2016-03-25, 13:59
Medlem
Oj fy jävlar man garvar ihjäl sig åt detta. Det är OMÖJLIGT att försöka förklara hur Btc är annorlunda än Oc osv...som att övertala en sten att inte vara hård om man faller på den-....Jag är själv från Österbotten och har hört om denna skit....Oj fy fan dessa typer kommer hamna i skiten så de bara viiner om det.....Synd bara är att hela ideen har blivit förstörd...Men bra att Btc åtm är en ärlig krypto
Senast redigerad av smokey85 2016-03-25 kl. 14:03.
Citera
2016-03-25, 14:13
Medlem
ben300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey85
Oj fy jävlar man garvar ihjäl sig åt detta. Det är OMÖJLIGT att försöka förklara hur Btc är annorlunda än Oc osv...som att övertala en sten att inte vara hård om man faller på den-....Jag är själv från Österbotten och har hört om denna skit....Oj fy fan dessa typer kommer hamna i skiten så de bara viiner om det.....Synd bara är att hela ideen har blivit förstörd...Men bra att Btc åtm är en ärlig krypto

Funderade just en stund varför Onecoin är favorin MLM scam just nu.

-55% går till bonusar
-produktionskostnader 0.001%
-man försöker ge uppfattning om 2 olika inkomster:
-Från Onecoins 1000%
-Från bonusar max 35.000€/vecka
-Man lovar att kryptovaluta är framtiden
-Man bevisar med Bitcoin att det är möjligt
Senast redigerad av ben300 2016-03-25 kl. 14:16.
Citera
2016-03-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben300

-55% går till bonusar
-Från Onecoins 1000%

OC har 100x mer valuta än Btc. Btc kommer INTE tillverka mera "mynt" än det som finns idag. 1 btc värt idag så är över 300€. Oc har redan grävt sin grav
Citera
2016-03-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben300

-55% går till bonusar
-Från Onecoins 1000%

OC har 100x mer valuta än Btc. Btc kommer INTE tillverka mera "mynt" än det som finns idag. 1 btc värt idag så är över 300€. Oc har redan grävt sin grav. Det kommer vara en och annan som kommer få ett helvete då det handlar om dom dragit med spelare som lagt flera 1000€. vet ej om detta stämmer men rykte går att en från österbotten lagt över 100000€ i OC
Senast redigerad av smokey85 2016-03-25 kl. 14:23.
Citera
2016-03-25, 14:50
Medlem
Finska Pinnens avatar
Citat:
vet ej om detta stämmer men rykte går att en från österbotten lagt över 100000€ i OC

Summor vet jag inget om men vet att några höjdare är med i det hela. En som varit med och grundat en av de större byggbolagen i Vasa är med tillsammans med sonen. Pappan är numera pensionerad. Knappast brist på småpengar där.
Citera
2016-03-25, 14:51
Medlem
booreds avatar
Citat:
OC har 100x mer valuta än Btc. Btc kommer INTE tillverka mera "mynt" än det som finns idag. 1 btc värt idag så är över 300€. Oc har redan grävt sin grav. Det kommer vara en och annan som kommer få ett helvete då det handlar om dom dragit med spelare som lagt flera 1000€. vet ej om detta stämmer men rykte går att en från österbotten lagt över 100000€ i OC

Äh, Ruja kan lätt justera antalet OC i sitt kalkylblad. Omvänd split?
Citera
2016-03-25, 15:49
Medlem
Vad är det här med "split" som nämns? Är det någon sorts MLM term? Det verkar inte vara en cryptovalutaterm (får inga träffar) utan verkar vara något onecoin relaterat, men jag hittar ingen onecoin skeptiskt hemsida som förklarar termen och jag vill inte ge träffar till någon affilierad sida
Citera
2016-03-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Äh, Ruja kan lätt justera antalet OC i sitt kalkylblad. Omvänd split?

