2016-04-08, 05:24
Medlem
ben300s avatar
(radera förra ämnet. hann inte editera MYCKET rappakalja som man unte förstår)

----BEZ ZMITH HADE EN VÅT ONECOIN KVÄLL MED EN DIAMOND -------
---+Whisky som han bjöd på---och jag drack opp självklart

Jag spratade ett par timmar med en "nästan" diamond idag, han tyckte att jag var i behov av onecoinutbildning och det skulle löna sig för mig att lyssna. Han är 3 steg ovanför mig o pyramiden.
Så hur tror ni att kvällen slutade?

Jag började mycket lungt med att ta reda på hur många konto han har/hur många onecoinshan har /säljer och vad ska han göra med dem framöver. Han tror om mig att jag är en starter som kanske ska uppgradera till Tycoon. Därmed så gick det mesta ut på att övertala hur bra allting är och att alla andra har redan uppgraderat, barometern var då 99 och man skulle bli dubbel så rik DIREKT

-Han har några konton men bara ett premium uppgraderad från tycoon. 30-40.000 onecoin i coinsafe 12 mån. Fick insatsen tillbaka redan från bonusarna. Satsat väldigt hår på Onecoin efter nyåret. Han blev förvånad att jag har inte sponstrat någon alls, men jag svarade...de är inte så svårt...men för mig som förstår sig djupare på detta kan man översätta att jag ljuger desto mer åt dem jag vill sälja.Sen frågade jag, hur hårt jobbar företaget med at ta fram shoppunderlaget? Och vilka personer. Vilka personer visste han. Greenwood, Staffan Liback.och Juha Parhiala.
Det har varit så att om de lyckas få med Onecoin som betalningsmedel måste "kärnbolaget" också tjäna något på detta.. Det räcker inte bara att säga vi har 1.8 miljoner användare eller att dela ut tokens som bonus som galningar. Detta har inte gott som på smort nu i våras..inte så enkelt iaf som Parhiala skröt med shjejker som skulle betala ut löner i Onecoins osv.

-Sen frågade jag:När? Snart...Slutet av Maj enligt Stefan Sjödin.[/indent]
Hela Detta systemet är ju satt på det viset att alla ska bli 100% upptagna med nätverket...att utveckla nätverket då? Bara kopiera korparnas skryt (Parhiala, Greenwood + hitta egna "positiva" uttryck som fastnar lätt i minne. Ett kan vara: NI får se vad som kommer att hända efter 80 dagar! VÄNTA OCH SE!

---------------------------------------------------------------------------------
-Så dagens huvudnummer!!!:
TEMAT:VARFÖR ÄR ONECOIN VÄRDELÖS DÅ SHOPPARNA KOMMER?
HUR FUNGERAR DET?
-BEVIS MED EXEMPEL FRÅN SHOPPARNA

----------------BITCOIN VS ONECOIN VS EURO

1-Vi utgick från:
F- SÄLJER EN RESA. Försäljaren av resan tar emot Onecoins/bitcoins/Euro.
Man säljer en resa I Thailand + hotell Pris/person 1900€.

Greenwood köper med EURO,Bitcoins och Onecoins
Annat:
D-Perspn som köper ONEcoins One-exchange Ma-pe
E-Person som köper Bitcoins Bitcoin pörssi 24/7

-------------------SHOP 1)------------
Shoppen räknar ompriserna i € och LISTAR PRISERNA BITCOINS EURO
godkänner Bitcoins Euro likvärdigt.
(Har plånböcker för båda...som ungeärer du är på en torg, säljer grejer tar emot både USD och EURO som betalning)
RESAN TILL THAILAND;=4,75BTC----1900,0€-

