2015-03-29, 14:44
Medlem
Bruce_Lees avatar
Jag ska börja läsa upp mina betyg nu i april och har tänkt att det säkert finns ett par kurser jag lätt kan tenta av men skulle önska att få tag på gamla prov först så man kan veta på ett ungefär vart man står.
Finns det någonstans på nätet att hitta? Jag har bara hittat högskoleproven och matteprov och det är inte vidare intressant.
Det jag helst skulle önska var prov i samhälle, religion, svenska b, historia, psykiatri och psykologi.
Citera
2015-03-29, 15:45
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag ska börja läsa upp mina betyg nu i april och har tänkt att det säkert finns ett par kurser jag lätt kan tenta av men skulle önska att få tag på gamla prov först så man kan veta på ett ungefär vart man står.
Finns det någonstans på nätet att hitta? Jag har bara hittat högskoleproven och matteprov och det är inte vidare intressant.
Det jag helst skulle önska var prov i samhälle, religion, svenska b, historia, psykiatri och psykologi.

Kan du inte snacka med läraren/skolan/kommunen som du göra prövningar hos? Det är smartare eftersom prov kan se olika ut från fall till fall. Det du hittar på internet behöver inte likna de prov du ska göra sen själv.

I övrigt är det väl google och gamla nationella prov som gäller.
Citera
2015-03-30, 21:30
Bannlyst
Eller så går man in på "centralt innehåll" för respektive ämne på Skolverkets sida. Frågorna på ett prov är formulerade efter dessa punkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in