuk.
Citera
2005-11-10, 10:05
Medlem
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=446231,00.html
Vem kan det vara?
Citera
2005-11-10, 21:52
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny K Ståhl
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=446231,00.html
Vem kan det vara?
Ha ha! Vilken jävla pajsare....

Men nu är han ute igen, jag hade det tveksamma nöjet att träffa på honom vid 17-tiden. Han verkade faktiskt lätt utvecklingsstörd såhär vid ett första påseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in