HUR SKER HANDELN? Vad kan Greenwood göra? Han har € och BTC i plånboken
Räkna i vilken valuta blir det billigast.
  • A- Greenwood betalar listpriseet 1900€ från plånboken. 0-0 efekt båda nöjda.
  • B- Greenwood betalar listpriseet 4,75BTC från egen Bitcoinplånbok. (kurs 400€/1BTC ) (0-0 efekt=båda nöjda)
  • C- Greenwood betalar med 4,75BTC. Dessa skaffade han för på börsen för 1830 Euro (Försäljaren fich vad han ville,Greenwood sparar 70e) (kurs 385)
  • D- Greenwood hittar bättre växlingspris på en annan börs och säljer sina 4,75BTC för 1950€. Försäljaren nöjd. får betalt vad han viller. Greenwood betalar resan med 1900€. 50€ blir kvar till resekassan och t.ex. ena uvsugning.
Har man bra tillgång till båda, och om Bitcoin och Euro accepteras på de flesta ställe.
VINNER MAN MYCKET MED ATT JÄMFÖRA VÄXLINGPRISERNA.
-------------------SHOP 2) ------------
Shoppen har endast plånbok i € men godkänner Bitcoins som "betalningsmedel"
-Priserna visas i Bitcoins och EURO. men endast EURO är 100% att lita på...

Greenwood bestämmer sig att köpa resan för 1900€
men då får han 2 alternativ...betala 1900€ eller i BTC.

i EURO är det inga problem 1900€=1900€
-men betalar han Med Bitcoins...så vill Försäljaren av resan ha alltid 1900€!... dvs mängden som Greenwood måste betala med...påverkas. Greenwood vill växla ut sina Bitcoins mot exakt 1900€. Ju högre kurs han får desto bättre, för då blir de mindre mängd av Bitcoins som kommer att dragas bort av honom

listan på börsen kan se ut t,ex
köpare
15st 420€ (4,52BTC) * i parentes hur mycket blir de för 1900€
33st 419€ (4,53BTC)
55st 418€
15st 417€
Om bästa priset han får för sina Bitcoins är 420€..och tillräcklickt många..då sker affärn på direkten (millisekunden)

Tar man med allt som har skett i tradingen i shoppen 2, ser det ut på följande sättt

-F har till salu en resa för 1900€ eller ekvivalent i bitcoin
-Greenwood köper resan, betalar med Bitcoins
-Den minsta möjliga mängd Bitcoins av det bästa möjliga priset tillgängligt för stunden växlas
-Greenwood säljer 4,254 Bitcoins för 1900€. Någon på börsen betalar 1900€ för att få 4,254. Vad han ska göra med sina bitcoins är oklart. De hamnar i hans plånbok)
- En liten avgift t.ex 0.02 BTC dras av Greenwood Konto (börsen måste ju också leva på något)

----------------------------SHOP 3 ONECOIN SOM BETALNINGSMEDEL?-------------------
(kommer mer imorgon)
Så här ser det ut alltså när nån använder sina bitcoins och säljaren får allt i €.
Samma sak måste FUNGERA MED ONECOINS...MEN DÅ MÅSTE DET FINNAS FOLK I KÖN SOM VILL KÖPA ONECOINS FÖR ATT HA ETT SYFTE MED DET->SPARA, ANVÄNDA.

Om de lyckas få med Onecoin med i gänget som betalningsmedel måste "kärnbolaget" också tjäna något på detta.+ de som betalar med Onecoins måste ha små fördelar som man märker...gentemot Bitcoins och Onecoins.

GLÖM INTE! SHOPPARNA KOMMER INTE SOM I EX1 TA EMOT ONECOINS SOM BETALNING!!!!!

I morgon kommer jag att [b]BESKRIVA NOGGRANT HUR BETALNINGARNA MED ONECOIN KOMMER ATT SE UT OCH ÄR DET NÅGOT SOM JUHA OCH GREENWOOD LYCKAS GÖRA EN REVOLUTION MED!
Senast redigerad av ben300 2016-04-08 kl. 05:36.
Citera
2016-04-08, 05:52
Medlem
ben300s avatar
IMORGON PÅ KVÄLLEN...då ska jag beskriva Onecoin med ett par meningar..Vad är Onecoin egentligen och hur ska den klassas OCH VAD ÄR DE FÖR SKIT EGENTLIGEN! Jag vet själva kärnordet men nu ska jag sova och kanske komma på något ännu finare imorgon. Men köper man paket för 130-12500€ så blir man inte ägare av

