2015-04-01, 17:44
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Ålder: Gammal
Vikt: 94
Bakgrund: Stillasittande
Mål: Att bli hård och smal och glad samt att kunna ha på mig riktigt jävla tajta jeans och att det är en platt övergång från byxan upp gentemot tröjan och inte en buk lik Leif GW:s.
Övrigt: Röker, men ska sluta. Ska röka upp det jag har bara.

Kost: Min ekonomi är fuckad så jag måste leva på ett paket korv om dagen och sen ris resten. Det blir inte mycket protein alls, korvpaketet är på 300 gram och det innehåller typ 12 g protein per 100 g så det blir ju bara 36 g. Riset blir väl knappt något. Det kan hända att jag får lite pengar över någon gång och då får jag väl satsa på något proteinrikt (om protein nu är viktigt). Jag har vitaminpiller hemma så det räcker ett tag.

Upplägg: Varje dag ska jag ta en promenad, jag ska cykla på en motionscykel, jag ska göra armhävningar. Det är det jag kan komma på att göra.

Jag ska börja med detta om några dagar, jag måste förbereda mig mentalt först. Om jag ska lägga till mer information eller om ni har synpunkter eller klagomål etc. så är det bara att skriva här.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Gloria.Romana 2015-04-01 kl. 17:55.
Citera
2015-04-01, 17:49
Medlem
Underkills avatar
Funderat på att byta ut korven mot kyckling eller nötfärs? Både nötfärs och kyckling har billigt kilopris och ibland när det är kampanj kan man packa på sig rätt många kg.
Citera
2015-04-01, 17:52
Medlem
krigsoffrets avatar
Håller med ovanstående, køp billigt nøtfærs, kanske kort datum? sedan frys in.

Lycka till Mr
Citera
2015-04-01, 17:53
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
Funderat på att byta ut korven mot kyckling eller nötfärs? Både nötfärs och kyckling har billigt kilopris och ibland när det är kampanj kan man packa på sig rätt många kg.
Hej! Tack för svar.

Korven kostar 25 kr per förpackning så ja, du har rätt. Bra förslag. Frys har jag ju också. Det blir både billigare och mer protein. Detta känns redan roligare!
Citera
2015-04-01, 19:00
Medlem
Underkills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Hej! Tack för svar.

Korven kostar 25 kr per förpackning så ja, du har rätt. Bra förslag. Frys har jag ju också. Det blir både billigare och mer protein. Detta känns redan roligare!

25 kr för 300g korv är väldigt dyrt
Citera
2015-04-01, 20:02
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkill
25 kr för 300g korv är väldigt dyrt
Är det? Det är Scans kryddkorvar. Grillkorv kanske är billigare men då är det måhända inte samma kvalité. Jag kom dock på som en skrev här ovan att köttfärs är billigare. Ska ta och köpa det samt något att steka i. Det blir mycket billigare än korvarna. Jag har 400 spänn till mat fram tills nästa pengar kommer.

Kom dock på att jag har massa mat hemma i skafferiet så det kommer bli mycket av det också.

Jag ser att en del skriver vad de äter varje dag och hur de tränar. Jag tänkte försöka göra samma. Är det någon poäng med att räkna i hop kalorierna för var dag tror ni?

Jo, en grej till...jag blev så jävla på av mitt eget initiativ så jag körde i gång nu i kväll.

Ergo:

Träning: 30 min promenad, en armhävning. Jag ska öka armhävningarna efter hand.

Vikt: 95,2

Kost: Lösgodis, 4 bananer, en halv liter glass, ett päron, torkade aprikoser, isbergssallad, 3 gula lökar, 4 skinksmörgåsar, 2 korvar, 1 liter apelsinjuice. Jag funderar på att sluta helt med godis.
Citera
2015-04-01, 22:36
Medlem
Pankreatits avatar
Blodpudding är det du ska köpa om du vill ha mycket för pengarna. Sist jag köpte gav jag 7kr för 400g typ 17.50/kg. Fem kilo under hundringen..
Citera
2015-04-01, 23:00
Medlem
Drar du bort sötsakerna och byter Juicen mot mjölk/vatten så lär du ha en hel del pengar över till kyckling och annat gott kött
Citera
2015-04-01, 23:48
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Kost: Lösgodis, 4 bananer, en halv liter glass, ett päron, torkade aprikoser, isbergssallad, 3 gula lökar, 4 skinksmörgåsar, 2 korvar, 1 liter apelsinjuice. Jag funderar på att sluta helt med godis.[/b]

4 bananer, ett päron =socker även om det är frukt.
1 liter apelsinjuice =i princip en liter läsk.
torkade aprikoser = godis
en halv liter glass = massa socker, sirap osv.
2 skinksmörgåsar. = om det var vitt bröd har det högre glukemiskt index än coca cola.

Om det är ner i vikt du vill gå så ändra om hela kosten.

Utan att veta hur lång du är så säger vikten ingenting.
Citera
2015-04-02, 01:29
Medlem
Grimleys avatar
Aprilskämt?
Citera
2015-04-02, 09:26
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimley
Aprilskämt?
Tyvärr inte.

Jag vill be alla som tagit sig tid att skriva i tråden om ursäkt. Jag pallar inte detta mer, jag orkar knappt ta mig ur sängen på grund av ångest och skit. Jag lägger ned detta. Vi får hoppas på ett gott slut på något vis någonstans men just nu finns det inte här hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in