2015-04-04, 05:25
Medlem
BigFatCones avatar
Grejen är ju att man kan stänga av visning av avatarer och signaturer.
Citera
2015-04-05, 00:44
Moderator
Det vore mer användbart att kunna se vilka som modererar det aktuella forumet även inne i alla trådar. Nu är man är tvungen att backa ut ett steg till forumvyn för att se det.
Citera
2015-04-05, 04:11
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Det vore mer användbart att kunna se vilka som modererar det aktuella forumet även inne i alla trådar. Nu är man är tvungen att backa ut ett steg till forumvyn för att se det.

Det där är nåt jag också tänkt på. Ska ta upp det internt för diskussion.

admin5
Citera
2015-04-05, 04:22
Medlem
Torps avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5
Samma här. Jag tycker att det finns ett mervärde i om det på något vis gick att direkt se om en moderator är moderator i aktuell tråd eller inte, typ via en symbol vid användarnamnet eller färgkodning av mod-titeln exempelvis. Eller att de står listade även inne i tråden på något vis likt forumsöversikten.
Citera
2015-04-05, 13:01
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det blir rätt kladdigt och plottrigt, dessutom rätt onödigt.
Men det du menar är något liknande det här: http://www.ladda-upp.se/bilder/bglngmqdjypiqs/

Jag ser inte riktigt någon anledning till att ha en sådan lista i profilen,
i respektive forumdelar står det ju vilka mods som modererar där.

Vill du se vilka mods som moddar vart så finns ju som sagt: https://www.flashback.org/moderatorer

Kul att du gjorde en exempel bild. Jag tycker det ser rätt fräscht och
bra ut. Bara man inte har för många ämnen att moderera så blir det
inte för kladdigt. Tycker som sagt det ser bra ut dock.
Citera
2015-04-05, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Varför inte? Ett alternativ vore väl annars att det står under titeln här till vänster.
<----

Moderator
Forum1
Forum2
Forum3

osv med klickbara länkar till respektive forum.
Det tyckte jag lät bra. Klickbara länkar är väl inte så viktigt... iofs.
Citera
2015-04-05, 18:36
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Kul att du gjorde en exempel bild. Jag tycker det ser rätt fräscht och
bra ut. Bara man inte har för många ämnen att moderera så blir det
inte för kladdigt. Tycker som sagt det ser bra ut dock.

Jag ser inte direkt behovet som sagt, men jag är inte emot det.
Citera
2015-04-06, 11:41
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Jag ser inte direkt behovet som sagt, men jag är inte emot det.

Absolut har vi alla rätt att tycka vad vi vill, inga problem!
Vi får se om det är något det kan bli verklighet, känns som
många tycker det kan vara positivt dock.
Citera
2016-11-30, 22:55
Medlem
SvartaBjorns avatar
Bumpar tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Jag tänker mest att man ser att en moderator gjort ett inlägg och
då går man in på profilen och där ser man till höger om avataren
vad den modererar över för forum.
[...]
Har själv längtat efter just denna funktion ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
[...]
Själv tycker jag det är jävligt smidigt när moderatorer skriver i sin signatur vilka delar de modererar. Men det känns inte riktigt som nåt man kan kräva.
[...]
Att vissa moderatorer anger det i sina signaturer är väl OK i sig men då man kan slå av funktionen att visa signaturer plus att inte alla mods använder detta gör att det inte fungerar som informationskälla i dagens läge.
Citat:
Citat:

admin5
Hur har det gått med denna diskussion? För mig vore det ett steg på vägen i alla fall.

Anledningen till att jag tar upp denna tråd igen är att jag på ett smidigt sätt vill få tillgång till vilka ämnen som kan ligga en specifik moderator lite varmt om hjärtat när denne postar i ett ämne. I detta ligger givetvis antagandet att moderatorn är intresserad av de ämnen han/hon modererar.

Den funktion som finns idag att snabbt kunna ta sig från ett inlägg till postarens profil är ypperlig. Om det då är någon med status "Moderator" så ser jag det som naturligt att även få upp informationen om vilka forum detta gäller. Här tycker även jag att platsen till höger om avataren är ett bra ställe att lista dessa.

Jag är medveten att informationen finns i listan över alla moderatorerna men
1. man får då söka i denna lista (inte något större arbete men ändå...) samt
2. personligen försöker jag hålla så få flikar öppna som möjligt då det i (vissa) lägen ställer till problem.

Att jag inte är ensam om att efterfråga denna funktion bevisas av att denna tråd finns och att det därför diskuterats tidigare. Jag skulle därför gärna vilja att det undersöks igen om inte detta är ett förslag som kan implementeras.
Citera
2016-12-01, 08:59
Medlem
Skulle det vara en funktion som automatiskt lägger in det så fort en ny moderator tillträtt? Då det ju annars ändras ofta när nya moderatorer tillkommer och gamla försvinner blir ju uppgifterna om det inaktuella om det inte ändras i profiler när någon sådan ändring skett.
Citera
2016-12-01, 13:38
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Att jag inte är ensam om att efterfråga denna funktion bevisas av att denna tråd finns och att det därför diskuterats tidigare. Jag skulle därför gärna vilja att det undersöks igen om inte detta är ett förslag som kan implementeras.

Ska ta upp den här saken, det var mitt fel att det inte skedde något förra gången jag kommenterade det hela - det föll helt enkelt mellan stolarna.

admin5
Citera
2016-12-01, 14:21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ska ta upp den här saken, det var mitt fel att det inte skedde något förra gången jag kommenterade det hela - det föll helt enkelt mellan stolarna.

admin5
Tack för snabbt svar!

Jag avvaktar tillsvidare "med spänning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in