2005-10-04, 23:27
Medlem
tacts avatar
hur gör man det enklast och bäst utan att jobba, men få det att se ut som att man jobbar.. några tips? jobbar i butik..
Citera
2005-10-05, 01:16
Medlem
Vad gör du i butiken? Sitter du i kassan kan det kanske vara svårt att se upptagen ut.
Citera
2005-10-05, 10:36
Medlem
miklons avatar
Varför inte bara jobba på, det brukar få tiden att gå snabbast. Ska man gå runt och låtsas jobba blir dagen förmodligen rätt segdragen.
Citera
2005-10-05, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tact
hur gör man det enklast och bäst utan att jobba, men få det att se ut som att man jobbar.. några tips? jobbar i butik..

Ett relativt enkelt knep är att bära solglasögon samtidigt som du låtsas prata telefon... Du kan då låtsas att du jobbar, fast du i själva verket sover...
Men det kanske inte funkar allt för bra om du sitter i kassan.
Jag tycker det låter som att det är du som är slaven i butiken som springer runt och kantar hyllor och skit... Om så är fallet föreslår jag att du raggar brudar när du jobbar. Då ser det ut som att du hjälper kunder, fast du i själva verket samlar dejtar.

Lycka till!
Citera
2005-10-05, 15:14
Medlem
lewls avatar
Ta med MP3-spelare och lyssna på musik
Citera
2005-10-05, 15:23
Medlem
Ankdammsmans avatar
Du kan givetvis inte lata dig hela dagarna, utan det gäller att vara smart.

Se till att pricka in arbetstopparna när chefen är närvarande, och jobba mindre eller inte alls när chefen är borta. Detta sparar både stress och onödigt arbete, men det förutsätter att du kan hålla någorlunda koll på chefens rutiner. Se till att lära dig chefens mönster så att du kan ligga steget före. Ingen mening att jobba ihjäl sig när ingen ser på, det leder bara till besvikelse.

En annan beprövad metod är att unyttja fikaraster och liknande till max. Se bara till att inte vara den som är sist kvar, utan försök att vara näst sist.
Citera
2005-10-05, 18:52
Medlem
Skaffa en talbok

Om du gillar att lasa - eller inte gillar att lasa snarae kanske - kop en talbok pa CD och plugga in en horlur i ena orat.

Do kommer ju hinna med flera bra bocker per vecka...
Citera
2005-10-05, 20:10
Medlem
belowyous avatar
vad är det med folk egentligen??
ena stunden läser man en tråd om någon som har inte har något jobb och frågar i tråden hur han ska få ett nytt jobb, och sen kommer den här tråden, du har ett jobb men vill inte jobba!

Vafan! var glad att du har ett jobb istället, annars så kan du säga upp dig, bli en lat bidragstagare och låta någon som vill ha jobbet få det istället.
Citera
2005-10-06, 09:46
Medlem
Baalzamons avatar
Det beror ju naturligtvis på vad man har för jobb. Jag jobbar en del som elektriker ett tag, och under några månader så var jag och installerade el i ett nybbygt område med massa lägenheter. Då snodde jag frigolitskivor och gömde i ett av förrådsutrymmena längst ner i källaren. Sedan smög jag dit ibland och tog en tupplur. Det var helt perfekt, framför allt i början. Lite kallt kanske eftersom det var mitt i vintern, men på frigoliten låg man ändå skönt.
Citera
2005-10-06, 15:31
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tact

Du får väl kalla mig "jävla moralkärring" eller vad fan du vill. Fram till för sex veckor sen hade vi en person på jobbet som hade den attityd du har. Vederbörande gjorde inte många knop utan de närmaste arbetskamraterna fick ta rätt på skiten för att inte hela den gruppens situation skulle urarta.

Den personen jobbar inte hos oss längre. Det kom vad vi förstått i efterhand ett "erbjudande det var svårt att säga nej till" från ledningen varpå vederbörande sade upp sig och är arbetsbefriad under uppsägningstiden. Mitt medlidande med den här personen är tämligen begränsat.

Rigor
Citera
2005-10-06, 17:26
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Du får väl kalla mig "jävla moralkärring" eller vad fan du vill. Fram till för sex veckor sen hade vi en person på jobbet som hade den attityd du har. Vederbörande gjorde inte många knop utan de närmaste arbetskamraterna fick ta rätt på skiten för att inte hela den gruppens situation skulle urarta.

Den personen jobbar inte hos oss längre. Det kom vad vi förstått i efterhand ett "erbjudande det var svårt att säga nej till" från ledningen varpå vederbörande sade upp sig och är arbetsbefriad under uppsägningstiden.
Rigor

håller fullständigt med.
det här är särskilt bra:
Citat:
Mitt medlidande med den här personen är tämligen begränsat.
Citera
2005-10-07, 00:00
Medlem
tacts avatar
är så jävla trött på att dra det stora lasset på mitt jobb.. är den som gör precis allt.. måste bli bättre på att lata mig.. känns som att jag bränner ut mig genom att göra allt.. jobbar i butik som säljare med ca 3-4-5 st andra / dag

finns fullt med idioter där som går och släpar bena efter sig.. och ist för att va en jävla moralkärring så tänkte jag möte hårt mot hårt.. dvs lata mig mer än dom.. =P

right?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in