2015-03-27, 19:44
Medlem
Le.s avatar
Många av sidorna har som regel att man får enbart använda 1 av samma bonus per hushåll
"12. Bonusen kan bara erhållas EN gång per person/hushåll/konto/IP-adress."
Från betsson, många har liknande

Nu till min fråga, vet någon om hur de går till väga för att ta reda på adressen? Kollar de upp vart man står skriven eller räcker det om räkningen eller dyl. som man bifogar har en annan adress?

Person A och B är skrivna på samma adress, men person B har möjlighet att få post/räkningar skickade till en annan adress. Ser de igenom sådant?
Tack på förhand
Citera
2015-03-28, 15:06
Medlem
KTKs avatar
Om person B har eftersändning av post kan ju det intygas. I övrigt tror jag det kvittar om person B har räkningar till annan adress så länge man är folkbokförd på den adress man står registerad på via personuppgiftslagen. Dvs namnet på räkningen måste ju stämma men adressen är nog oväsentlig. Samma IP numret för bonus erbjudande av flera användare är av trivial vikt, så länge den som spelar kan intyga med körkort / id och en aktuell räkning etc att man är den man utger sig vara på reggen.
Citera
2015-03-31, 18:07
Medlem
Det spelbolagen gör är att de efterfrågar en UB (Utility Bill) som helst inte är mer än 3 månader gammal. Sedan kontrollerar de uppgifterna mot det du har angivit på kontot.

Det är viktigt att veta att folkbokföringsadressen bara är ett av alla sätt som används för att upptäcka bonusmissbruk, hugger de dig inte på det kan de lika gärna ta dig på någonting annat.

Min erfarenhet säger mig att det är lika bra att undvika att kringgå reglerna för att få en eller ett par extra bonusar. Du tjänar betydligt mer på att ha kvar alla dina spelkonton och sedan 'bonushora' legitimt, det vill säga hoppa runt mellan de olika spelbolagen så fort kampanjer dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in