2017-02-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Varför lever ens tråden? Varför spekuleras det fortfarande? Ge upp nu. Onecoin är scam/ponzi så sluta nu tack.

För att Onecoin promotas ännu och nya klappmongon ansluter sig. Oerhört viktig tråd, tvärtom borde det grävas flitigare i denna scam, någon går undercover etc. etc.
Citera
2017-02-07, 12:58
Medlem
ursprungligens avatar
Hur kommer det sig att det alltid är runt 55.000 inloggade på DealShaker?

Det är oberoende vilken tid på dygnet eller vilken veckodag man går in där.

I början var det runt 49.000 och sedan känns det som skript som räknar upp med något tusental i veckan. Nu är det alltid 55.000 inloggade.

Det går inte att göra något vettigt alls där för tillfället. Varför loggar man in på en plattform (inte framgångståg) där det inte går att göra något och varför kommer just exakt 55.000 på denna idé oberoende av tid på dygnet eller veckodag?

Det borde väl vara mer spännande att titta på när färg torkar än att logga in på en hemsida där man inte kan göra någontig?

Jag tror DealShaker-sidan är ett skript bara. Det finns inga olyckliga glassförsäljare som räknat bort sig på inkomsterna anslutna alls. Marginalen på nya bilar är ungefär 13% för återförsäljarna, så några Ferarrihandlare eller Svenska Toyotahandlare lär inte dyka upp den 16:e.

Om 9 dagar kommer vi alla se att kejsaren är naken. Onecoin är och har alltid varit en praktbluff.

De har inte levererat en enda fungerande lösning.

-Kommer ni ihåg XconX där bara topparnas försäljningar gick igenom?
-Datumet när hela bubblan skulle spricka/go public flyttades fram hela tiden?
-Appen som bara kostade några tiotusentalskronor, för att handlare skulle kunna strunta i riktiga pengar som betalsätt?

Det går inte att ens få tillbaka vad de stoppat in för de stackars klappmongos som förlorat vänner, förstånd och pengar.

Inget nytt i Ponzieland!
Citera
2017-02-07, 13:09
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
För att Onecoin promotas ännu och nya klappmongon ansluter sig. Oerhört viktig tråd, tvärtom borde det grävas flitigare i denna scam, någon går undercover etc. etc.

Jo, för den sakens skull är det kanske bra då..

good point!
Citera
2017-02-07, 13:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur kommer det sig att det alltid är runt 55.000 inloggade på DealShaker?

Det är oberoende vilken tid på dygnet eller vilken veckodag man går in där.

Antingen är siffrorna fejk, eller också har de en "sessionTTL-tid" som vida övergår vad som är datasäkerhetsmässigt godtagbart.
Jag gissar på en kombination av de två.
Citera
2017-02-07, 13:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Antingen är siffrorna fejk, eller också har de en "sessionTTL-tid" som vida övergår vad som är datasäkerhetsmässigt godtagbart.
Jag gissar på en kombination av de två.

Vad bedömer du Onecoins TTL till?

Den har ju redan med råge övergått sunt förnuft. (Onecoin inte DealShaker)

Sätter man TTL till 24 timmar på Dealshaker borde variationerna över dygnet bli marginella. Kanske du är något på spåren där...

Men för i helvete:

Vad gör 55.000 inloggade på en hemsida där man inte kan göra något?
Senast redigerad av ursprungligen 2017-02-07 kl. 13:57.
Citera
2017-02-07, 14:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vad bedömer du Onecoins TTL till?

Onecoin har aldrig haft någon TTL eftersom den aldrig gått att använda.
Rekryternas TTL kan förmodligen räknas ut dock.

Citat:
Sätter man TTL till 24 timmar på Dealshaker borde variationerna över dygnet bli marginella. Kanske du är något på spåren där...

Jag tror det är värre än så faktiskt.
Det ser nog snarare ut så här i scriptet: "SessionTTL=~" dvs man loggas inte ut förrän man aktivt klickar på logga ut.
Stänger man bara webläsaren så förblir man inloggad.

