Bumpar tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Otem
Jag tänker mest att man ser att en moderator gjort ett inlägg och
då går man in på profilen och där ser man till höger om avataren
vad den modererar över för forum.
[...]
Har själv längtat efter just denna funktion ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
[...]
Själv tycker jag det är jävligt smidigt när moderatorer skriver i sin signatur vilka delar de modererar. Men det känns inte riktigt som nåt man kan kräva.
[...]
Att vissa moderatorer anger det i sina signaturer är väl OK i sig men då man kan slå av funktionen att visa signaturer plus att inte alla mods använder detta gör att det inte fungerar som informationskälla i dagens läge.
Citat:
Ursprungligen postat av
gason
Det vore mer användbart att kunna se vilka som modererar det aktuella forumet även inne i alla trådar. Nu är man är tvungen att backa ut ett steg till forumvyn för att se det.
Citat:
Ursprungligen postat av
admin5
Det där är nåt jag också tänkt på. Ska ta upp det internt för diskussion.
admin5
Hur har det gått med denna diskussion? För mig vore det ett steg på vägen i alla fall.
Anledningen till att jag tar upp denna tråd igen är att jag på ett smidigt sätt vill få tillgång till vilka ämnen som kan ligga en specifik moderator lite varmt om hjärtat när denne postar i ett ämne. I detta ligger givetvis antagandet att moderatorn är intresserad av de ämnen han/hon modererar.
Den funktion som finns idag att snabbt kunna ta sig från ett inlägg till postarens profil är ypperlig. Om det då är någon med status "Moderator" så ser jag det som naturligt att även få upp informationen om vilka forum detta gäller. Här tycker även jag att platsen till höger om avataren är ett bra ställe att lista dessa.
Jag är medveten att informationen finns i listan över alla moderatorerna men
1. man får då söka i denna lista (inte något större arbete men ändå...) samt
2. personligen försöker jag hålla så få flikar öppna som möjligt då det i (vissa) lägen ställer till problem.
Att jag inte är ensam om att efterfråga denna funktion bevisas av att denna tråd finns och att det därför diskuterats tidigare. Jag skulle därför gärna vilja att det undersöks igen om inte detta är ett förslag som kan implementeras.