2015-04-01, 12:53
Medlem
pannsexuells avatar
Varför kan ni dekadenta inte njuta åt era hyss själva? Låt oss tycka annorlunda.

Med dekadens åsyftas inte jämställdhet eller homosexualitet, utan de mer konstiga aspekterna inom den moderna feminismen.
Citera
2015-04-01, 13:01
Medlem
ElCampeadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Varför kan ni dekadenta inte njuta åt era hyss själva? Låt oss tycka annorlunda.

Med dekadens åsyftas inte jämställdhet eller homosexualitet, utan de mer konstiga aspekterna inom den moderna feminismen.

Men va? Sen när är dessa inte dekadenta nymodigheter som är destruktiva för samhället?

Anledningen till att de vill pracka på alla sina dysfunktionella levnadsvanor och perversioner är att de vill känna sig normala, när de i själva verket inte är det.
Citera
2015-04-01, 13:14
Medlem
pannsexuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCampeador
Men va? Sen när är dessa inte dekadenta nymodigheter som är destruktiva för samhället?

Anledningen till att de vill pracka på alla sina dysfunktionella levnadsvanor och perversioner är att de vill känna sig normala, när de i själva verket inte är det.

Det jag markerade är inte särskilt kontroversiellt i dagens samhälle, och jag tycker inte att det borde vara det heller.

Jag kan förstå att man har vissa åsikter om homosexualitet, t.ex. att det skulle vara motbjudande, vilket jag håller med om (tankeexperiment: som asexuell uppfattas nog även heterosex som extremt motbjudande), men bara på grund av det tycker jag inte att man skall inskränka på deras rättigheter.

Pride och liknande engagemang är ju dock en annan sak.
Senast redigerad av pannsexuell 2015-04-01 kl. 13:21.
Citera
2015-04-01, 13:23
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
"Dekadens" är en relativ term.

Du får nog vara lite mer specifik med vad du menar, hellre än att bara peka ut saker du inte menar.
Citera
2015-04-01, 13:23
Medlem
kinesarsles avatar
Om det fanns tillräcklig acceptans (dvs den nivån att man inte ens pratar om acceptans) för homosexuella skulle pridefestivalen inte behövas och förmodligen inte ens finnas.
Citera
2015-04-01, 13:39
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Om det fanns tillräcklig acceptans (dvs den nivån att man inte ens pratar om acceptans) för homosexuella skulle pridefestivalen inte behövas och förmodligen inte ens finnas.

Skitsnack.

Pride-festivalen i Sverige är inget annat än en tillställning för flamboyanta bekräftelsehoror att synas och höras på. De flesta homosexuella tycker vara att pride stigmatiserar deras sexualitet mer än vad den främjar acceptans. Lite svårt att ta en bunt feminina stjärtryttare med fastlimmade dildosar i pannan på allvar eller se som en respektabel person.

De som inte accepterar homosexualitet i Sverige är en försvinnande liten minoriter.

Hade vi snackat om Pride i te.x Ryssland där böghatet är utbrett till minst 90% av populationen så hade det varit mer relevant. I Sverige är det dock bara en parad för tragiska individer som lever på att synas och höras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in