Antalet kvittar ju det är den totala summan som är intressant. Vad är den nu? 2,1 miljarder oc á 5€ ? Att något fiktivt skulle vara värt långt över 100 miljarder är bara befängt. Ok om det vore vad klappmongon och socfall betalt in men så är ju inte fallet ens i närheten. I själva verket täcker väl inte ens inbetalningarna en dags mining?

Det är lika lite ett argument att man kan ha många onecoins (som iofs är värdelösa och icke existerande) som det är att ha många tioöringar.

Minns när man avslutade tioöringarna och ett helt rör var 5kr liksom mycket lönt

Med det påstår jag inte att onecoin är värd så mkt som 10 öre!
Citera
2016-03-25, 16:04
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Antalet kvittar ju det är den totala summan som är intressant. Vad är den nu? 2,1 miljarder oc á 5€ ? Att något fiktivt skulle vara värt långt över 100 miljarder är bara befängt. Ok om det vore vad klappmongon och socfall betalt in men så är ju inte fallet ens i närheten. I själva verket täcker väl inte ens inbetalningarna en dags mining?

Det är lika lite ett argument att man kan ha många onecoins (som iofs är värdelösa och icke existerande) som det är att ha många tioöringar.

Minns när man avslutade tioöringarna och ett helt rör var 5kr liksom mycket lönt

Med det påstår jag inte att onecoin är värd så mkt som 10 öre!

Klart inte, i verkligheten existerar ju inte nån OC valuta. Illusioner illusioner. Allt som "minas" är i Rujas kalkylblad(kan också vara text editor).
Citera
2016-03-25, 16:08
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Vad är det här med "split" som nämns? Är det någon sorts MLM term? Det verkar inte vara en cryptovalutaterm (får inga träffar) utan verkar vara något onecoin relaterat, men jag hittar ingen onecoin skeptiskt hemsida som förklarar termen och jag vill inte ge träffar till någon affilierad sida

Överförts lite börsbegrepp på en icke existerande kryptovaluta. Inget att oroa sig för.
Citera
2016-03-25, 16:45
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS

När du köper "utbildningspaket" får du på köpet (och kan köpa separat) så kallade Tokens som "matas in i" mining-maskinen (om det nu finns någon). X antal tokens ger Y antal onecoins när dina tokens magiskt omvandlas till onecoins. Split innebär att 1 token plötsligt blir 2 tokens, något som i vilket annat sammanhang som helst skulle betyda att varje token blir värd hälften av vad den var värd tidigare, men just i onecoin-universum har alla ekonomiska lagar satts ur spel så där blir tokens MER värda när de dubbleras i antal.

Bara en sån sak skrämmer så klart bort varje människa som har ett uns av ekonomiskt kunnande i kroppen, och det är precis vad onecoin-toppen vill. De vill inte ha smarta människor i sin pyramid och "splitten" är ett bra sätt att försäkra sig om att slippa såna.
Citera
2016-03-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
När du köper "utbildningspaket" får du på köpet (och kan köpa separat) så kallade Tokens som "matas in i" mining-maskinen (om det nu finns någon). X antal tokens ger Y antal onecoins när dina tokens magiskt omvandlas till onecoins. Split innebär att 1 token plötsligt blir 2 tokens, något som i vilket annat sammanhang som helst skulle betyda att varje token blir värd hälften av vad den var värd tidigare, men just i onecoin-universum har alla ekonomiska lagar satts ur spel så där blir tokens MER värda när de dubbleras i antal.

Bara en sån sak skrämmer så klart bort varje människa som har ett uns av ekonomiskt kunnande i kroppen, och det är precis vad onecoin-toppen vill. De vill inte ha smarta människor i sin pyramid och "splitten" är ett bra sätt att försäkra sig om att slippa såna.

I OneCoin-universe finns inte inflation, man har helt enkelt valt att bortse från detta. Perfekt att kunna skapa sina egna ekonomiska faktorer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in