Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Jag skulle hellre ställa frågan...
Hur många INDIVIDUELLA medlemmar finns det i Onecoin.
Onecoin hävdar enorma siffror , men i Facebook gruppen (den största) är det c:a 50.000 som likar gruppen. Med anledning av att Onecoin hävdar 2M så borde siffran på likes vara bra mycket större....
Det kan inte bortförklaras med att "folk inte vill skylta med Onecoin"
Skulle hellre fråga: Hur många
VERKLIGA medlemmar finns det i Onecoin?
Om det är 50000 som gillar kanske man kan räkna 30-40k som "aktiva" många testar ju som bekant sen inser de "blåsningen" varpå de bara lägger av utan större väsen (tippar 9/10 slutar på detta sätt och känner sig korkade att de gick på en blåsning).
Glöm heller inte antalet "likes" eller vad man ska kalla det på Ken Labine videos, åtminstone de första borde ju ha minst 100k men icke så.
Den jag hittat som har mest har 12k views och han har dryga 300 prenumeranter (=värdelöst).
Söker man på onecoin på youtube hittar jag ingen video på över 120k views, vilket med en målgrupp på påstådda 2miljoner är precis uruselt 5% lite drygt.
Som jämförelse har Anna från idol 2006 som inte alls kunde sjunga och dessutom är svensk 6
MILJONER visningar, krasst sett så har 60% av Sveriges befolkning sett henne sjunga som en sopa och gäller samma förhållande för oneturd så är de max 200000 st (mer eller mindre aktiva) och det är nog en faktor 10 för mycket minst tippar jag.
https://youtu.be/M-QbTGRuwmw
2 miljoner medlemmar är
fullständigt bogus.