2015-04-07, 01:30
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Allts finns det ingen brjan fr cyklisten. Ondligheten sker sig till ett tal i ondlighet. Cyklisten kan allts omjligt frdas mot Paris eftersom det r omjligt att starta frden.
Vad r det som gr att frden mste ha en brjan?
Citera
2015-04-07, 01:37
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Vad r det som gr att frden mste ha en brjan?
Drfr annars kan inte frden pbrjas.
Citera
2015-04-07, 01:38
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Drfr annars kan inte frden pbrjas.
Vad r det som gr att den mste pbrjas fr att pg?
Citera
2015-04-07, 01:40
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Vad r det som gr att den mste pbrjas fr att pg?
En frd kan inte pg utan en brjan.
Citera
2015-04-07, 01:41
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
En frd kan inte pg utan en brjan.
Varfr?
Citera
2015-04-07, 01:45
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Varfr?
Drfr det kan inte ha skett om det inte har sin brjan. Precis som topic lyder. Gud kan inte ha skapat vrlden om Gud har funnits i ondlighet.

Jag stller frgan till dig istllet. Varfr behver en frd inte ha sin brjan?
Citera
2015-04-07, 01:53
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Drfr det kan inte ha skett om det inte har sin brjan. Precis som topic lyder. Gud kan inte ha skapat vrlden om Gud har funnits i ondlighet.
Jag frgar varfr, men det enda du gr r att upprepa att det r s helt utan frklaring. Bara fr att du inte frstr hur ngot kan ha pgtt i all ondlighet betyder det inte att det r omjligt.

Citat:
Jag stller frgan till dig istllet. Varfr behver en frd inte ha sin brjan?
Jag vet inte om en frd mste ha en brjan. Tills dess att jag vet det ser jag inte varfr vi ska utg frn att det mste vara s.
Citera
2015-04-07, 01:58
Medlem
syscrashs avatar
Buddhism har faktiskt ingen skapelseberttelse som de abrahamitiska skitreligionerna har.
Citera
2015-04-07, 02:01
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Jag frgar varfr, men det enda du gr r att upprepa att det r s helt utan frklaring. Bara fr att du inte frstr hur ngot kan ha pgtt i all ondlighet betyder det inte att det r omjligt.

Jag vet inte om en frd mste ha en brjan. Tills dess att jag vet det ser jag inte varfr vi ska utg frn att det mste vara s.

Jag kan tyvrr inte gra s mycket annat n att upprepa mig sjlv. Du stller frgan varfr, och jag ger dig det enda svar jag har(eftersom det finns inga andra). Hur ska man frklara att allting som sker mste ha sin brjan och om det inte har en brjan s kan det inte ske? Det finns ju liksom ingen mer frklaring.
Citera
2015-04-07, 02:05
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Jag kan tyvrr inte gra s mycket annat n att upprepa mig sjlv. Du stller frgan varfr, och jag ger dig det enda svar jag har(eftersom det finns inga andra). Hur ska man frklara att allting som sker mste ha sin brjan och om det inte har en brjan s kan det inte ske? Det finns ju liksom ingen mer frklaring.
Det finns ett mycket enkelt svar:

"Jag vet inte."

Jag brukar anvnda det svaret nr jag inte vet.
Citera
2015-04-07, 02:15
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Det finns ett mycket enkelt svar:

"Jag vet inte."
Brjan = ondlig = existerar inte.

Vi kan inte cykla p en ondligt lng vg eftersom den inte existerar. Lt oss sga att vi gr det nd. D kommer vi stanna p "platsen" ondlig utan att nrma oss Paris eftersom vi kan inte n ngonting annat n ondligheten

Med din teori s blir det "jag har inte brjat, men jag gr det" "jag har inte begett mig till jobbet, men jag r p jobbet"
Senast redigerad av HAZARD17 2015-04-07 kl. 02:34.
Citera
2015-04-07, 03:33
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Brjan = ondlig = existerar inte.

Vi kan inte cykla p en ondligt lng vg eftersom den inte existerar. Lt oss sga att vi gr det nd. D kommer vi stanna p "platsen" ondlig utan att nrma oss Paris eftersom vi kan inte n ngonting annat n ondligheten

Med din teori s blir det "jag har inte brjat, men jag gr det" "jag har inte begett mig till jobbet, men jag r p jobbet"
"Jag frstr inte hur det kan vara s hr. Drfr r det inte s."

Om ngot pgr ser jag tv mjligheter. Antingen har det pbrjats ngon gng, eller s har det pgtt i all ondlighet. Ngon tredje mjlighet kan jag dock inte se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in