2015-03-28, 03:11
Medlem
dryslians avatar
Hej nu är jag i skiten här! Reste till Amsterdam i svagt svagt psykiskt tillstånd , för att korta ner en låg historia så klarar jag helt enkelt inte mer och är nu på flygplatsen men mitt plan går inte förrän på söndag morgon och undrar om
Mitt enda val är att köpa en ny biljett om jag vill flyga hem idag! Eller går det att på nått sätt använda sin gamla som nån sort ersättning + pengar för att kanske byta flyg?
Citera
2015-03-28, 03:21
Medlem
nabbolbs avatar
Vik ihop den till nån cool figur o sälj till valfri flummnisse.
Citera
2015-03-28, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
Hej nu är jag i skiten här! Reste till Amsterdam i svagt svagt psykiskt tillstånd , för att korta ner en låg historia så klarar jag helt enkelt inte mer och är nu på flygplatsen men mitt plan går inte förrän på söndag morgon och undrar om
Mitt enda val är att köpa en ny biljett om jag vill flyga hem idag! Eller går det att på nått sätt använda sin gamla som nån sort ersättning + pengar för att kanske byta flyg?

Skulle inte tro det på så kort varsel, men ring ditt resebolag och kika, de vet bäst.

Sist jag mellanlandade och tvingades vara 16 timmar i Ryssland tog jag in på ett hotell som låg i deras flygplats. Du kanske borde kika på om liknande alternativ finns för dig, alternativt ta in på ett hotell i närheten. Hjälper alltid att sova på saken!
Citera
2015-03-31, 00:51
Moderator
Lobengulas avatar
Nu är det ju här överspelat och TS kanske kan upplysa oss om hur det gick?

Men generellt så kan man säga att en hemresa oftast är ombokningsbar mot en avgift på kanske 1000 kr eller så även på de billigaste biljetterna. Det är utresan som är hyperstrikt och som inte går att boka om på de billiga biljetterna. Javisst går det men då får man betala som om man köper en ny biljett.
Citera
2015-04-12, 02:58
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har många gången helt enkelt frågat om det möjligen finns plats på tidigare plan är jag bokat och det funkar nästan alltid, det är en ren win-win för alla parter, flygbolaget fyller en plats som annars skulle varit tom och kan sälja min plats igen, och jag kommer hem tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in