Ungefär som dåliga internetbanker hade det innan sessionscookies uppfanns med andra ord.. Men eftersom returpappret bakom onecoin är bankmässiga amatörer så är det ju inte så konstigt att de upprepar samma misstag idag som "BurkBankerna" begick för 20+ år sedan.

Just another nail in a coffin that should have already been cremated long long ago.
Citera
2017-02-07, 20:43
Medlem
Har följt denna tråd med intresse i ungefär ett år nu, undrar som så många andra hur länge det dröjer innan allt rasar? Hade själv ett paket i Onecoin ett litet tag innan jag hade turen att bli erbjuden att bli utköpt då jag hade ställt lite för många jobbiga frågor i en sluten grupp på Facebook.
Tycker som vissa andra i tråden att det är schysst om ni inte skrämmer bort believers som Sammandraget då det är en stor del av underhållningen att läsa hans inlägg...kan dock inte låta bli att undra om han är på riktigt eller om han bara gillar att provocera... inläggen om "kärlekens valuta" är lite väl magstarka, men man slutar aldrig att förvånas över folk.
Citera
2017-02-07, 20:57
Medlem
ursprungligens avatar
Varning:

Jag registrerade just en deal på DealShaker!

Företaget Alexander Lucas (under "very profitable business") på Storgatan 1 i Hofors är inte på riktigt (jag hittade faktiskt på det alldeles själv) och det går inte att köpa glass på nätet från detta företag!

Det gick dock hur bra som helst att registrera sig som försäljare på hemsidan vilket får en skeptiker som mig att undra lite.
Citera
2017-02-07, 21:03
Medlem
Citat:
Varning:

Jag registrerade just en deal på DealShaker!

Företaget Alexander Lucas (under "very profitable business") på Storgatan 1 i Hofors är inte på riktigt (jag hittade faktiskt på det alldeles själv) och det går inte att köpa glass på nätet från detta företag!

Det gick dock hur bra som helst att registrera sig som försäljare på hemsidan vilket får en skeptiker som mig att undra lite.
Som jag tidigare skrev...
Tror jag regnat 10 olika mailadresser som olika företag.
Alla bluffar gick igenom och noll koll från bluff-Onecoin
Så siffran med anslutna företag är ren bluff
Citera
2017-02-07, 21:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Enligt DealShaker finns 56 607 medlemmar nära Hofors, eller åtminstone i Sverige, vilket är en otrolig kundbas att ösa ur.

Lite som att annonsera i lokaltidningen fast sämre och dyrare.

-Bluff var ordet sa Bill. LOL sa Bull.
Citera
2017-02-07, 21:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Det finns nu 5600 företag registrerade på DealShaker. Onecoin finns i mer än 200 länder.

Räknar vi lite snällt finns det 30 företag i varje land. i Sverige finns 10 Pellets-företag och Alexander Lucas. Inget av dem är på riktigt.

16 februari blir en sorgens dag för de som tror på den här rökridån.
Citera
2017-02-08, 00:05
Medlem
Citat:
Det finns nu 5600 företag registrerade på DealShaker. Onecoin finns i mer än 200 länder.

Räknar vi lite snällt finns det 30 företag i varje land. i Sverige finns 10 Pellets-företag och Alexander Lucas. Inget av dem är på riktigt.

16 februari blir en sorgens dag för de som tror på den här rökridån.

Glöm inte att målgruppen är typ 0,5 promille av världens befolkning (snällt räknat det också sanningen är nog närmre 0,1promille) dvs av 1000 "normala" kunder är bara en halv kund ponzibedragare dvs rätt troligt inte värt att lägga energi på om man nu inte tror på sagor från Bulgarien.

I praktiken så kanske en glasskiosk aldrig får besök av en Oneturd kund då underlaget helt enkelt saknas så för en icketroende är det värt att betala ens 500kr för möjligheten att kunna betjäna var 5000:e kund (som bäst)?

Tror man tjänar mer på att lägga ut knypplade dukar på eBay än bad man någonsin kan tjäna på NodealsShaker om man så bara säljer en enda.

Oneturd ska dock ha credd för att lyckats överleva såpass länge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in