-kryptovaluta
-mynt

VARJE ONECOIN ÄR EGENTLIGEN EN "R.........:::::::::::::" OCH DESS VÄRDE ÄR 0€
Sen dessa " " om de ska användas som en kryptovaluta så måste den också värderas som ett äkta kryptovaluta. (market cap just nu =0€)
Citera
2016-04-08, 07:15
Medlem
Treo2s avatar
Någon som vet vem som står bakom denna "valutabörs"
http://xcoinx.com/all?currency=EUR
Skulle vilja anmäla vår familjevaluta. Den bygger på barnens intressen och hjälpinsats i hemmet. Ungefär lika säkert som onecoin.
Citera
2016-04-08, 08:17
Medlem
Sydsvenskan följer upp sin artikel:
http://www.sydostran.se/solvesborg/onecoins-verksamhet-polisanmalt/

Jag kan inte läsa artikeln, då det kräver konto, men tidningen synes ha gjort sin läxa. Bra gjort!
Citera
2016-04-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol

Jag kan inte läsa artikeln, då det kräver konto, men tidningen synes ha gjort sin läxa. Bra gjort!

Hmm , skulle vara intressant att läsa den artikeln..

Hoppas dom följer upp med en "oberoende" reporter på plats...

Skulle vara roligt att se ett ordentligt reportage om detta elände..
Citera
2016-04-08, 10:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosamomuelol

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Ett tips är ju att skaffa inloggningsuppgifter. Men ett kanske ganska smidigt alternativ är att kolla på biblioteket, om man bor i en någorlunda stor stad, så brukar stadsbiblioteken där ha ett bra utbud av lokaltidningar från hela Sverige. En snabb googling visade att random bibliotek som Örebro, Olofström, Linköping, Karlshamn, you name it, har Sydöstran i sitt dagstidningssortiment. Så slå en pling och kolla med ert bibliotek
Citera
2016-04-08, 10:45
Medlem
Ovetande Kazaker https://m.facebook.com/OneCoin1
Senast redigerad av Cristall 2016-04-08 kl. 10:50.
Citera
2016-04-08, 11:14
Medlem
Hoppas nästan Ruja o Wahlros lockat till sig Kazakstans Oligarker.
Det är nästan så man blir primitiv när det gäller Onecoin...
Dax att göra en" Island " snart
Citera
2016-04-08, 11:47
Medlem
danskiskaanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben300
BESKRIVA NOGGRANT HUR BETALNINGARNA MED ONECOIN KOMMER ATT SE UT OCH ÄR DET NÅGOT SOM JUHA OCH GREENWOOD LYCKAS GÖRA EN REVOLUTION MED!

Tack so mycket for dine bidrag til forståelse og hypoteser om fatamoganaen OneCoin .... keep the stories coming !
Citera
2016-04-08, 12:12
Medlem
Slubberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Det verkar som det roliga utebliver, Aktiespararna Sölvesborg/Bromölla har tagit bort annonseringen om Onecoin informationen på mötet.

http://www.aktiespararna.se/sajt/kontakt/lokalavdelningar/lok/aktiespararna/Solvesborg/Lokala-aktiviteter/aktiespartraff-i-solvesborg-/
Citera
2016-04-08, 13:31
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slubbers
Det verkar som det roliga utebliver, Aktiespararna Sölvesborg/Bromölla har tagit bort annonseringen om Onecoin informationen på mötet.

http://www.aktiespararna.se/sajt/kontakt/lokalavdelningar/lok/aktiespararna/Solvesborg/Lokala-aktiviteter/aktiespartraff-i-solvesborg-/
Man kan fråga sig vilka idioter det är som representerar Aktiespararna när de i huvudtaget bjuder in Onecoin?
Citera
2016-04-08, 13:39
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Man kan fråga sig vilka idioter det är som representerar Aktiespararna när de i huvudtaget bjuder in Onecoin?
En hungrig pyramidspelare eller nån totalt bakom flötet? I vilket fall ingen man vill ha att göras med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in