• 1
  • 2
2015-03-30, 16:30
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Källa?

Källa?

Kom med en källa först innan du slänger ur dig massa.

TS: Du vill alltså gå ner i vikt & tycker att gurka & isbergssallad som inte har så mycket kalorier är dåligt?

Vad är det jag missar här?
Citera
2015-03-30, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6

TS: Du vill alltså gå ner i vikt & tycker att gurka & isbergssallad som inte har så mycket kalorier är dåligt?

Tror inte TS har nämnt något om att gå ner i vikt. TS vill bara veta om bra sallader som inte är allt för dyra. Sen vad som är dyrt är en annan femma.
Själv brukar jag göra det ganska enkelt för mig.

Tomat
Rödlök
Basilika (färsk)
Mozzarella (alternativt feta)
Flingsalt.
Skiva tomat, skiva rödlöken tunt, dra isär mozzarellan, dra av ett stort knippe basilika och kasta på lite flingsalt. Går snabbt, håller sig i kylen ett par dagar utan problem och blir nästan bara godare dagen efter.
Citera
2015-03-30, 20:26
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Källa?

Källa?

Norska TV2 konsumentprogram.

Vad har du för källa?
Citera
2015-03-30, 20:26
Medlem
Citat:

Har inte sagt att Gurka o isbergssallad är dåligt. har hört att det inte är den bästa sorten av salladen där de endast innehåller vatten om man jämför med tomater o morötter

Och tack för alla tips! fortsätta gärna o bomba med goda sallader man kan blanda med kött/kyckling/fisk.
Citera
2015-03-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Tror inte TS har nämnt något om att gå ner i vikt. TS vill bara veta om bra sallader som inte är allt för dyra. Sen vad som är dyrt är en annan femma.

Tomat
Rödlök
Basilika (färsk)
Mozzarella (alternativt feta)
Flingsalt.
Skiva tomat, skiva rödlöken tunt, dra isär mozzarellan, dra av ett stort knippe basilika och kasta på lite flingsalt. Går snabbt, håller sig i kylen ett par dagar utan problem och blir nästan bara godare dagen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Grimley
Spenat är riktigt bra då det innehåller nitrat som broccoli som gör dig uthålligare.

låter hur gott som helst! som sagt har väldigt dålig fantasi speciellt när det gäller att göra sallader

Citat:
Ursprungligen postat av Grimley
Spenat är riktigt bra då det innehåller nitrat som broccoli som gör dig uthålligare.

Själv så äter jag denna sallad:
Spenat, mache, gurka, tomat, majs, röd paprika och kryddar med Santa Marias salladskrydda.

Bra ide med kryddan! kan behövas ibland!
Senast redigerad av SvampmedDamp 2015-03-30 kl. 20:35.
Citera
2015-03-30, 21:41
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Norska TV2 konsumentprogram.

Vad har du för källa?
SvD och diverse vetenskapliga artiklar.

Citat:

Se ovan.

Vad har du för källa?
Citera
2015-03-31, 00:40
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat

Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
För att träna och att hålla sig i form så krävs det ju att man ska träna hårt och framför allt äta bra!
Träna hårt göra man ju men att äta bra för att gå ner lite i vikt är lite svårare för mig!

r.

Jag tolkade det som att TV ville ner i vikt iallafall.

Jahjah, skitsamma om TS blir nöjd med de svar hän får. För annars är ju just de grönsakerna bra bukfyllnad.
Citera
2015-04-01, 07:58
Medlem
Sockerärtor är väldigt gott i sallad!

Brukar själv alltid ha körbärs / plommontomater istället för vanliga tomater... bättre smak och salladen blir inte lika "blöt".
Citera
2015-04-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leseal
Sockerärtor är väldigt gott i sallad!

Brukar själv alltid ha körbärs / plommontomater istället för vanliga tomater... bättre smak och salladen blir inte lika "blöt".

Ja de brukar passa bättre än de vanliga tomaterna!
Citera
2015-04-02, 22:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
Har inte sagt att Gurka o isbergssallad är dåligt. har hört att det inte är den bästa sorten av salladen där de endast innehåller vatten om man jämför med tomater o morötter
Om huvudsyftet är att gå ner i vikt så är det ju perfekt med livsmedel som till största delen innehåller vatten. Men för vitaminer och variation kan du ju varva med strimlad vitkål/rödkål/morot och färsk spenat som någon var inne på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in