Citat:
Ursprungligen postat av
jhon bickle
Bor i Gävle... men funderar på att bli riktigt wild n crazy i helgen och sova över i Uppsala med avsikt att utforska nattlivet där istället. Men blev avskräckt av en tråd här där någon jämför med just Gävle och hävdar att nattlivet är överlägset bättre här. Är det sant? Hur fan kan Uppsala vara sämre?
Ja, Uppsalas uteliv är riktigt torftigt. Om man inte är student vill säga, vilket _Baste_ redan har nämnt. Gävle ÄR bättre i det avseendet. Men det är alltid kul att pröva på partylivet i en annan stad som omväxling, så besök Uppsala i helgen och kör hårt!
Nu vet jag inte hur gammal du är, men den enda nattklubben som är värd ett besök är Flustret med en åldersgräns på 25 år. Men det går att komma in om man är 23-24 år också, fast då gäller det att vara där i god tid.
Det finns ytterligare två nattklubbar, men ingen av dem är någon höjdare i mitt tycke. Den ena heter Birger Jarl (BJ), ett stekarställe som är Uppsalas motsvarighet till Goya/Bankhuset i Gävle. Litet ställe med alldeles för många brats och gangsterblattar för min smak.
Den andra heter Saluhallen, och som namnet förtäljer så är den inhyst i Uppsalas saluhall. Dock så är det endast på lördagar det anordnas nattklubb i lokalerna. Inga optimala lokaler direkt för att arrangera nattklubb i, så det är ganska rörigt och väldigt få toaletter.
Barer och pubar att rekommendera är Terrassen och O’Connor’s. Terrassen är en trevlig och avslappnad bar och O’Connor’s är en irländsk pub med ett mycket bra utbud av öl och whisky. Brukar vara livemusik under helgkvällarna.